PDA

View Full Version : vandaag getest...



mark88
25 september 2004, 14:34
ik had hier al ergens een topic over maar ik kan het niet meer vinden dus open ik er maar eentje opnieuw. Ik ging vandaag naar de gitaarwinkel om de Peavey Classic30, Fender Hotroddeluxe en de Marshall dsl401 te testen. Deze laatste heb ik niet meer getest, de verkoper raadde hem heel erg af en ik had ook sowieso geen behoefte meer deze amp te testen. De Peavey zag er goed uit, maar ik merkte dat je geen redelijke overdrive op huiskamerniveau kon halen, dat was jammer. De Fender stond me veel meer aan. Erg mooie clean en de overdrive vond ik ook wel oke. Deze ga ik waarschijnlijk binnenkort kopen. Ik ben ook nog van plan een fender usa strat te kopen, daar heb ik nog een vraagje over. Komt ie: is het aan te raden om voor een goede overdrive (ala nirvana) een fatstrat te nemen of om een pedaal erbij te nemen? Ik speel ook veel Hendrix dus mijn voorkeur zou uitgaan naar een normale strat met gewoon 3 singlecoins, maar misschien kunnen jullie me daarin nog adviseren. Bvd, mark

Joop M
25 september 2004, 15:23
Ik denk dat je met de fatstrat wat meer mogelijkheden hebt.
Je kan dan somige stukken wat vetter spelen,en misschien is het een optie om de humbucker via een push/pull naar single coil te schakelen.
Hier heb ik niet zo gek veel verstand van ,maar als dit kan dan heb je mogelijkheden genoeg.
Grz joop

BartL
25 september 2004, 16:34
...en de Marshall dsl401 te testen. Deze laatste heb ik niet meer getest, de verkoper raadde hem heel erg af en ik had ook sowieso geen behoefte meer deze amp te testen.
Hahaha...waarom raadde hij je die amp af? :-D Wilde hij 'm zelf kopen? 8-)

Quink
25 september 2004, 16:58
ik had hier al ergens een topic over maar ik kan het niet meer vinden dus open ik er maar eentje opnieuw. Ik ging vandaag naar de gitaarwinkel om de Peavey Classic30, Fender Hotroddeluxe en de Marshall dsl401 te testen. Deze laatste heb ik niet meer getest, de verkoper raadde hem heel erg af en ik had ook sowieso geen behoefte meer deze amp te testen.

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=38341

Je moet het uiteraard zelf weten, maar als je de kans had, had je dan die Marshall toch niet beter wel kunnen testen? Je was toch in de winkel. Al was het maar voor de volledigheid.


Ik ben ook nog van plan een fender usa strat te kopen, daar heb ik nog een vraagje over. Komt ie: is het aan te raden om voor een goede overdrive (ala nirvana) een fatstrat te nemen of om een pedaal erbij te nemen? Ik speel ook veel Hendrix dus mijn voorkeur zou uitgaan naar een normale strat met gewoon 3 singlecoins, maar misschien kunnen jullie me daarin nog adviseren. Bvd, mark

Ik zou zelf kiezen voor een single coil met iets meer output dan een standaard element, en dan een pedaaltje erbij. Je houdt dan het Strat karakter, maar kunt ook scheuren.

Quink
25 september 2004, 16:59
Hahaha...waarom raadde hij je die amp af? :-D Wilde hij 'm zelf kopen? 8-)

Op die anderen zal hij wel een hogere marge hebben..... :wink:

BartL
25 september 2004, 17:01
Hahaha...waarom raadde hij je die amp af? :-D Wilde hij 'm zelf kopen? 8-)

Op die anderen zal hij wel een hogere marge hebben..... :wink:
Dat dacht ik eerlijk gezegd ook al :-D

Maarja, waarom test je die marshall ook niet meteen inderdaad? :???: Wat vroeg hij daarvoor?

