PDA

View Full Version : Bullet-snaren



jaywalker
24 september 2004, 09:36
Ik heb laatst snaren met een kogelvormig balletje op het in me strat gedaan. Ik moet zeggen verscheelt toch wel een heleboel sustain.

Zijn er nog andere mensen die hier ervaring mee hebben?

michielv
24 september 2004, 13:38
Als het die Fender dingen zijn: ik vond ze niet echt lekker. Ze werden heel snel stroef (roest, vuil, zweet) in tegenstelling tot Ernie Ball en D'Addario.

Maar goed, ik speelde toen ook op een gitaar met TOM en stud dus dan is het effect ook minder denk ik.

savecracker85
24 september 2004, 14:27
Ik heb laatst snaren met een kogelvormig balletje op het in me strat gedaan. Ik moet zeggen verscheelt toch wel een heleboel sustain.

in positieve of negatieve zin??

ik heb ze ook een keer gekocht omdat ze in die winkel toen geen elixer verkochten en de earnie ball snaren op waren... Maar ik vond ze ook niet echt lekker, naar mijn idee klonken ze al vrij snel een stuk minder..

jaywalker
24 september 2004, 19:39
ze zijn wel wat eerder gaar, maar eerste 2 maanden klinken ze top.
Ik heb ze trouwens van d'addario

kokeleko
24 september 2004, 21:06
maar eerste 2 maanden klinken ze top.


Speel je er wel op dan????

Carpe Diem
25 september 2004, 14:27
2 maanden? zo lang heb ik nog nooit met 1 seje gedaan. meestal een week of 3. dan is het wel weer gebeurd.

Squier4ever
26 september 2004, 20:32
andere tip: GHS Boomers :D:D
die klinken zoow wreed nie normaal gwoon

Thom TK
26 september 2004, 23:19
Ik heb laatst snaren met een kogelvormig balletje op het in me strat gedaan. Ik moet zeggen verscheelt toch wel een heleboel sustain.

in positieve of negatieve zin??

ik heb ze ook een keer gekocht omdat ze in die winkel toen geen elixer verkochten en de earnie ball snaren op waren... Maar ik vond ze ook niet echt lekker, naar mijn idee klonken ze al vrij snel een stuk minder..

Tering...Elixer...dure hobby wordt gitaarspelen dan.
Ik heb die Fender snaren trouwens ook eens gebruikt..en IK vond ze erg goed klinken.
Het voordeel van die snaren vond ik dat ze erg lang waren...handig voor reversed headstocksm e.d.
Maar ik vond ze lekker, vooral voor clean (hoe Fender kun je zijn :razz: ).
Ik heb ook wel eens SIT (stay in tune) strings gehad; DIE waren bagger!

Javaca
26 september 2004, 23:39
maar eerste 2 maanden klinken ze top.


Speel je er wel op dan????

Ik heb er ooit een half jaar met die bullets gedaan.

De snaren van m'n strat (d'addario) zitten er nu bijna 2 maanden op.
M'n klassieke heeft al 1,5 jaar dezelfde snaren.

SiNiSTRaL
26 september 2004, 23:54
jezus je lijkt ben??? wel, bij een normaal iemand beginnen de snaren na een week of 2 al wel wat te verkleuren, bij hem zijn ze na 3 maanden nog helemaal nieuw en glad....terwijl ie wel beweert dat ie er op speelt...

Luc-O
27 september 2004, 00:07
Ik heb snaren er meestal ook wel een maand of twee opzitten, ik heb een hekel aan dat blikkerige geluid van nieuwe snaren, na een week of twee klinken en spelen ze het lekkerts vind ik. Ik smeer er na het spelen af en toe ook van dat Fastfret op, werkt ook wel goed. Wel is het vaak zo dat wanneer iemand anders op mijn gitaar heeft gespeeld de snaren daarna een stuk ranziger aanvoelen. Ik heb zelf hele droge handen, ik denk dat m'n snaren daardoor ook wel lang goed blijven. Ik gebruik trouwens DR, die zijn super(duur) :D

jaywalker
27 september 2004, 00:10
maar eerste 2 maanden klinken ze top.


Speel je er wel op dan????

uhm ja.

Ik doe ongeveer 3 a 4 maanden met een set snaren. Als ik me der echt aan erger gaan ze der af . Aangezien ik veel speel op bepaalde snaren zijn ze na 4 maanden ook echt gaar. Al vind ik de klank van een set snaren de eerst 2 dagen niet echt super

kokeleko
27 september 2004, 10:13
maar eerste 2 maanden klinken ze top.


Speel je er wel op dan????

uhm ja.

