PDA

View Full Version : Hohner???



Javaca
24 september 2004, 22:43
Hoe zit het met de kwaliteit van Hohner gitaren?

Ik ben wat aan het rondkijken en zag een leuk ding uit de Professional serie. Is dit gewoon multiplex crap of valt het wel mee?

wietse
24 september 2004, 22:50
ik heb een hohner V uit de 80er jaren die is wel multiplex , speelt en klinkt toch niet slecht hoor.
nieuwe spul weet ik niet , zal wel meevallen cort is ook van hun geloof ik.
gewoon effe proberen en goed bekijken vaak zie je het wel als ze van multiplex zijn .
dan kan je namelijk zien dat het allemaal lagen zijn door kleine streepjes in de lak , moet je wel goed kijken.

Javaca
25 september 2004, 21:27
Het is een wit gelakte Jaguar.

wietse
25 september 2004, 21:42
gewoon proberen , prince speelt ook wel op een hohner , en jaguars zijn nu eenmaal mooi.

Javaca
25 september 2004, 21:45
Ja en niet duur.

169 euro.
Heeft een dikke body zoals normale strats, geen dun ding zoals squier en richwood.

http://www.robwesley.com/guitars/listings/Hohner%20JT-60%20Jaguar-style/Hohner%20Jaguar-style%20JT-60.jpg

Ik ga vandeweek gewoon eens kijken.

telecastermaster
27 september 2004, 13:22
Hallo Javaca,

Ik heb de volgende Hohner gitaren: G3T headless gitaar (de "peddel"), Jack (ook headless), Jack Bass (headless bas), ES335 en "The Custom" Telecaster. Ik vind met name de G3T en de Telecaster erg goed. (grote knal voor de €). De professional reeks lijkt mij relatief heel behoorlijke gitaren af te leveren, en vooral de oudere Hohner lijken mij erg veel waar voor hun geld te bieden. (Tot in de jaren 80 werden door Hohner gitaren gebouwd in Duitsland).

Over het betreffende model ben ik niet helemaal zeker. In ieder geval heb ik er zelf geen ervaring mee, en meen bovendien een keer in een engels gitaarblad een recessentie gelezen te hebben waarbij toch wat kleine gebrekjes aan het licht kwamen. Het is echter wel een van de weinig copieen van het Jaguar model.

Javaca
27 september 2004, 16:11
Hij is maar 169 euro.
Ik zit er over te denken er bij de brug en nek een sc-humbucker in te zetten en die te schakelen met de driestandenswitch. De middencoil wil ik dan schakelen met een push-pullswitch.
Hierdoor krijg je de mogelijkheid de brug en halspu samen te gebruiken en alle drie de elementen aan te hebben.

telecastermaster
28 september 2004, 10:50
Hee Javaca,

Ik heb de review gisteren weer teruggevonden. Er zijn volgens mij twee versies. De gewone gitaar versie is de JT-60. (Deze dus:)

http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/images/Hohner-JT-60.jpg

Zie voor reviews Harmony-central:
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Hohner/JT-60-01.html

Er is echter ook een bariton versie van: de Hohner Hollywood Bass VI. Kwa opzet vergelijkbaar met de Fender Bass VI; dwz een shortscale bass met gitaarsnaren. (zie http://theband.hiof.no/articles/fender_bass_vi.html ). Daar ging de review over en heb er nagenoeg niets over kunnen vinden met google. Anyway, ....succes d'r mee. Laat ff weten hoe die bevalt als je koopt.

peter

michielv
28 september 2004, 12:09
Hij is maar 169 euro.
Ik zit er over te denken er bij de brug en nek een sc-humbucker in te zetten en die te schakelen met de driestandenswitch. De middencoil wil ik dan schakelen met een push-pullswitch.
Hierdoor krijg je de mogelijkheid de brug en halspu samen te gebruiken en alle drie de elementen aan te hebben.

Je zou ook van 1 tonepot een volume (zeg maar regelbare aan/uit) kunnen maken om het middelste element te schakelen. Of die tone vervangen door een schakelaar.

Ik ga ervanuit dat 1 tone-pot voor de meeste mensen voldoende is (en voor veel mensen zelfs nog teveel ;) ).

In een grijs verleden heb ik een tijdje veel op de Hohner Les Paul variant van een bandgenoot gespeeld. Fijn ding, speelde lekker en klonk heel behoorlijk voor de 350 piek die dat ding gekost had..

Overigens vraag ik me af of dit ding nou veel afwijkt van een gewone strat (afgezien van de vormgeving), qua geluid dan.

Jeroenvanhulsteijn
28 september 2004, 16:21
Hallo Javaca,

...Ik vind met name de G3T en de Telecaster erg goed. (grote knal voor de €). ...

+1 :) lekker licht, lekker handzaam. alleen de elementen zijn wat zwak. en zittend is het uitermate vervelend spelen.

telecastermaster
28 september 2004, 16:41
D'r zit toch zo'n uitklapbaar pootje aan??? :???: Werkt perfect!
Elementen moet je gewoon vervangen idd. Verder zeer goed afgewerkte en zwaar ondergewaardeerde gitaar. Lekkere nek ook!
:)