PDA

View Full Version : H&K vortex



coal
23 september 2004, 22:51
Hi,

Ik heb momenteel een H&K Vortex top te leen van een vriend omdat mijn Koch in 'onderhoud' is. Nu valt me op dat deze versterker met name qua overdrive wel erg goed klinkt voor een transistorbak. Iemand enig idee wat deze amps tweedehands moeten kosten? Lijkt me wel een goeie optie als backup. Misschien iemand ervaringen met deze top?

avalanche
24 september 2004, 17:41
Ik heb 4 jaar lang op een vortex half-stack gespeeld. In het begin vond ik hem leuk klinken. Hij klonk anders en op een rare manier iets voller dan een gewone transistorbak. Maar na een tijdje was ik die karakteristieke klank van de vortex volledig beu en heb ik me een Engl Powerball kado gedaan en toen verviel die vortex in het niets natuurlijk... Het clean volume laat je geluid zogezegd klinken als een tube amp. Hoe hoger dit volume, hoe groter dit soort effect, want het klinkt allesbehalve naar lampen. Zoals ik al zei, leuk in het begin, maar na een tijdje begon ik deze volumeknop meer naar beneden te draaien omdat ik dat typische geluidje gewoon niet meer kon aanhoren...
Ik heb hem tweedehands verkocht voor 550 euro, maar hij was in heel goede staat en niet zo vaak gebruikt gedurende die vier jaar. Een aanvaardbare tweedehandsprijs voor de vortex halfstack (head + cab) ligt ergens tussen de 450 en 550 euro denk ik. Hopelijk heb je iets aan deze info :wink: Er heeft trouwens enkele weken lang eentje op de zoekertjespagina van www.humo.be gestaan voor 450 euro...

AART
24 september 2004, 18:45
op marktplaats staat momenteel een vortex halfstack voor iets van 500,-

Bins
24 september 2004, 20:59
[spam :oops: ] Check mijn sig, iets uitgebreider dan de vortex, maar in principe klinken ze redelijk hetzelfde. [spam]

coal
25 september 2004, 11:40
Dank u allen voor u reactie. Ik zal dr eens goed over nadenken, misschien neem ik toch maar een buizenbak als backup. Probleem is idd dat het karakteristieke een beetje begint te vervelen, voordeel vind ik echter wel dat het ding best hard kan en een redelijk geluid produceert. En ze zijn niet duur...