PDA

View Full Version : verschil tussen de rat en de mt-2



Fluffy
23 september 2004, 22:23
joehoe !!!!!!!!!

nou ik heb dus de mt-2 opzicht vind ik het een aardig pedaaltje ik kan er aardig wel wat geluid uit krijgen. maar toch is een niet 'voll'genoeg en het blijft vrij schel. zelf met de c100 met humbs.

nou een rat lijkt me ook best sexy, ik zoek meer het volle geluid, ik speel alles van punk/emo tot metal.

zou de rat hiervoor geschikt zijn ??!1??11?11!?

of anders weten jullie wel een pedaaltje waar ik dit uit kan halen, onder 200, geen multi

danku,

Meneer Fllffy

BartL
23 september 2004, 22:43
http://www.accordo.it/upload/1075196706/redux-tubefactor.jpg
Zoek 2dehands; onder de 150 euro.

phx
23 september 2004, 22:52
Een rat met een metalzone vergelijken is net zoals appels met peren vergeliken! Doe dit dan ook niet.

Een rat is een overdrive met veel middle, lekkere dynamiek. Een metalzone is een clipped overdrive oftewel distortion, waarbij zoveel aan de hoeveelheid gain is gedaan bij het maken van dit pedaal, zodat het geluid erg schel is en weinig af te stellen is naar mijn mening.

Maar luister ze beiden en vul je smaak in zou ik zeggen. Ik ga voor de rat!

PHX

mijnechtenaamisalvergeven
24 september 2004, 08:58
http://www.accordo.it/upload/1075196706/redux-tubefactor.jpg
Zoek 2dehands; onder de 150 euro.

+1

schwalbe
24 september 2004, 10:36
de rat is een van de meest gebruikte padalen in punk, emo, en grunge. voor metal echter niet zo geschikt.

jorrit
24 september 2004, 10:49
pfff ben ik de enigste die moe wordt van telkens die h&k tubefactor...

dan ga ik ook maar in herhaling vallen, als je het geluid van je metal zone enigzins goed vind maar te dun moet je de zoom tri metal gaan proberen, zelfde idee alleen alles waar boss gefaald heeft is verbeterd.
(noisegate, een stage meer gain, meer bass bereik, true bypass)

Fluffy
24 september 2004, 13:01
kun je met de rat ook vrij sexy geluid halen met single coil gitaren ??

jpb
24 september 2004, 14:43
kun je met de rat ook vrij sexy geluid halen met single coil gitaren ??
Voor sexy geluiden dacht ik meer aan een Super Hard-On of een Dirty Blonde....... :D

Leuke foto's fluffy; is dat je zoon?

BartL
24 september 2004, 14:49
pfff ben ik de enigste die moe wordt van telkens die h&k tubefactor...

8-)

Swan
24 september 2004, 14:49
begin eerst eens met de dist van je MT2 nooit over 12 uur te zeten

Fluffy
24 september 2004, 15:17
dat doe ik meestal ook swan, maar ben nu toch echt op zoek na een 'dikkere'distortion

Speeddemon
24 september 2004, 15:17
begin eerst eens met de dist van je MT2 nooit over 12 uur te zeten
+1

en treble nooit boven 11 uur
bas nooit ONDER 2 uur
mid nooit onder 10 uur.

gibls6
24 september 2004, 18:41
Yep:
level: 13 uur
high: 10 uur
low: 10 uur
Middle: 14 uur
mid freq: 12 uur
dist: 8 uur

Swan
24 september 2004, 19:55
dat doe ik meestal ook swan, maar ben nu toch echt op zoek na een 'dikkere'distortion

goeie amp kopen ;)

Mitch
24 september 2004, 20:54
[quote="jorrit"]pfff ben ik de enigste die moe wordt van telkens die h&k tubefactor...
[quote]

In het recente verleden was de Red Snapper de ultieme Gitaarforum-OD, nu lijkt de Tube Factor door Speedy's en Barts vettaville-achtige aanprijzingen een beetje de 'standaard-aanrader' op dit forum te gaan worden. Ben ik met je eens.
Maar goed, als er verder genoeg andere reacties zijn....who cares.

Ik vond 'm overigens zeker niet slecht, maar ook weer niet echt een holy grail of zo.

Antal
24 september 2004, 22:18
Ach, ik heb tegenwoordig zowel de red snapper als de tubefactor. En ze zijn ook gewoon allebij goed. Dan mag dat toch ook gezegt worden of niet?

Mitch
24 september 2004, 22:26
Ach, ik heb tegenwoordig zowel de red snapper als de tubefactor. En ze zijn ook gewoon allebij goed. Dan mag dat toch ook gezegt worden of niet?

Ja, dat mag van allebei gezegd worden :wink:
Maar ik begrijp jorrit wel, er zijn de laatste tijd erg veel TF adviezen geweest en dat kan iemand opvatten als "alweer die TF".....
I gebruikte de Snapper als referentie omdat die ook een tijd enorm vaak werd aangeprezen. Maar zoals jorrit al terecht omerkte, hij heeft zelf heel vaak de Zoom Tri-Metal aanbevolen.
Zelf ben ik en fan van de Barber Tone Press als solo boost en dat heb ik ook al meer dan eens gezegd, dus tja....