PDA

View Full Version : Got my VOX ToneLab SE!!!



waarismijnplectrum
25 september 2004, 19:36
Na een kleine 5 maanden sparen, dan nu eindelijk binnen!
Ik weet niet waarom ik het hier zet, het zal wel zijn om mijn vreugde te delen... :-?
Zijn er nog mensen op het forum in het bezit van een tonelab SE? en wat zijn hun meningen van de machine??

waarismijnplectrum
25 september 2004, 19:39
FOTO+INFO : http://www.voxamps.co.uk/products/tonelab/tonelab_se.htm

Arnie
25 september 2004, 20:36
Bij Sounds was er iemand die ook zo'n ding heeft. En ik moet zeggen dat zijn clips ERG goed klinken. 8-) Ik was erg onder de indruk van de sound van de Tonelab.

Je zult er vast veel plezier van hebben! :)

e_lukather
25 september 2004, 21:24
jeroen heeft hem dacht ik.. Hij was er wel over te spreken. Ik vind hem wel gaaf! congrats men

Jeroenvanhulsteijn
26 september 2004, 13:04
ik heb hem idd! zelfs onze pianist vond hem prachtig. het eerste wat hij zei: zo...dat ding ziet er echt stoer uit. tja...het oog wil ook wat.

maar, ik ben er erg tevreden mee. voor mijn gevoel is het ding zeer dynamisch. de uni-vibe vind ik geweldig. maarja, de enige andere vibe die ik gehoord heb is een tremovibe van cm. de compressor is ook zeeeeer bruikbaar. de wah kan ik helemaal naar mijn smaak instellen. geweldige crunch geluidjes.

wat ik jammer vind: nogal wat getweak om de patches op het juiste volume te krijgen. de a/b mode kan alleen maar verschillende instellingen van het versterkermodel opslaan. sommige dingen zijn gewoon onduidelijk qua programmeren. bv: ik wil een wah...maar die moet uistaan in de patch. de pitch shift en octave zijn belachelijk. de boss gx700 vond ik beter. maarja, pitch gebruik ik niet. ow, en ik heb nog niet echt een superclean model gevonden. het begint allemaal toch vrij snel een randje te krijgen.

laatst alleen nieuwe elementen in mn gitaar gezet...en nu klinkt het niet naar mn zin. weer helemaal opnieuw gaan tweaken :-?

en het kost gewoon tijd om alles door te nemen aan geluiden enzo.

harrie-beton
26 september 2004, 18:44
laatst alleen nieuwe elementen in mn gitaar gezet...en nu klinkt het niet naar mn zin. weer helemaal opnieuw gaan tweaken. en het kost gewoon tijd om alles door te nemen aan geluiden enzo.


Ik heb dan een podxt.

Maar ik ben het helemaal met je eens. Ik ben lang bezig met sounds maken. Je hebt ook veel te veel mogelijkheden. Programmeren via USB is wel een uitkomst. Ik heb zelfs laptop wel eens naar oefenenruimte meegenomen...
Heeft die vox usb?

Antal
26 september 2004, 19:16
de uni-vibe vind ik geweldig. maarja, de enige andere vibe die ik gehoord heb is een tremovibe van cm.

In de Trem'o'vibe van Carl Martin zit geen vibe hoor. Maar een tremolo een vibrato.

Jeroenvanhulsteijn
26 september 2004, 22:26
[quote="harrie-beton
Heeft die vox usb?[/quote]

nee, de se heeft dat niet. die desktop versie geloof ik wel. die heeft veel meer aansluitmogelijkheden. dat is er bij de se af. ik heb wel een midi kabel voor naar de computer. dus ik kan nog wel met de computer instellen. nu allen nog een laptop :-D

@antal, erm tja....vibe, vibrato....wat is pcies het verschil?? is vibe meer een chorus??

Shaggy
27 september 2004, 11:22
gefeliciteerd

Heb je em vergeleken met een gt6?

vester86
27 september 2004, 23:40
Instellen is bij bijna alle multieffecten een probleem.... bij mijn gt6 ook net zo goed, het is een kwestie van de tijd ervoor nemen, en als je het ding langer hebt kun je dr ook sneller meer mee