PDA

View Full Version : Soapbar Elementen



prs
24 september 2004, 00:35
Wat is een goed, niet te duur, Soapbar Element?
Is dit iets voor 34 euro (hoeft niet van hoge kwaliteit te zijn)?

Boston PU-80-BK

http://www.bostonmupro.com/JPG/01/179/21363.jpg

Wat is het verschil tussen Alnico en Ceramic?

Wat is het verschil in klank tussen een single coil Soapbar en een dual coil Soapbar element?

Thnx wederom!

Harry
24 september 2004, 10:23
verschil in klank; de single coil is een enkelspoels element, en de dual coil dus een dubbelspoelselement. Dan weet jij waarschijnlijk wel genoeg?

Negative K3 fan
24 september 2004, 14:59
harry: nee.

een enkelspoel kan erg gevarieerd klinken, waarschijnlijk heb jij nog nooit een zware p90 in handen gehad, want imo klinken die meer als een humbucker met ruis dan als een single coil.

soapbars hebben een hele volle middentoon achtige klank, iets vintage achtig en heerlijk organisch om mee te scheuren.

bert k
24 september 2004, 15:07
NK3, ik ben het helemaal met je post eens, hoor, maar wat bedoel je in jezusnaam met 'heerlijk organisch'?

wietse
24 september 2004, 15:09
NK3, ik ben het helemaal met je post eens, hoor, maar wat bedoel je in jezusnaam met 'heerlijk organisch'?
die kreet heeft ie vast eens ergens gelezen.
een scheet laten is ook een organisch geluid , maar of dat nou lekker is? :-D

bert k
24 september 2004, 15:11
Ja, maar dat ging waarschijnlijk over hamburgers :-D

vinni
24 september 2004, 15:43
Mijn vriendin is ook wel eens heerlijk organisch! :cool:

Effe on topic:
dr komen steeds meer "Single Coil" elementen die wel de humbucker technologie gebruiken om ruis e.d. te voorkomen.
De Virtual serie van Dimarzio is daar een voorbeeld van.

Groet,
Vinni

Negative K3 fan
24 september 2004, 20:34
NK3, ik ben het helemaal met je post eens, hoor, maar wat bedoel je in jezusnaam met 'heerlijk organisch'?

dat als je het opeet je een ejectie krijgt, of bij de zwakkeren onder ons misschien wel een ejaculatie :)

wietse
24 september 2004, 20:39
dat als je het opeet je een ejectie krijgt, of bij de zwakkeren onder ons misschien wel een ejaculatie :)

wat is dat nu weer een ejectie?
iets wat alleen in haaksbergen voorkomt?
een erectie ja dat kan ik nog begrijpen , en zeg nou niet dat het een typo is want de j zit een heel eind bij de r vandaan of heb je een speciaal toetsenbord soms?(haaksberger model :-D )

bert k
24 september 2004, 22:22
Das een stijve zonder kunstgebit :-D

Negative K3 fan
24 september 2004, 22:29
pfft ivben er vandaaag ook niet helemaal bij geloof ik :-?

Mitch
24 september 2004, 23:06
In de VS komt binnenkort een electie, maar da's weer wat anders.

Overigens klinkt "klinkt als een humbucker met ruis" minder complimenteus dan "scheurt organisch".
Vor de mierenneukers: daar wordt mee bedoeld dat 't wat meer leeft, dat je niet het Line6 gevoel krijgt 8-)

bert k
24 september 2004, 23:11
O, bedankt, ik ben heel blij met mijn Flextone :evil: :D Maar qua tone kan je zeggen dat een Fender single coil wat minder laag heeft dan een P90. Maar er zijn natuurlijk grote verschillen per merk, qua output en qua klank. Uiteindelijk is de term Soapbar vooral een beschrijving van het uiterlijk.