sir_oinksalot
25 september 2004, 18:25
nirvana speelde vaak zelf ook op single coil gitaren in combinatie met een ds1 pedaal, dus dat moet wel lukken

BartL
25 september 2004, 18:57
nirvana speelde vaak zelf ook op single coil gitaren...
? :-?

mark88
26 september 2004, 00:02
voor alle duidelijkheid: ik heb die marshall al eens eerder in die winkel getest en ik had er geen behoefte meer aan om deze te testen. Ik vond die fender gewoon goed klinken. Ik heb nog een vraag (waarschijnlijk is dit de laatste :) ) want ik heb het in een ander topic al gehad over een Peavey Classic30 mee te nemen uit new york, waar ik binnenkort naar toe ga. Het prijsverschil is echter niet echt groot genoeg omdat te doen (in usa 500 dollar en in nl 600 euro. Bij de fender is het 580 dollar en 780 euro. Dat is dus best veel. Er moet dan wel een omvormer bij voor het spanningsverschil. Is uit de us halen hier aan te raden?

mark88
26 september 2004, 11:46
niemand??

AART
26 september 2004, 11:49
moet je zelf weten denk ik...

sir_oinksalot
26 september 2004, 11:59
nirvana speelde vaak zelf ook op single coil gitaren...
? :-?
wel hij vroeg toch of single coils ook geschikt waren voor steviger werk zoals nirvana, en gezien kurt live vaak op squiertjes speelde met single coils moet dat geen probleem zijn...

mark88
26 september 2004, 12:00
moet je zelf weten denk ik...

denk het ook :-?
Maar ik wilde graag advies, niet dat er een beslissing voor me wordt genomen. Dus kan iemand het me aanraden of juist afraden? Bvd

Lune-a-tic
26 september 2004, 12:34
Zelf zou ik het niet doen, stel dat je hem weg wil, wie gaat daar tweedehands iets voor willen geven. En GAS aanvallen slaan op ELK moment toe... :lol:

Negative K3 fan
26 september 2004, 14:45
nirvana speelde vaak zelf ook op single coil gitaren...
? :-?
wel hij vroeg toch of single coils ook geschikt waren voor steviger werk zoals nirvana, en gezien kurt live vaak op squiertjes speelde met single coils moet dat geen probleem zijn...

maar kurt had ook geen TOOOONE, vooral live nauwelijks. En als hij dan toon had dan gebruikte hij humbuckers, ik heb eigenlijk niet veel optredens gezien waarop hij op single coilo gitaren staat te ouwehoern.

Fuhgawz
26 september 2004, 17:20
nirvana speelde vaak zelf ook op single coil gitaren...
? :-?
wel hij vroeg toch of single coils ook geschikt waren voor steviger werk zoals nirvana, en gezien kurt live vaak op squiertjes speelde met single coils moet dat geen probleem zijn...

Uhm... NEE!! Kurt speelde soms idd op standaard Strats (geen Squier, maar Fender), maar liet altijd een single coil sized humbucker bij de brug plaatsen door de tech. Check http://www.kurtsequipment.com voor meer info.
Verder zou ik het je toch aanraden een fat Strat te nemen. Voor het betere scheurwerk is het inderdaad een stuk handiger. Zoals al gezegd bestaat de mogelijkheid ook je brughumbucker te splitsen, maar ik weet niet of dat standaard op alle fat Strats zit. Het is iig maar een kleine ingreep, mocht je dat willen, maar ik denk niet dat het nodig is. Je hebt tenslotte ook nog een single coil in het midden en bij de hals.

BartL
26 september 2004, 17:27
Dat bedoel ik, heb 'm nooit met singlecoil zien spelen.

mark88
27 september 2004, 23:29
ik zie dat op www.samash.com een hss strat met schakeldinges om de humbucker in singlecoins om te zetten goedkoper is dat een standaard strat! Beetje raar. Wat is eigenlijk het verschil in geluid (over een Fender Hotrod deluxe spelend) tussen spelen met een humbucker of over een pedaal als boss ds-1 of ds-2? Krijg je dan ook zegmaar het nirvana-achtige geluid. Of heb je echt een humbucker in de brug nodig? Ik weet het niet, heb op de een of ander manier toch liever een normale strat als het verschil niet zo groot is in geluid. :???: Wie o wie kan mij het vertellen... En hoe kan het dat die hss strat goedkoper is? Er is juist alleen maar meer dan een standaard strat? Of is er iets wat met een standaard strat kan wat niet met een hss strat kan? Bvd, mark

mark88
27 september 2004, 23:32
ik zie dat op www.samash.com een hss strat met schakeldinges om de humbucker in singlecoins om te zetten goedkoper is dat een standaard strat! Beetje raar. Wat is eigenlijk het verschil in geluid (over een Fender Hotrod deluxe spelend) tussen spelen met een humbucker of over een pedaal als boss ds-1 of ds-2? Krijg je dan ook zegmaar het nirvana-achtige geluid. Of heb je echt een humbucker in de brug nodig? Ik weet het niet, heb op de een of ander manier toch liever een normale strat als het verschil niet zo groot is in geluid. :???: Wie o wie kan mij het vertellen... En hoe kan het dat die hss strat goedkoper is? Er is juist alleen maar meer dan een standaard strat? Of is er iets wat met een standaard strat kan wat niet met een hss strat kan? Bvd, mark

Al
28 september 2004, 00:09
Bij de fender is het 580 dollar en 780 euro. Dat is dus best veel. Er moet dan wel een omvormer bij voor het spanningsverschil. Is uit de us halen hier aan te raden?

$580 voor de Fender. Air naar hiero is al gauw $150-200. Inklaring + invoer + handeling --> kleine 25% bij optellen. Omvormer --> 50,= (oid) Garantie, service? --> no way...

Al

mark88
28 september 2004, 08:54
Bij de fender is het 580 dollar en 780 euro. Dat is dus best veel. Er moet dan wel een omvormer bij voor het spanningsverschil. Is uit de us halen hier aan te raden?

$580 voor de Fender. Air naar hiero is al gauw $150-200. Inklaring + invoer + handeling --> kleine 25% bij optellen. Omvormer --> 50,= (oid) Garantie, service? --> no way...

Al


Ik had dit plan al opgegeven en sowieso die vervoerskosten komen er niet bij want ik ga zelf naar de us binnekort. Maareh.. iemand antwoord op mijn vraag 2 berichten terug?

mark88
28 september 2004, 17:13
niemand??? :???:

dejohan
28 september 2004, 17:37
ik zie dat op www.samash.com een hss strat met schakeldinges om de humbucker in singlecoins om te zetten goedkoper is dat een standaard strat! Beetje raar. Wat is eigenlijk het verschil in geluid (over een Fender Hotrod deluxe spelend) tussen spelen met een humbucker of over een pedaal als boss ds-1 of ds-2? Krijg je dan ook zegmaar het nirvana-achtige geluid. Of heb je echt een humbucker in de brug nodig? Ik weet het niet, heb op de een of ander manier toch liever een normale strat als het verschil niet zo groot is in geluid. :???: Wie o wie kan mij het vertellen... En hoe kan het dat die hss strat goedkoper is? Er is juist alleen maar meer dan een standaard strat? Of is er iets wat met een standaard strat kan wat niet met een hss strat kan? Bvd, mark


Met een single coil strat kan je zeker lekker scheuren, maar als je echt een Nirvana scheur wil, moet je ABSOLUUT humbucker hebben. Het verschil is zeker te horen. Nirvana=Humbucker. Om perfect te zijn een Dimarzio Super Distortion of een Seymore Duncan JB (die gebruikte Kurt ook).

Iemand merkte op de Cobain soms op single coil squiers speelde. Dit is zeker waar. Alleen gebruikte hij die Squiers enkel in het laatste nummer van de set, waarna hij het goedkoop gitaartje kapotgooide. Hij gebruikte de Squier zeker niet voor de sound, maar om zijn goeie gitaren te sparen.


