PDA

View Full Version : voodoolab bromt



Dweezman
24 september 2004, 12:16
Heeft iemand een idee wat er aan hand kan zijn? Er gebeurde iig iets met de voeding, waardoor mijn wah pedaal overleden is (daar zat het probleem ook), maar de voodoolab bromt sindsdien. Hoe hogetr de input hoe harder de brom. Kan ik er ergens mee heen ter reparatie o.i.d.?

thanks in advance.

clean en op de pc klinkt 'ie prima, btw.

en een sample:
http://members.home.nl/d.a.kuipers/sounds/chorus.mp3

aad
24 september 2004, 20:29
Ik heb 'm twee keer beluisterd, klinkt goed. Ik hoor geen brom. Probleem met m'n oren? :roll:

Dweezman
25 september 2004, 02:45
nee, da's clean, op m'n pc. En da's gewoon goed. Maar op crunck en lead bromt ie hard....

Dweezman
28 september 2004, 10:15
Okay, gister nog wat online consultancy gehad en geknoeid. Mijn chorus blijkt gewoon gezond!

wat er aan de hand moet zijn volgens mij: Het signaal wat ik door de fx stuur (delay en chorus) is gewoon veel te luid. Daardoor komen er headroom problemen, waardoor de delay clipt en de chorus ruist als een gek.

Omdat ik de fx ook in de loop heb getest, (serieel) en het nog steeds gebeurde, was ik bang dat er van alles mis was. Oorzaak: door het gebruik van de powersoak staat de amp behoorlijk te stoken, zonder dat je dat in volume aan het einde hoort. De fx krijgen die klap wel. De oplossing bleek de parallelle loop te gebruiken, in combinatie met de wet mix. klinkt als een klokje, geen geknetter en gekloot. Weer wat geleerd...

Dweezman
28 september 2004, 11:47
niemand blij voor me? :wink:

Robbert
28 september 2004, 13:33
Heel blij!

aad
28 september 2004, 20:57
niemand blij voor me? :wink:

Ja ehm... sorry, ik heb inmiddels 2x m'n C-schijf geformatteerd enzovoorts, dat kreng dondert nu langzaam, maar toch te snel uit elkaar. Rotooi tegenwoordig!!.

Maar goed je begrijpt, ik ben ook heel blij voor je. Scheelt een berg werk en wellicht kosten??

succes

Dweezman
29 september 2004, 09:17
Scheelt waarschijnlijk zeker wel kosten. Nu m'n wah nog.

aad
29 september 2004, 12:19
Scheelt waarschijnlijk zeker wel kosten. Nu m'n wah nog.

Zoals ik al eerder zei, die wah bestaat uit slechts 2 onderdelen die in principe kapot kunnen, dat zijn de 2 transistoren.

Als je die vervangt moet hij w.s. weer werken. :wink: