PDA

View Full Version : Probleem met voeding voor 3 verschillende pedaaltjes.



Grungekid
25 september 2004, 11:22
ik heb op dit moment een boss ME-50 maar daar ben ik niet meer zo tevreden over, te groot enzo veel dingen die ik toch niet gebruik dus ik ga binnenkort 3 losse pedaaltjes kopen, een proco rat, EHX small clone chorus en een ibanez DE-7 delay. De rat omdat ik die als enige gebruik op mn ME-50, de EHX omdat ik de chorus van oa nirvana gewoon lekker vind klinken en de DE-7 omdat ik af en toe ook een beetje delay gebruik en deze relatief goedkoop tegenover bv de boss delays en deze wel de opties heeft die ik nodig heb. Nu heb ik gezien dat deze 3 pedalen alledrie een andere adapter ingang hebben. Weet iemand misschien een goede oplossing hiervoor, en het liefst niet te duur. Ik heb geen zin om 3 adapters aan mn 3 pedaaltjes te hangen, vooral ivm snoeren enzo.

SilverFoo
25 september 2004, 14:07
Koop een gestabiliseerde adapter van een huismerk (20 euri ofzo) en hang er een daisy chain kabeltje aan en klaar is kees.

Grungekid
26 september 2004, 20:13
ja dat is het juist, ik heb wel een daisy chain maar die EHX en die rat hebben dus een andere ingang

ijff
26 september 2004, 20:28
'probleem' had ik ook.. dus toen heb ik zelf maar een daisy chain in elkaar gesoldeerd.. is opzich niet zo moeilijk.

DREAMMACHINE
26 september 2004, 20:47
haar guitars heeft ongeveer als enige in nl wel kabeltjes die speciaal voor bv ehx of line6 stompboxes zijn en waar je die boss plug zo in kan gooien, of een daisychain.. dat is in principe wel de oplossing,
of zelf solderen, maar kweet niet precies waar je de juiste pluggen dan kan halen..

Bluesbreaker
26 september 2004, 21:06
haar guitars heeft ongeveer als enige in nl wel kabeltjes die speciaal voor bv ehx of line6 stompboxes zijn en waar je die boss plug zo in kan gooien, of een daisychain.. dat is in principe wel de oplossing,
of zelf solderen, maar kweet niet precies waar je de juiste pluggen dan kan halen..

conrad denk ik wel, daar hebben ze vrijwel alles wat je kunt bedenken op electronicagebied

Fuhgawz
27 september 2004, 00:37
Een vriend van mij had het zelfde probleem als jij. Hij heeft bij LL in Maaseik van die verlengstukjes gekocht die je gewoon aan het uiteinde van de Daisy Chain kunt zetten. Misschien moet je daar eens naar vragen in je plaatselijke muziekwinkel.

Grungekid
30 september 2004, 14:38
okee bedankt, ik zal eens bij feedback en rockpalace vragen :)