PDA

View Full Version : snaren voor string through body



Luigi
24 september 2004, 17:09
Ik heb een Musicman Silhouette met een string-through-body brug.
Zo'n brug maakt dat het allemaal beter klinkt maar wat "stijver"speelt.
Ik gebruik nu d'adario's 010, zijn er snaren die wat soepeler spelen, waarbij ik wel met 010's wil blijven.

Swan
24 september 2004, 17:22
ernie ball voelt wat soepeler aan imho

bat
24 september 2004, 17:23
DR ook.

Swan
24 september 2004, 17:28
maar is dat zo? dat string thru's stijver spelen? omdat de brug niet meebeweegt (hoe minimaal ook) ofzo?

NeeraDJ
24 september 2004, 17:42
Nee das helemaal niet waar. Het enige echte verschil is meer sustain, omdat de snaarlengte groter is en de snaren door de body lopen. En een brug hoort helemaal niet mee te bewegen, het gebeurt weliswaar vaak, maar het hoort niet.

Swan
24 september 2004, 17:49
n floyd beweegt wel iets mee als je bend etc..
k vond t al zo vreemd...

SiNiSTRaL
24 september 2004, 19:00
n floyd beweegt wel iets mee als je bend etc..
k vond t al zo vreemd...
iets?
moet je eens je lage E aanslaan en tegelijk je G snaar benden zonder m aan te slaan...je E zakt zo 2 tonen omlaag :D

Swan
24 september 2004, 19:54
ja weetik ;)
maar speelt n gitaar met n floyd daarom soepeler dan n string thru?
t klopt technisch gezien enigzins, maar of je t ook echt voelt? (ik heb alleen ervaring met floyd gitaren)

SiNiSTRaL
24 september 2004, 20:10
nee t maakt echt niet uit, kortere mensuurlengtes spelen wel soepeler, misschien als je dunnere snaren erop gooit, maar je wilt perse .10 blijven spelen, dan weet ik t ook niet, string through gaatjes dichtkitten en bruggetje erop zetten dan maar? ;)

NeeraDJ
24 september 2004, 20:18
Ik denk echt niet dat het daar aan ligt, Pat.

Misschien zijn .10 snaren te zwaar voor je, ik heb iig nooit last gehad van meer spanning op de snaren wanneer ik op een string-thru axe speelde

Negative K3 fan
24 september 2004, 20:35
ik denk eerder dat het ligta an de hoek die de snaren maken en de afstand die ze nog doorlopen nadat ze achter de brug zijn beland. Ik heb het alleenm nog nooit zo gemerkt :S

Antoon
24 september 2004, 23:09
Volgens mij krijg je met 009 snaren best een goed geluid op die gitaar. Er zijn een tijdje ook 0095 snaren geweest. Die zaten er een beetje tussenin. Ik twijfel of het merk veel uit maakt in soepelheid

Luigi
25 september 2004, 09:49
ik gebruik op al mijn andere gitaren (geen string-thru's) gewoon 010; geen enkel probleem, klinkt prima. Ook op die Silo. Ik heb eerder string-thru's gehad en daarbij ook gemerkt dat het iets minder soepel speelt in vergelijking met gewone bruggen. Het heeft idd te maken met de lengte en de hoek van de snaren na de brug.
Dat het wat minder soepel speelt is geen probleem. Ik dacht alleen dat andere merken snaren wellicht wat soepeler konden zijn.
Bedankt iig voor jullie antwoorden. :razz:

THW
25 september 2004, 10:14
ja weetik ;)
maar speelt n gitaar met n floyd daarom soepeler dan n string thru?
t klopt technisch gezien enigzins, maar of je t ook echt voelt? (ik heb alleen ervaring met floyd gitaren)
Ik heb eens een keer op een gitaar met een floyd rose gespeelt, ik vond de snaren echt net elastiekjes

Soulflyhigh
25 september 2004, 13:41
ligt er aan wat voor een dikte snaren erop zitten :roll: