PDA

View Full Version : is dit een goed idee?



lars
17 mei 2002, 21:48
Ik speel nu over vooral over een marshall valvestate 1oo watt top, en heb voor clean een vox copy top staan. en voor dat alles staat een digitech rp20..... blah blah

nou is mijn probleem dat ik van de hele zooi eigenlijk amper iets meer dan die valvestate top gebruik....

is het een goed idee om een goeie power amp (mashall 9005 ofzo) te kopen en daar als pre een boss gt6 voor te hangen??
speelstyl is gevarieerd en budget komt redelijk uit als ik de hele zooi op marktplaats gooi (hetgeen ik al gedaan heb)

Nocki
19 mei 2002, 00:06
de marshal 9005 is een buizen poweramp waar je naar mij idee niet gelukkig mee gaat zijn. ik heb er 2 gehad. een is er terug naar peter verspuy in rotterdam de andere naar tools 4 tones. de amp kleurt wel het geluid veel en heeft een echt el34 geluid van marshall maar dan ook alleen leuk met een marshall preamp. anders niet.
je kan beter kijken naar een andere buizen poweramp. dan til jejej ook niet te pletter want ze zijn 4 he hoog en niet te tillen.
ik ben later gegaan voor een 20/20 van mesa die m eruit blaast en licht en maar 1he hoog is.
deze laat een hoop geluid intact en heet een leuke lowend als je op normaal volume speelt.
op hoog volume klint tie natuurlijk niet echt super maar dan heb ik het over een volume waar je echt oorbeschadiging oploopt.

ajuus
Nocki

lars
19 mei 2002, 00:10
heheh cool, k zat dan namelijk naar een van je 9005's te kijken.... die in nijmegne zeg maar.... maar voor die prijs waar ie nu voor te koop staat (450 euro) wat voor een goeie powerbak kan je daar voor kopen??

en mischien een vraag die je beter prive kan beantwoorden, wat hebben ze jou voor die poweramp gegeven? ik vraag me af wat hun inkoop/inruilprijzen zijn

grt lars

lars
21 mei 2002, 16:04
kick

Nocki
21 mei 2002, 23:03
ik heb er leuk aan verdiend kan ik je zeggen.
ik heb m ingeruild samen met een peavey pgp20 preamp en heb er 700 gulden voor terug gekeregn en de marshall stond toen te koop voor 950.

deze specifieke marshall was wel leuk hoor. die bij verspuys in rotterdam was niks.
je moet er wel even nieuwe buizen indoen. die er nu inzitten zijn van koch.
maar je tilt je rot aan dat kreng.

Nocki

Lacrymosa
22 mei 2002, 10:39
Ik denk dat je beter een normale pre amp kan kopen met een poweramp er bij (iets van een ENGL met een peavy of zoiets) want de pre amps van de GT-6 doen echt een buizen poweramp tekort.
Ik zeg niet dat de GT-6 slecht is, zeker niet, maar het heeft volgens mij nie echt veel zijn om een goede poweramp te kopen en dan een wat mindere preamp er bij te doen.

CheerS!!

lars
22 mei 2002, 16:13
k heb nu een mesa 20/20 op et oog. op harmony central staan een zooi revieuws die dat ding met een pod samen gebruikte... dan moet een gt6 toch alleen maar beter zijn?

FragDaddy
23 mei 2002, 15:30
ik zit me af te vragen of zo'n buizeneindtrap wel slim is in combinatie met een gt-6. volgens mij wil je het geluid wat uit de gt-6 komt zo min mogelijk 'kleuren'. zo'n buizeneindtrap kleurt wel degelijk het geluid. misschien dat je amp-sims van de GT-6 dan niet zo goed meer klinken.

als je je geluid inderdaad niet wilt kleuren kun je het beste een gewone PA eindversterker kopen (geen buizen dus) en een setje monitor speakers. deze combinatie geeft het geluid zo natuurgetrouw door.

ik heb zelf wat onderzoek gedaan, omdat ik ook graag een GT-6 wilde aanschaffen.

lars
23 mei 2002, 18:32
ik heb al 2 goede speakerkasten staan die ik wil gebruiken, ik zou dus gewoon een simplele transistor poweramp moeten kopen en die erachter hangen? kweetnie klinkt eng, maar met dat kleuren van het geluid heb je wel gelijk denk ik, maar ik had et idee dat het mischien wel een positieve kleuring kon zijn

FragDaddy
24 mei 2002, 10:45
dat van die positieve kleuring ligt er een beetje aan.

je moet bedenken dat je GT-6 er alles aan doet om zo natuurgetrouw een bepaalde versterker na te bootsen. of dat goed lukt mag je zelf bepalen, maar waarschijnlijk wel, anders zou je geen GT-6 als voorversterker gebruiken. dus dat is goed.

nou ga je dus dat geluid wat je (bijvoorbeeld door een goede hoofdtelefoon of PA-systeem of whatever) goed vindt klinken, kleuren door een eindversterker. en dan is het ook nog eens een 20watter, die je dus waarschijnlijk flink gaat laten werken, waardoor je dus veel eindversterker 'distortion' krijgt en dus behoorlijk ander geluid. ikzelf zou dus zeggen dat het slecht is.

kijk, als jij tevreden bent met het geluid uit je GT-6, moet je dat zo min mogelijk vervormd doorgeven aan je speakers. volgens mij kan dat alleen maar door een PA-versterker.

maargoed. ik zou aanraden om naar een zaak te gaan waar ze beiden hebben staan. zowel buizen-eindtrappen als PA-versterkers. En dan eens met flink volume kijken hoe je GT-6 klinkt op beide.

want het zou toch jammer zijn om een dure buizenversterker te kopen als je met een goedkopere PA-versterker mooier geluid krijgt?

lars
24 mei 2002, 10:55
heb je gelijk in
Ik heb gelukkig nog geen van beide, dus mischien ga ik wel gewoon iets heel anders proberen. ik heb zodadelijjk tussen de 1000 en 1500 te besteden aan een versterker en eventuele effecten dus daar zit redelijk wat vrijheid

lars
10 juni 2002, 21:06
vandaag toch een mesa 50/50 en een boss gt6 gekocht :smile: tot nu toe een uurtje op gespeeld, maar et klinkt werkelijk prachtig..... maar 1 uurtje is natuurlijk niet genoeg om een oordeel te geven. nog een paar tentames en dan is et 24/7 spelen (inclusief met vriedin spelen natuurlijk)

Nocki
10 juni 2002, 21:10
hee gefeliciteerd met je 50/50
Nocki