PDA

View Full Version : nu ik dan eens: pics van mijn gitaar



guitarmusicman
25 september 2004, 14:14
http://www.freewebs.com/gearmusic/PICT0108.JPG
http://www.freewebs.com/gearmusic/PICT0109.JPG
http://www.freewebs.com/gearmusic/PICT0112.JPG
http://www.freewebs.com/gearmusic/PICT0116.JPG

Mijn gitaartje:
Gebouwd in de fabriek waar huub boel zijn gitaren laat maken. Voor deze gitaar is prachtig (mooi, en goed) hout gebruikt, wat toch wel een beetje af te leiden is uit de (naar mijn mening) prachtige tiger-stripe motief van het hout. Grafieten topkam en met quarter-pound elementen van seymour duncan. Het grote punt waar jullie waarschijnlijk met mij van mening van zullen verschillen is de neck-thru body. De streep door de body vind ik absoluut niet storends en brengt iets lekker origineels aan de gitaar mee, waarschijnlijk zullen er menig van jullie anders over denken,
ik hoor wel wat jullie er van vinden :)

Akira
25 september 2004, 14:26
Ik hou TOTAAAAL niet van dit model gitaar, ik vind het erg lelijk (telecaster heet het, toch?)
Maar dit is dan toch weer de uitzondering die voor mij de regel bevestigd.
Erg mooie gitaar.
Ik ben het met je eens wat betreft die streep van het neck through, ik vind het de gitaar een stuk mooier maken. :)

Luca P
25 september 2004, 14:47
Mooi hoor.
Het enige nadeel van Tele modellen vind ik de positie van de schakelaar.
Ik sla er steeds tegenaan als ik slag speel.
Ik hou zelf ook van gitaren met een binding langs de body.
Hij zal wel als een speer speln?

NeeraDJ
25 september 2004, 14:48
OMG :o :o :o
You lucky bastard! Dit vind ik afgezien van de Carvin en Battleaxe Teles de mooiste Tele! Ik heb nu ook een Tele, maar die moet weer weg. Damn als ik er ooit zo één kan bemachtigen zou ik dolblij zijn! Ik ben een groot fan van figured tops en Teles en jij hebt beide!

guitarmusicman
25 september 2004, 14:55
De gitaar speelt inderdaad als een speer, ik denk er aan om de actie zelfs iets te verhogen omdat ik liever met iets meer weerstand speel. Ik heb ongelooflijk lang gezocht om deze gitaar bij toeal tegen het lijf te lopen.

jerox
25 september 2004, 15:11
Zoals akira als opmerkte ben ik ook niet echt een fan van telecasters. Dit is een hele mooie gitaar en niet in de laatste plaats door de tekening en de onderbreking van het hout.
Geniet ervan.....


Ps. Zouden de plaatjes iets kleiner kunnen? Ik moest zolang wachten en daar ben ik niet zo goed in :-?

MazeMouse
25 september 2004, 15:13
Jezus Gristus op een driewieler....
Geil dingetje hoor 8-)

Wormaap
25 september 2004, 15:56
Ik haat Teles, maar deze is toch wel ONWIJS mooi :o

e_lukather
25 september 2004, 22:06
+1

TMKXL
25 september 2004, 22:11
Very nice indeed, mooie Tele. :)

abbys
25 september 2004, 22:40
kan alleen maar herhalen wat al gezegd is: wil ze rippen :wink:

alleen heb ik voor een of andere reden iets tegen lege headstocks (wtf, ben weirdo hoor :D )

AART
25 september 2004, 23:22
ik hou normaal ook niet van tele's, maar dit is ronduit prachtig, die necktrough streep is echt vet...
zou fender eens moeten doen, maarja, das te goed voor een fender.. :P

Negative K3 fan
25 september 2004, 23:40
echt wel lijp

BLOK182
25 september 2004, 23:41
Het zal best een prima ding zijn, zeker! Maar sorry, deze tele vind ik gewoon niet mooi. Die N.I.C.E. tele van riffenstein daarentegen :o 8-)

gerrekat
26 september 2004, 00:58
De telecaster bljft een van de lelijkste gitaren ooit gemaakt maar dit is zeker de beroerdste niet!

Michael AE
26 september 2004, 02:22
Ik vind geen enkele tele mooi, maar het geluid dat eruit komt is legendarisch. Ik vind dat een goede reden om te stellen dat hij in geen enkele gitaarcollectie mag ontbreken. :lol:

Goed, guitarmusicman, mooi gitaartje. Hoe klinkt hij?

vulvasonic
26 september 2004, 02:32
Blijkbaar vind iedereen telecasters lelijk, maar deze niet.
Laat ik nou het tegenovergestelde vinden. Ik vind een telecaster zonder slagplaat als een lul zonder knop. En het ontbreken van dat chromen plaatje onder de electronica vind ik ook al niet zo. Ik ben er wel van overtuigd dat dit een hele goede plank is. Ik ben ook heel benieuwd in hoeverre een neck through body constructie de typische klank van een normale tele verandert. Kub je daar iets over zeggen?

guitarmusicman
26 september 2004, 10:12
Het geluid van mijn gitaar. Het is en blijft een tele, op de eerste plek een ongelooflijk lekker telegeluid dus. De grote verschillen zijn de neck-thru, en het hout gebruik. Deze tele is namelijk ongelooflijk zwaar en kan door het zware hout ook een stuk ronder klinken, zonder die (heerlijke) tele-twang die niet ALTIJD benodigd is. De neck thru draagt natuurlijk bij aan de sustain maar hierin merk ik geen eens zo veel verschil. Als laatste zijn zorgen de pups er voor dat de gitaar nog veelzijdiger is. Hij heeft hierdoor zoals ik al zei die heerlijke tele-twang, maar met juiste instellingen tover je de gitaar zo om tot een heerlijke jazzer. Metal zal er naar mijn mening nooit op kunnen, maar dat moet ook natuurlijk niet :wink:
tja, alleen maar lovende woorden, maar this niet voor niets mijn gitaar
cheers

p.s Ik zie net dat de bandwidth van mijn site is overschreden, ik hoop dat de plaatjes er zo snel mogelijk weer staan.

The Mule
26 september 2004, 12:00
Ik vind het een prachtig ding, maar nou houd ik toch al van hout, doorlopende halzen etc. Ik heb een Fender Esquire Custom GT (staalblauw metallic met racestrepen) gehad met een set neck en ook zo'n mooie gewelfde top had. Dit is nog een stapje verder natuurlijk. Blijft erg mooi, zo'n opgeleukte Tele... :)

Het origineel vind ik net te basic... :amp:

-robbert-
26 september 2004, 13:02
stond hij toevallig niet tekoop op gitaarmarkt????

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_harley_benton_hbt2000_egitarre_prodinfo.htm l

guitarmusicman
26 september 2004, 15:00
stond hij toevallig niet tekoop op gitaarmarkt????

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_harley_benton_hbt2000_egitarre_prodinfo.htm l

De gitaar stond idd laatst op gitaarmarkt, deze link die jij geeft doet mij zeer verbazen, nog nooit eerder had ik dit model op internet gezien! Mijn exemplaar is overigens niet het standaard productie model en heeft dus andere electronica waaronder de pups. bedankt voor de link robbert, en voor de liefhebbers: bestellen maar :wink:
ik heb geen idee hoe het productiemodel klinkt maar ik denk dat andere electronica en pick-ups geen kwaad kan, lijkt me he...bij een gitaar van 205 euro. Als mijn gitaar hetzelfde bouwproces heeft ondergaan als de gitaar op die site kan ik jullie wel zeggen dat de gitaar prachtig gebouwd en afgewerkt is, wat ik vrij opzienbarend vind voor die prijs.

vulvasonic
26 september 2004, 15:19
Wat je zegt!

Dit ziet er idd erg indrukwekkend uit voor die prijs. Het blijft lastig om zoiets vanaf een plaatje te beoordelen, maar voor dit geld is 'leuk' al goed genoeg. Bij voorbaat een aanbevelingswaardige gitaar dunkt me.

Dank voor de info. Vaak zijn er beginnende leerlingen van me die vragen om een goede gitaar (maar het mag dan niks kosten). Dit lijkt me een mooi antwoord voor ze.