PDA

View Full Version : EMGs gekocht, hoe zet ik ze er in :S



Man
24 september 2004, 11:52
Ik heb vandaag een EMG81 en EMG85 binnen gekregen ( 150 us :) ) en die ben ik nu aan het installeren..

Ok..

De pots zijn voor gibsons en daarom erg lang, aangezien ik ze in mijn ibanez zet komen de knoppen dan duis een halve centimeter te hoog :S, kan ik gewoon de pots van mijn ibanez gebruiken? deze zijn 500k en wel op juiste maat :S.

En ook is het probleem aanwezig dat die jackoutput die vastzit aan dat batterijding los moet, omdat het gaatje van de ruimte waar de jack zit naar de ruimte waar de retxvan de apperatuur zit te klein is om het dinetje doorheen te halen, is het veilig om dat snoertje in tween te hakken en dan weer vast te solderen? .

Ook word ik niet veel wijs uit de wiring diagrams van EMG heeft iemand een betere? ik heb momenteel geen geld om het te laten doen bij een muziekhandel dus ik zal het zlef moeten doen :S


BVD

bert k
24 september 2004, 11:56
Doorknippen en solderen is niet erg. Kan je het draadje niet op een soldeerpunt lossolderen? Hoef je niet te knippen.

Te lange pots, bedoel je het steeltje? Dus de as die uit je gitaar steekt? Gewoon afzagen met een ijzerzaagje, dat hoort zo.

Man
24 september 2004, 12:01
ik bedoel de staafjes waar die knop[pen op zittenen als ik die afzaag dan kan ik de knopper er niet meer opzetten

het snoertje die losmoet is een snoertje die de batterij met de jack verbind, het kan echt geen kwaad?

Man
24 september 2004, 12:06
oh wacht ik heb voor die knoppen al een oplossing, ik heb aan beide kanten een moertje gedaan dus hij zit nu gewoonb dieper vast :)

Man
24 september 2004, 12:52
Wat is dat ronde ding rechts in het beeld waar dat draadje van dat batterijgeval heen gaat?
http://www.emgpickups.com/downloads/wiringdiagrams/Humbuckers_active.pdf

bert k
24 september 2004, 13:41
Dat ronde ding is je output-jack, van achter af gezien.
En ik snap nu ook je potmeterverhaal, de schroefdraad was te lang. Nou, prima opgelost idd.

helleke
24 september 2004, 17:10
Als je bij punt 3 van het diagram kijkt lees je dat je 25k potmeters nodig hebt ipv de 500k die je erin wilt laten zitten.Dat word een flink verschil in geluid dacht ik zo.. :wink:

ieme
27 september 2004, 12:17
pak 4 spijkers en een hamer! moet lukken dacht ik zo!

Rubenios
27 september 2004, 12:23
^^ niet grappig


en ofcourse ff naar www.emginc.com om de schakelschema's te bekijken. staat het denk k duidelijk in