Een HSS strat is een gitaar die toch eerder een jonger segment aanspreekt, en daarom zal hij wat goedkoper gebouwd worden dan een gewone SSS strat, lijkt mij.

dejohan
28 september 2004, 17:54
Fender Japan verkoopt trouwens Fender Jaguars mét humbuckers (Ge-Cobainde Jaguars dus)

http://www.ishibashi.co.jp/webshop/guitar/fender-j/jgs75.htm

http://www.ishibashi.co.jp/webshop/guitar/fender-j/jgs78.htm

harrie-beton
29 september 2004, 16:18
het is wel toevallig dat deze topic starter liefhebber is van jong gestorven en LINKSHANDIGE gitaristen die in het laatste nummer hun strat naar de blixem slaan...

of zie ik dat fout :-D


ps ik ben levende linkshandige gitarist en heb mijn strats altijd voorzien van een (naar single coil schakelbare) humbucker in de brug. Best of both worlds..
Zie ook mijn gear site voor specs en mp3.

mark88
29 september 2004, 20:03
Jimmy en Kurt zijn zover ik weet inderdaad allebei linkshandig, zijn allebei in Seattle geboren, zijn op hun 27e gestorven, en tsja.. hielden niet alle gitaren heel.

Overigens ben ik zelf rechtshandig, kom in uit Nederland en ben van plan nog lang te leven! :-D en gitaren kapotslaan doe ik ook nog niet aan :D zou een wel heel dure hobby worden anders

mark88
29 september 2004, 20:03
Jimmy en Kurt zijn zover ik weet inderdaad allebei linkshandig, zijn allebei in Seattle geboren, zijn op hun 27e gestorven, en tsja.. hielden niet alle gitaren heel.

Overigens ben ik zelf rechtshandig, kom in uit Nederland en ben van plan nog lang te leven! :-D en gitaren kapotslaan doe ik ook nog niet aan :D zou een wel heel dure hobby worden anders

Droffie
30 september 2004, 14:27
Jimmy en Kurt zijn zover ik weet inderdaad allebei linkshandig, zijn allebei in Seattle geboren, zijn op hun 27e gestorven, en tsja.. hielden niet alle gitaren heel.

Overigens ben ik zelf rechtshandig, kom in uit Nederland en ben van plan nog lang te leven! :-D en gitaren kapotslaan doe ik ook nog niet aan :D zou een wel heel dure hobby worden anders
WTF!!!!! Jimmy????
Holy Hell...in 1 naam 2 fouten. Het is Jimi voor de duidelijkheid. :evil:

Volgens mij komen die fat strats ook met jumbo frets...erg lekker spelen.

Trouwens Jimi sloeg zelden gitaren kapot. Hij kreeg onterecht de naam na Wild Thing toen ie zijn Strat in de fik stak. Hij had gewoon 't geld niet om al z'n gitaren te trashen.

mark88
30 september 2004, 17:37
ja jezus sorry effe vergeten hoe je het scheef...

dejohan
30 september 2004, 17:58
Volgens mij komen die fat strats ook met jumbo frets...erg lekker spelen.


:o Euh, is natuurlijk een discussie op zich, maar sinds ik kleine frets heb moet ik nooit van m'n leven nog Jumbo frets hebben. Probeer maar eens een slide-up de doen op een gitaar met en een gitaar zonder jumbo frets.

Negative K3 fan
30 september 2004, 18:08
Jimmy en Kurt zijn zover ik weet inderdaad allebei linkshandig, zijn allebei in Seattle geboren, zijn op hun 27e gestorven, en tsja.. hielden niet alle gitaren heel.

Overigens ben ik zelf rechtshandig, kom in uit Nederland en ben van plan nog lang te leven! :-D en gitaren kapotslaan doe ik ook nog niet aan :D zou een wel heel dure hobby worden anders
WTF!!!!! Jimmy????
Holy Hell...in 1 naam 2 fouten. Het is Jimi voor de duidelijkheid. :evil:

Volgens mij komen die fat strats ook met jumbo frets...erg lekker spelen.

