PDA

View Full Version : Boss me-50 vraagje



unzip
25 september 2004, 16:29
Ik sta op het punt een effectenpedaal te kopen, oftewel een 2de hands boss me-50 oftewel een nieuwe Korg AX1500g.
Wat ik zo leuk vind aan de korg, is dat hij iets meer features enzo heeft, en zeker die 8sec hold&play... Zit er ook zoiets op een me-50 ?
en welke is overall het best ?

Jeroenvanhulsteijn
25 september 2004, 16:39
mss moet je de handleidingen doorlezen. die zijn vast wel te downloaden. ik weet er zelf weinig van af. wat ik hier zo op gitaarnet lees over die ME50 is dat de mensen meer last hebben van wattie niet kan dan plezier hebben van wattie wel kan. het schijnt dattie live niet zo heel praktisch is. ik zou zelf eerlijk gezegd denk ik de korg eerder proberen. ik hou niet zo van boss distortions.

sir_oinksalot
25 september 2004, 17:58
ik heb een me50 en die heeft ook een hold functie maar die is maar beperkt tot 2 seconden, dus veel valt daar nu ook weer niet mee aan te vangen, wat ik goed vind aan de me-50 is dat die gewoon zo makkelijk te gebruiken is, voelt als het ware aan als analoge pedalen, nadeel is wel dat ge hem best niet gebruikt in combinatie met de distortion van de versterker, dan vallen de effecten wat weg.
korg heb ik nog niet getest, maar heeft die ook geen drumcomputer onboard?, kan ook altijd leuk zijn

e_lukather
25 september 2004, 21:21
ik heb een jaartje de me50 gebruikt. ik kreeg er wel een leuke scheur uit. effecten zijn wel o.k. Alleen de wah vond ik wat minder nadat ik een echte had gehoord.
Ik gebruikte niet meer dan 3 presets dus genoeg voor 1 bank. Als je live graag wil switchen van bank kan het nogal irriteren.

maar verder heel leuk pedaal.