PDA

View Full Version : Nieuwe Akoestische gitaar



Seagull
24 september 2004, 14:16
Hoi allemaal.

Even een vraag. Ik speel pas gitaar en heb een stagg western gitaar maar het gaat al een stuk beter met spelen en ben dus op zoek naar een mooie goed klinkende gitaar. Mijn leeraar heeft een Seagull S12+ en vind het merk helemaal te gek (hij heeft nog een paar Seagulls). Ik heb mijn oog laten vallen op een Seagull S6+ Burst GT.
Wat vinden de kenners hier van?
Graag reactie.

Groet

bert k
24 september 2004, 15:06
Goed plan. Seagull maakt goeie gitaren voor een prettige prijs, mooi gheluid, maakkelijk bespeelbaar. Als je van sunburst houdt is het een goeie gitaar voor je.

Seagull
24 september 2004, 16:31
Okay bedankt bert. Denk dat ik hem binnenkort ga kopen. Wat voor Gitaar speel jij?

Groeten

bert k
24 september 2004, 22:20
Ik heb een paar elektrische, en een hele mooie Lakewood akoestische, een M32. Kijk maar op mijn site, daar staat wat muziek.

Seagull
25 september 2004, 20:26
Ik heb een paar elektrische, en een hele mooie Lakewood akoestische, een M32. Kijk maar op mijn site, daar staat wat muziek. Hey Bert ik heb ff op je site gekeken en heb het nummer Magazine geluisterd en klinkt goed hoor (zelf geschreven?). Misschien leuk om de tab van dat nummer is ergens op je site te plaatsen

Groeten

Ben

roppie
25 september 2004, 21:11
hey Ben! ik heb exact die gitaar en ik moet zeggen ik ben er erg blij mee! Ik heb een hoop gitaren in de prijsklasse tot 400 euro getest maar die kwam er bij mij als beste uit (hangt er natuurlijk ook vanaf waar je van houdt). Het uiterlijk speelde ook een beetje mee, ik vind 'm in het echt een bl**dmooi ding :) succes ermee iig,

Rob

Seagull
1 oktober 2004, 17:56
Ik heb net eindelijk de Seagull S6+ Burst GT gekocht en vind hem helemaal te gek. Ziet er mooi uit en klink super lekker (speelt ook lekker trouwens).

Bedankt voor de reacties

bert k
2 oktober 2004, 13:31
Gefeliciteerd!

Seagull
2 oktober 2004, 14:26
Ja bedankt. Heb alleen nog 1 vraagje. Hoe haal je zonder de slagplaat te beschadigen het plastic er af

bert k
2 oktober 2004, 16:13
:-D Nagels laten groeien en pulken...


O ja, die tabs heb ik niet (kan niet zoveel met tabs) maar dit zijn de akkoorden:
Am G
Am G
F E
Am E
dat is dus het couplet.
Refrein:
Dm F Am
Dm F Am
F Em Am
F Em Am

Das alles. Let op die E, die is majeur in het couplet en mineur in het refrein. Veel plezier :)

Seagull
2 oktober 2004, 17:43
Hey bert bedankt man ga ik is proberen

Picker
6 oktober 2004, 18:32
Hoi allemaal.

Even een vraag. Ik speel pas gitaar en heb een stagg western gitaar maar het gaat al een stuk beter met spelen en ben dus op zoek naar een mooie goed klinkende gitaar. Mijn leeraar heeft een Seagull S12+ en vind het merk helemaal te gek (hij heeft nog een paar Seagulls). Ik heb mijn oog laten vallen op een Seagull S6+ Burst GT.
Wat vinden de kenners hier van?
Graag reactie.

Groet

Ik heb geen Seagull, maar vond er een jaar of wat terug eens een waar ik lang op gespeeld heb. Het ding zag er niet uit (doffe lak, raar hout) maar was hartstikke goed gebouwd en had een prachtige klank. Ik weet niet meer wat hij kostte, maar veel was het niet en zeker niet voor de zeer goede kwaliteit. Het ding scoorde bij mij toen heel erg hoog qua prijs-kwaliteit verhouding. Inmiddels zijn ze volgens mij wel wat duurder, maar ik heb ze nog steeds hoog in het vaandel staan.

Kopen dus! ;-)

Guitarratje
16 oktober 2004, 18:36
Vinden jullie deze ook geschikt om blues mee te spelen is dan mijn vraag?

bert k
17 oktober 2004, 01:03
:???: Ja natuurlijk. Waarom niet?