PDA

View Full Version : sonata gitaar



abbys
24 september 2004, 18:05
hoi

door een vriend heb ik onlangs sonata leren kennen ,maar wat me direct opviel was de lekker heldere (imo) scheur die toch (voor mij toch) ver van over het randje was (check letter to dana en full moon). Op de site staat nou dat dit een ibanez is, nouja, iemand enig idee of ik met een laag budget (rond 400-500euro) in Belgie aan een Ibanez kan komen die ook zon scheur kan veroorzaken (please, begin niet over "het-hangt-af-van-de-vingers", het is OK als je dat gelooft, ben gewoon geintresseerd in die ibbie-sound)

http://www.sonataarctica.info/

Rubenios
24 september 2004, 19:33
als t goed is is dat een Ibanez RG met elementen die op de body vast geschroefd zijn zonder mount rings. maar volgens mij haalt hij de scheur uit zijn versterker hoor, want hij heeft ook floyd rose en das redelijke toonvreter altijd...

MazeMouse
24 september 2004, 19:44
Jani gebruikt in ieder geval een Mesa Boogie Triaxis pre-amp
Zijn eindversterker weet ik zo niet :)

Rubenios
24 september 2004, 22:12
als k t goed had was dat een marshall 9200??? of 9002??? ofzoiets :)

MazeMouse
25 september 2004, 10:04
Zou goed kunnen :)

Wormaap
25 september 2004, 14:24
Dit is waarschijnlijk een opmerking waar je weinig aan hebt, maar uit m'n Charvel Model 6 kan ik ook zo'n soort scheur krijgen, makkelijk zelfs, gebruik in ieder geval niet te veel bas ;)

abbys
26 september 2004, 12:28
zeker geen nutteloze opmerking hoor, hoeft zeker geen ibbie te zijn, nieuwe gitaar is voor kerstmis (geldperioode ^^) en sta zeker open voor allerlei
groot probleem is dat ik houd van die sonata scheur, maar ook van lenny kravitz achtige vintage scheur, gja, welke gitaar koop je dan?

maareuh, over die charvel, op hun site staat ie precies niet? http://www.charvel.com/

Vexx
26 september 2004, 12:46
Dat klopt.. De Charvel Model-serie worden al lang niet meer gemaakt. Van de Model 6 wordt echter gezegd dat ze kwalitatief gelijk zijn aan de USA Jacksons van nu.

Voor een Charvel uit de Model-serie zal je dus moeten kijken op ebay of een van de nederlandse veilingsites.

MoserCustomShopDotCom
26 september 2004, 14:10
groot probleem is dat ik houd van die sonata scheur, maar ook van lenny kravitz achtige vintage scheur, gja, welke gitaar koop je dan?


Betere vraag: Welke versterker koop je dan... Ik denk dat daar meer van het geluid uit komt als op een "goedkope" gitaar....

(tenminste.. als je dan een echt goede versterker neemt in ieder geval ;)

abbys
26 september 2004, 15:02
men budget verandert niet als ik versterker pak, wat is er dan goed voor dat budget? (vreselijk algemene vraag, maar men voorkeuren staan hierboven denk ik?)

p.s: heb qua gitaar een cort g254

p.s.s: hehe, heb iets gelezen over de cube 60, die ligt hard in men budget, is grote broer van men cube 30, alleen maar goed over cosm van cube 60 gelezen, en een buizenbak wil ik de komende jaren nog niet ( al zeker die discussie uitgesloten ^^) wat denken jullie ?

MoserCustomShopDotCom
26 september 2004, 16:35
Met een laag budget is het inderdaad lastiger ja ;)

Misschien een optie om dan gewoon door te sparen voor iets serieus?

Wormaap
26 september 2004, 16:43
Dan zou ik inderdaad nog even doorsparen :P

Mijn slaapkamerscheur haal ik BTW uit m'n Model 6, een Boss Metalzone (let the flaming begin, maar ik vind'm ZEER ok voor op de slaapkamer) en'n Marshall MG10CD ampje, en dat is serieus best'n toffe sound die ik daar uit trek :)

robbertjeeeh
26 september 2004, 17:21
groot probleem is dat ik houd van die sonata scheur, maar ook van lenny kravitz achtige vintage scheur, gja, welke gitaar koop je dan?


