PDA

View Full Version : Midi Controller



Shakeel
25 september 2004, 18:42
Hey,

Ik ben bezig met nrs te composeren maar ik maak de drums met muisklikjes.. Maarja dat vind ik te tijdrovend, vermoeiend etc.

Ik heb vernomen dat je de drums makkelijker kan inspelen met een midi controller. Mijn vraag is: Wat is een goede ( simpele ) midi controller die niet al te duur is?

Thanks in advance,

Shak

Mithrandir
25 september 2004, 19:00
Van M-adio heb je de Oxygen8, dat is een controller met 25 toetsen, een mod en pitch wheel, 8 draai knoppen om parameters te sturen in je plugins. Je sluit hem aan via je USB op je pc en hij heeft ook 2 MIDI outputs.

Verder zit ik zelf te kijken naar de Radium 49 ook van m-audio, deze heeft 49 toetsen, 8 draaiknoppen, 8 schuiven en een mod en pich wheel.

Kijk maar eens op http://www.m-audio.nl/ daar kun je ook een overzicht krijgen van de nederlandse advies prijzen.

Van edirol heb je vergelijkbare producten, maar die zijn ook meteen een stuk duurder.

Shakeel
25 september 2004, 19:04
Hey thanks 8-)

FF nog een vraagje zoals je weet maak ik de drums met battery/ drumkut from hell/ cubase sx

Als ik dan die midi controller aansluit, herkent hij em dan meteen in cubase, kan ik dan zeg maar gewoon meteen de drums erin tikken als ik op rec druk? Of moet er nog veel stuff ingesteld worden?

Mithrandir
25 september 2004, 19:08
Ja, daar ben ik eigenlijk ook heel benieuwd naar :D

Wilde vorige week al een controller kopen bij feedback, maar de radium hadden ze niet meer en ik had geen zin om ergens anders heen te gaan, anders had ik het je al kunnen vertellen.

Tot nu toe heb ik ook nog altijd lopen kloten met de muis om drumpartijen etc te maken.

Ik verwacht dat je nog wel het een en ander moet instellen. Ik weet dat je sowieso drivers moet installeren en daarna zul je hem in een cubase tracks als midi-input kunnen selecteren. Maar dat is een wilde gok.

Shakeel
25 september 2004, 19:14
hehe maar ik denk niet dat het al te moeilijk zal zijn, als ik de site mag geloven is het een erg gebruikersvriendelijk ding 8-)

naja ik zie het wel... ik heb er zoiezo 1 nodig, het maakt het composeren van nieuwe materiaal leuker en makkelijker. ( hoop ik :D )