Ik doe ongeveer 3 a 4 maanden met een set snaren. Als ik me der echt aan erger gaan ze der af . Aangezien ik veel speel op bepaalde snaren zijn ze na 4 maanden ook echt gaar. Al vind ik de klank van een set snaren de eerst 2 dagen niet echt super

Of kijk je er alleen naar??? :-D

Bluesbreaker
27 september 2004, 11:13
zelfs al zou ik mn snaren niet vervangen als ze slecht gaan spelen/stemmen zou ik na 4 maanden toch ook alle snaren wel een keer vervangen hebben door het knappen van de snaren

savecracker85
27 september 2004, 13:02
Ik heb laatst snaren met een kogelvormig balletje op het in me strat gedaan. Ik moet zeggen verscheelt toch wel een heleboel sustain.

in positieve of negatieve zin??

ik heb ze ook een keer gekocht omdat ze in die winkel toen geen elixer verkochten en de earnie ball snaren op waren... Maar ik vond ze ook niet echt lekker, naar mijn idee klonken ze al vrij snel een stuk minder..

Tering...Elixer...dure hobby wordt gitaarspelen dan.

tja ze zijn wat duurder..maarja ik doe er ook een stuk langer mee..volgens mij ben ik dan verhoudingsgewijs nog wel goedkoper uit

kNikkEr
27 september 2004, 13:44
Tering...Elixer...dure hobby wordt gitaarspelen dan.


Dude, gitaarspelen is al een redelijk dure hobby naar mijn idee :-?
Is er zo'n voordeel aan die Elixir's in vergelijking met Ernie of d'Addario? Nooit geprobeerd (mede om de prijs :D )

ED BOB
27 september 2004, 13:55
Tering...Elixer...dure hobby wordt gitaarspelen dan.


Dude, gitaarspelen is al een redelijk dure hobby naar mijn idee :-?
Is er zo'n voordeel aan die Elixir's in vergelijking met Ernie of d'Addario? Nooit geprobeerd (mede om de prijs :D )

ligt er ook een beetje aan hoeveel je zweet en wat voor zweet je produceert.
Vroeger gebruikte ik Ernie Ball en waren de snaren na één optreden al dof. M.a.w. elke optreden een nieuw setje snaren nodig. Sinds 2 jaar gebruik ik Elixer en doe ik 4 a 5 optredens met een setje (en dan klinken ze trouwens nog niet dof)
Kortom voor mij is dit echt wel een besparing. Ik zou zeggen: probeer het gewoon een keer uit.

kNikkEr
27 september 2004, 14:00
[quote] ligt er ook een beetje aan hoeveel je zweet en wat voor zweet je produceert.
Vroeger gebruikte ik Ernie Ball en waren de snaren na één optreden al dof. M.a.w. elke optreden een nieuw setje snaren nodig. Sinds 2 jaar gebruik ik Elixer en doe ik 4 a 5 optredens met een setje (en dan klinken ze trouwens nog niet dof)
Kortom voor mij is dit echt wel een besparing. Ik zou zeggen: probeer het gewoon een keer uit.

Die besparing heb ik met d'Addario, en dan ben ik een nog een zweethandenperson ook nog... :razz:

savecracker85
27 september 2004, 14:14
Tering...Elixer...dure hobby wordt gitaarspelen dan.


Dude, gitaarspelen is al een redelijk dure hobby naar mijn idee :-?
Is er zo'n voordeel aan die Elixir's in vergelijking met Ernie of d'Addario? Nooit geprobeerd (mede om de prijs :D )
bij elixer zit er een coating, oftewel een beschermlaagje om de snaren...zodat ze minder snel aangetast worden door zweet etc. en dus gaan ze langer mee :)

ED BOB
27 september 2004, 18:27
[quote] ligt er ook een beetje aan hoeveel je zweet en wat voor zweet je produceert.
Vroeger gebruikte ik Ernie Ball en waren de snaren na één optreden al dof. M.a.w. elke optreden een nieuw setje snaren nodig. Sinds 2 jaar gebruik ik Elixer en doe ik 4 a 5 optredens met een setje (en dan klinken ze trouwens nog niet dof)
Kortom voor mij is dit echt wel een besparing. Ik zou zeggen: probeer het gewoon een keer uit.

Die besparing heb ik met d'Addario, en dan ben ik een nog een zweethandenperson ook nog... :razz:

zijn, net als bij Elixer, ook voorzien van een coatinglaagje?

Diedo
27 september 2004, 18:55
niet dat ik weet...

maar zijn die balletjes nou goed of slecht voor je sustain?!!?!? :???:

RRRobin
27 september 2004, 18:57
zal wel goed zijn gok ik.. :P

Wormaap
27 september 2004, 19:04
'T is mij al gelukt om op 1 set D'Addario 9s 3 á 4 maanden te spelen hoor :P
Dan wel op m'n Epi Goth LP (24.75") in D gestemd maar vooruit :P