Lenny zei in een interview dat hij die sound kreeg met een Epiphone gitaar volume op max, en dan door een fender tweed deluxe. Maar dat was een vrij oud interview. Ik zag 'm laatst ook op TV en daar gebruikte ie VOX amps.

kNikkEr
26 september 2004, 17:34
Lenny zei in een interview dat hij die sound kreeg met een Epiphone gitaar volume op max, en dan door een fender tweed deluxe. Maar dat was een vrij oud interview. Ik zag 'm laatst ook op TV en daar gebruikte ie VOX amps.

Lenny say's: It Rock's With VOX... Die reclame ken je toch vast wel... :razz:

FLechdrop
26 september 2004, 23:56
want hij heeft ook floyd rose en das redelijke toonvreter altijd...

:???:

vester86
27 september 2004, 00:51
Hij gebruikt een Custom Ibanez, Met een DImarzio Steve's Special en een Air Norton (ja, dezelfde combi als john petrucci). daar heeft ie dit jaar een custom 7snaar van ibanez aan toegevoegd, model weet ik niet precies.

(wie gaat er naar het concert in nederland of belgie in november?)

Joris

Rubenios
27 september 2004, 08:46
want hij heeft ook floyd rose en das redelijke toonvreter altijd...

:???:

verlies aan sustain door floyd...

abbys
27 september 2004, 17:52
jongens, sorry hoor, maar mijn budget blijft, ik ben 16, verzot op gitaren, en ben bekend voor mijn GAS in de familie ( nu ben ik echt serieus hoor, mijn ouders weten direct hoe laat het is als ik op iets gebrand ben)
dus ik zal wel zien of ik een nieuwe gitaar koop ( veel realistischer voor dat budget) of een cube 60 (veel handiger over algemeen)

vester86
27 september 2004, 21:57
wat je moet doen: goedkope ibanez kopen en daar een Steve's Special in zetten in de brug: helder geluid verzekerd, de steve's special heeft een helder geluid met een midscoop.

michielv
28 september 2004, 12:15
men budget verandert niet als ik versterker pak, wat is er dan goed voor dat budget? (vreselijk algemene vraag, maar men voorkeuren staan hierboven denk ik?)

p.s: heb qua gitaar een cort g254

p.s.s: hehe, heb iets gelezen over de cube 60, die ligt hard in men budget, is grote broer van men cube 30, alleen maar goed over cosm van cube 60 gelezen, en een buizenbak wil ik de komende jaren nog niet ( al zeker die discussie uitgesloten ^^) wat denken jullie ?

Ik weet het niet zeker maar als de Cube60 alleen meer vermogen heeft dan de Cube30 dan zul je er qua geluid niet zo bijzonder veel op vooruitgaan.

Zo te horen heb je een redelijke versterker en een redelijke gitaar. Wie weet is het gewoon een kwestie van een goed element en een middagje prutsen met de regelknoppen van je versterker?

vester86
28 september 2004, 19:12
Cube heeft 3 versterkermodellen meer en nog een paar kleine dingetjes (presence knop in de EQ onder andere)

bert k
28 september 2004, 20:04
Zou ik nooit die Cube 30 wegdoen. Kwa volume ga je er niets op vooruit, en voor 3 extra ampjes, tja...

vester86
28 september 2004, 20:16
Qua volume niet denk je??
zit een grotere (volwaardige) speaker in (12") dus bassen klinken beter/strakker dan die 8" of 10" uit de cube 30, en het totaalgeluid klinkt gespreider.
lijkt me sterk dat het dan even hard gaat, met die hoeveelheid meer vermogen kun je in ieder geval met een hard slaande drummer een stukkie beter meekomen, en in het 60 watt modeling-segment is die cube nog redelijk goedkoop.....

De meerwaarde voor iemand die een cube 30 heeft is misschien niet groot, maar iemand die in een bandje speelt en nog een nieuwe versterker aan moet schaffen, voor die personen is dit denk ik een goeie keuze, maar dus niet voor jou bert

Joris