PDA

View Full Version : Waarom doen pups het niet?



ae
25 september 2004, 13:42
Ik heb vanochtend mijn EMG;s in m'n gitaar gesoldeerd, alle draden op de goede plaats, maar hij doet het niet :( . Wat kan ik nu het beste doen? Het heeft me al 4 weken gekost om die kutelementen erin te krijgen, dus ik denk dat de gitaarbouwer de beste optie is?

bobby
25 september 2004, 14:06
Moet er geen batterij in?

ae
25 september 2004, 16:06
Die heb ik ook aangesloten :wink:

guitardude
25 september 2004, 16:13
Als het jouw 4 weken kost om 2 elementen in te bouwen lijkt het me inderdaad slimmer om een gitaarbouwer op te zoeken.

edit: als je trouwens wil dat we je er mee helpen moet je wel duidelijk maken hoe je ze precies aangesloten hebt. foto, tekeningetje. Wat er kan heel heel wat verkeerd aangesloten zijn.

Rubenios
25 september 2004, 17:34
andere potmeters gekozen met kleine weerstand, stereo plug aangesloten etc?

www.emginc.com schakelschema's bekijken etc.

Hoewel t me ook wel slim lijkt bouwer te laten doen als je nie verder komt dan een emg installe

ae
25 september 2004, 17:55
http://www.emginc.com/downloads/wiringdiagrams/Humbuckers_active.pdf

Het is het eerste schema. Het heeft me vier weken gekost omdat ik eerst hout uit mijn gitaar moest laten frezen, toen opzoek moest naar een 3weg stratschakelaar en toen problemen had met soldeerbouten die kapot waren. In de tussentijd moest ik gewoon naar school, dus die dingen konden alleen in het weekend gedaan worden. Vandaar dat het zo lang heeft geduurd.

Iig, ik heb de potmeters van emg gebruikt en ook een stereo jack.

Ik zal jullie verder niet kwalijk nemen dat jullie mij voor een spastische zwakstroom mavo leerling uitmaken, terwijl jullie zelf niet eens kunnen aankomen met een zinnig antwoord. :razz:

guitardude
25 september 2004, 18:03
*knip*
Ik zal jullie verder niet kwalijk nemen dat jullie mij voor een spastische zwakstroom mavo leerling uitmaken, terwijl jullie zelf niet eens kunnen aankomen met een zinnig antwoord. :razz:

Als jij wil dat we een zinnig antwoord moeten geven zal je toch echt met wat meer informatie komen. :roll:

Als je het precies zoals dat schema doet dan werkt het. Dus kijk alles nog maar een keer of 3 na.

Rubenios
25 september 2004, 18:10
http://www.emginc.com/downloads/wiringdiagrams/Humbuckers_active.pdf

Het is het eerste schema. Het heeft me vier weken gekost omdat ik eerst hout uit mijn gitaar moest laten frezen, toen opzoek moest naar een 3weg stratschakelaar en toen problemen had met soldeerbouten die kapot waren. In de tussentijd moest ik gewoon naar school dus die dingen konden alleen in het weekend gedaan worden. Vandaar dat het zo lang heeft geduurd.

Iig, ik heb de potmeters van emg gebruikt en ook een stereo jack.

Ik zal jullie verder niet kwalijk nemen dat jullie mij voor een spastische zwakstroom mavo leerling uitmaken, terwijl jullie zelf niet eens kunnen aankomen met een zinnig antwoord. :razz:

Ik studeer technische informatica domme zwakstroom mavo-er. we proberen je alleen maar te helpen ma je schijnt t allemaal zelf wel ff te kunnen...

ae
25 september 2004, 18:41
Ik studeer technische informatica domme zwakstroom mavo-er. we proberen je alleen maar te helpen ma je schijnt t allemaal zelf wel ff te kunnen...

Volgens mij heb ik iemand beledigd........ :oops: Ik heb wel hulp nodig anders had ik hier geen vraag gestelt lijkt mij :-? . Ik heb wel respect voor je nu ik je opleiding weet hoor :???: Iig sorry als ik je beledigd heb en jouw vakkundigheid in twijfel heb getrokken.

Ik denk dat ik al weet wat er mis is, de volumeknop zit vast op het punt waar het geluid uit staat. De versterker is namelijk stil als ik de plug in mijn gitaar doe (van de versterker), trek ik de batterijen eruit (en schakel dus de elementen uit), dan krijg ik opeens een gigantisch geruis. Heeft iemand een trucje om dit op te lossen voordat ik de pot eruit haal om hem te vervangen/te bewerken?

sash
25 september 2004, 19:04
Ik heb vanochtend mijn EMG;s in m'n gitaar gesoldeerd, alle draden op de goede plaats, maar hij doet het niet :( . Wat kan ik nu het beste doen? Het heeft me al 4 weken gekost om die kutelementen erin te krijgen, dus ik denk dat de gitaarbouwer de beste optie is?

Blijkbaar heb je toch iets fout gedaan, anders zouden ze het wel doen. Kan natuurlijk ook zijn dat ze verrot zijn, maar het lijkt me sterk dat ze allebei verrot zijn.

Ik zou zeggen: gitaarbouwert

Rubenios
25 september 2004, 21:38
je zou t ff met contactspray kunnen proberen maar k ben bang dat die potmeter dan toch ff eruit moet gehaald worden en nagekeken/vervangen