PDA

View Full Version : Blade tele?



imlikeajungle
25 september 2004, 18:03
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=29948

ik ken nix van blades, maar lijkt dit beestje ergens op? lijkt me leuk om een tele te hebben waar je zonder hartpijn in kunt boren in afwachting van een g&l met p90's 8-)

THW
25 september 2004, 21:00
Had iemand van dit forum nou niet een Blade Stratocaster gekocht :???:


Melden graag :)

GuitarMaster
26 september 2004, 09:41
Voor die prijs zou ik hem ook wel willen, Blade maakt echt goede gitaren. Ik weet niet wat er met deze is dat hij zo goedkoop is, maar volgens mij doet een Blade normaal echt niet onder voor een G&L.

ReinoutV
26 september 2004, 10:31
Hij is niet origineel meer, dat wil de prijs nogal eens drukken. Blade maakt heel goede gitaren, het zijn gewoon geupgrade Fenders (kheb zelf een Blade R-4 strat model). Erg goede gitaren waar ik niet zomaar in zou gaan boren...

Mitch
26 september 2004, 11:35
Ik heb pas even op de Blade Tele gespeeld, was wel een wat luxere ersie zo te zien, maar dat was een lekker gitaartje ! Klonk en speelde strak.

imlikeajungle
26 september 2004, 12:22
ik vind er nix over op het net - aangezien de prijs ga ik er van uit dat het een japanner is? verder iemand nog info?

GuitarMaster
26 september 2004, 12:29
http://www.bladeguitars.com/core.html Het zijn zwitserse gitaren btw.

imlikeajungle
26 september 2004, 13:06
ja maar daar staat nix over de r2...

vulvasonic
26 september 2004, 15:35
Die originele Blades zagen er schitterend uit en waren supergitaren, hoewel ik ze persoonlijk net even iets te perfect vond (te gelikt, ook in klank). Later hebben ze ook goedkopere series geproduceerd. Ik ga er voor het gemak even vanuit dat dit een van die serie is. De kwaliteit ervan ken ik niet. Maar de prijs is te verklaren (Vox Humana hals).

Het lijkt me dat je 'm voor 250 ofzo moet kunnen meenemen. En ik denk dat je daar een leuke plank aan hebt.

Shaggy
26 september 2004, 18:10
Die gitaar staat al een tijdje te koop en ik denk dat hij minimaal 300 euro voor die gitaar wilt hebben omdat ik al een aantal keer erop geboden heb. Mijn vraag echter is waarom hij die hals heeft vervangen :-?

imlikeajungle
26 september 2004, 18:35
ik had hem voor een pic gemaild en ik heb de kleurenversie van die die op gitaarmarkt staat gekregen: het is een donkere sunburst en niet zwart zoals ik gedacht had... en idd, dat van die neck is raar.

Neals
27 september 2004, 13:10
Misschien een oplichter die zijn squier als blade wil verkopen?

Ook ik dacht er een bod op te doen, ook omdat blades meestal rond de 900 euro weggaan.

Lucky
27 september 2004, 14:33
Ik zou het niet vertrouwen...

Neals
27 september 2004, 21:38
De beste man heeft het omlaag gegooit naar 275 euro.

Zou me nix verbazen dat de hele gitaar bij vox humana wegkomt.

michielv
28 september 2004, 08:22
De beste man heeft het omlaag gegooit naar 275 euro.

Zou me nix verbazen dat de hele gitaar bij vox humana wegkomt.

Ik weet niets van Blades maar misschien kunnen ze bij Vox Humana wel meer vertellen over die gitaar? Als ze er daar de hals op gezet hebben en hem een afstelbeurt hebben gegeven weten ze misschien meer van de geschiedenis.

Misschien kan VH iets zinnigs zeggen over serienummers en waar je die zou moeten kunnen vinden. Als het een echte Blade is is 275 geen slechte prijs, dat betaal al je al bijna voor een Vox Humana hals...

Shaggy
28 september 2004, 13:17
inmiddels wat meer info

de hals is afgebroken en heeft die dus vervangen met een vh hals .. een t2 zegt me helemaal niets maar ik weet zeker dat je op de bevestiging van de hals de naam "levinson" moet zien en daarbij een serienummer.. als die tele niet actief zou ik het helemaal niet vertrouwen .. de meeste blades zijn actief en een aantal passief en dat zijn de goedkoopste versies