Trouwens Jimi sloeg zelden gitaren kapot. Hij kreeg onterecht de naam na Wild Thing toen ie zijn Strat in de fik stak. Hij had gewoon 't geld niet om al z'n gitaren te trashen.

ik dacht al, jimmy page was gewoon rechts enzo...

Droffie
30 september 2004, 23:42
Volgens mij komen die fat strats ook met jumbo frets...erg lekker spelen.


:o Euh, is natuurlijk een discussie op zich, maar sinds ik kleine frets heb moet ik nooit van m'n leven nog Jumbo frets hebben. Probeer maar eens een slide-up de doen op een gitaar met en een gitaar zonder jumbo frets.
Euhh...niet echt problemen mee. Gewoon wat dikkere snaren erop zetten. Op mijn LP Standard zitten ook geen jumbo frets dus ik ben 't wel gewend. Ik vind 't op een strat gewoon lekkerder spelen...SRV vond dat ook, want die had ze er ook op zitten. Maar wel met dikke snaren.

Droffie
30 september 2004, 23:44
Jimmy en Kurt zijn zover ik weet inderdaad allebei linkshandig, zijn allebei in Seattle geboren, zijn op hun 27e gestorven, en tsja.. hielden niet alle gitaren heel.

Overigens ben ik zelf rechtshandig, kom in uit Nederland en ben van plan nog lang te leven! :-D en gitaren kapotslaan doe ik ook nog niet aan :D zou een wel heel dure hobby worden anders
WTF!!!!! Jimmy????
Holy Hell...in 1 naam 2 fouten. Het is Jimi voor de duidelijkheid. :evil:

Volgens mij komen die fat strats ook met jumbo frets...erg lekker spelen.

Trouwens Jimi sloeg zelden gitaren kapot. Hij kreeg onterecht de naam na Wild Thing toen ie zijn Strat in de fik stak. Hij had gewoon 't geld niet om al z'n gitaren te trashen.

ik dacht al, jimmy page was gewoon rechts enzo...
Tja...en kwam ook niet uit Seattle...

mark88
1 oktober 2004, 11:17
Tja...en kwam ook niet uit Seattle...[/quote]

Ohnee?? Waar dan wel vandaan volgens jou?
Als je bij www.allmusic.com (heel uitgebreide site) jimi hendrix intypt, staat er toch echt "born in seattle"....

Droffie
1 oktober 2004, 11:30
Tja...en kwam ook niet uit Seattle...

Ohnee?? Waar dan wel vandaan volgens jou?
Als je bij www.allmusic.com (heel uitgebreide site) jimi hendrix intypt, staat er toch echt "born in seattle"....
Ik weet dat Hendrix uit Seattle kwam. Ik regeerde op negK3Fan over Jimmy page

Thijssie
1 oktober 2004, 12:35
wel hij vroeg toch of single coils ook geschikt waren voor steviger werk

Wel eens van Ritchie Blackmore of Ingwie Malmsteen gehoord? :D

Droffie
1 oktober 2004, 12:51
wel hij vroeg toch of single coils ook geschikt waren voor steviger werk

Wel eens van Ritchie Blackmore of Ingwie Malmsteen gehoord? :D
Ritchie Sambora :)

Speeddemon
1 oktober 2004, 14:25
Yngwie, niet Ingwie.

En Richie Sambora, niet Ritchie...)

(als we nu toch met naam-verbeteren bezig zijn. :roll: )

Droffie
1 oktober 2004, 14:30
Yngwie, niet Ingwie.

En Richie Sambora, niet Ritchie...)

(als we nu toch met naam-verbeteren bezig zijn. :roll: )
Gelukkig ben ik geen fan van hem dus hoef ik me ook niet te schamen dat ik z'n naam fout spel. :-?