PDA

View Full Version : Altoparlante?!...



PeeVee
24 september 2004, 16:09
Volgens mij betekent het gewoon luid-spreker in 't Italiaans (hoewel "alto" niet luid maar misschien "geluid" ofzo?)... Kent iemand deze speakers?

http://www.qsl.net/pa3hho/pix/modsetc/altoparlante.jpg

Ze klinken trouwens niet zo verkeerd... moet nog beter testen

Al
24 september 2004, 19:28
Volgens mij betekent het gewoon luid-spreker in 't Italiaans (hoewel "alto" niet luid maar misschien "geluid" ofzo?)

Alto kan een zangstem betekenen. Volgens mij is betekent het inderdaad luidspreker. Kijk anders eens op Ebay (Intern. zoeken), daar vind je veel en staan meestal beschrijvingen.

Al

emeas
25 september 2004, 11:14
maarre, wat is er met de derde buis van links aan de hand?

PeeVee
25 september 2004, 13:36
maarre, wat is er met de derde buis van links aan de hand?
Eeh... niks hoezo?

andy
25 september 2004, 16:52
Dat rode is van de merk opdruk, niet dat ie extra staat te fikken. :wink:

Al
25 september 2004, 23:45
maarre, wat is er met de derde buis van links aan de hand?

Het label van Ruby tubes zo te zien.

Al

Al
25 september 2004, 23:47
... Kent iemand deze speakers?

Toch RCF's dus?

Al

PeeVee
1 oktober 2004, 11:29
Ja volgens mij wel... De derde buis is inderdaad Ruby, die andere drie zijn Svets... Is speciale mix ter verkrijging van de ultieme TOOOONE...

matto
1 oktober 2004, 13:33
echt??????????????? :-D

PeeVee
1 oktober 2004, 14:33
Wat dacht je zelf?... :wink:

SteavisSmokin
1 oktober 2004, 16:18
met deze mix schijn je erg dicht bij de oude RCA blackplate tone te komen, heb ik uit betrouwbare bron vernomen.

PeeVee
1 oktober 2004, 23:43
Juist Steven! Jij hebt het weer helemaal bij het rechte eind. De platen van die Ruby die beginnen nl. al aardig zwart te blakeren en DAT is nu precies wat die geweldige TOOOONE maakt, dat is toch algemeen bekend, zoek maar eens op "black plates" via google en je ziet het vanzelf. Het waren inderdaad m.n. die RCA's waarvan de platen helemaal zwart blakerden, en daarom zijn ze eigenlijk ook niet geschikt voor gitaar. Om om het milieu niet teveel te belasten kan men die RCA met zwart geblakerde platen kostenloos bij mij inleveren, ik zorg dan voor verdere verwerking van deze misbaksels :-D

matto
2 oktober 2004, 10:19
Wie is toch die TOOON waar je het steeds over hebt! :razz:

nicoverduin
2 oktober 2004, 10:53
Die oude blackplates wil ik ook wel voor je opruimen hoor.... :-D
Nico

SteavisSmokin
2 oktober 2004, 14:09
LOL @ PV. :-D

volgens mij is die TOON waar PV het steeds over heeft zijn grote vriend anTOON. Of Anton E., de beruchte RCA blackplate fraudeur die nu vast zit op verdenking van het grijs spuiten van blackplates.

matto
2 oktober 2004, 21:28
is dat dan een broer van nico? :razz:

matto
2 oktober 2004, 21:34
ik heb trouwens wel Thiele en Small parametri van een altoparlanteop een italiaanse site gevonden dus het betekent inderdaad "luidspreker"
en mijn gok is dan ook RCF :)