PDA

View Full Version : Red House - Improvisatie!!! (UPDATE: Nieuwe versie!!!!)



Axl Rose
23 september 2004, 21:36
Hey allemaal, kheb vandaag voor het eerst zelf iets opgenomen. Ik hoop dat jullie het leuk vinden! Ik ben er in ieder geval best trots op. :D

Er zitten hier en daar een paar kleine foutjes, bij 3:26 zit een "haper", en bij 3.36, het einde. Maar dat mag de pret niet drukken toch? :razz:

Ben benieuwd naar jullie commentaar. Dis trouwens opgenomen met een simpele pc mic :)

EDIT: http://members.lycos.nl/chineseblues/downloads.html
Hier kun je em ook vinden "Red House + final version"

delphiro
23 september 2004, 21:44
mmm veel lycos en weinig blues.. ik krijg 'm in ieder geval niet gedownload.

Axl Rose
23 september 2004, 21:45
mmm veel lycos en weinig blues.. ik krijg 'm in ieder geval niet gedownload.

ook niet als je rechts klikt?? doel opslaan als? bij mij doet iet ut.. :???:

Stratman70
24 september 2004, 10:38
Je doet wel aardige dingetjes, maar je opdruktechniek vereist nog wat aandacht.

Mr.Bluesbreaker
24 september 2004, 12:44
Ok, wat me het meest opvalt, is dat veeeeeel te veel noten wilt gebruiken,
gebruik es de helft en leg meer de nadruk op wat je speelt in plaats van hoeveel. Hammer ons zijn wel okee, waar je aan moet werken is inderdaad je opdruktechniek, en soms je timing. Vooral het intro.

Shaggy
24 september 2004, 12:59
grappig man .. doet me denken aan mijzelf vroegah .. ik hoor veel enthousiasme in je spel

probeer met de muziek mee te gaan en een climax ofzo te creëren.

was leuk om te luisteren alleen komt ie net niet in aanmerking voor de playlist :wink: keep on bluezz'n

spanky_franky
24 september 2004, 14:27
Ok, wat me het meest opvalt, is dat veeeeeel te veel noten wilt gebruiken,
gebruik es de helft en leg meer de nadruk op wat je speelt in plaats van hoeveel.

+1

GuitarMaster
24 september 2004, 16:37
Je gebruikt inderdaad wel teveel noten, korte stiltes zijn juist lekker in blues. Soms zit je er ook wel flink naast qua timing. Je sound doet me trouwens wel een beetje aan Gary Moore denken :)

Axl Rose
24 september 2004, 18:20
Dank jullie wel voor jullie toffe reacties!

Inderdaad, qua timing enzo is het niet echt lekker. Maar ik zal eraan werken. Hetzelfde voor de opdruktechniek. :)
Ik zal ook proberen wat meer structuur in te brengen en wat minder noten de volgende keer. Ik speel ook nog niet zo lang, vier jaartjes zonder les, dus ik heb nog een hoop te leren. :) Ik zal zo snel mogelijk een nieuwere versie proberen op te nemen. In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

Axl Rose
26 september 2004, 13:20
zo, ik heb denk ik goed geluisterd naar jullie commentaar en heb een nieuwe versie gemaakt:

Red House Final version te vinden op:

http://members.lycos.nl/chineseblues/downloads.html

Ik hoop dat jullie deze beter vinden. Ik in ieder geval wel :)

Mr.Bluesbreaker
27 september 2004, 14:34
Weird, dit kan ik niet openen, de oude versie wel. Nu wil toch echt horen wat je eraan hebt veranderd! :)

Cool Edit zegt bij mij: cannot find file ofzo. :???:

Axl Rose
27 september 2004, 19:04
Weird, dit kan ik niet openen, de oude versie wel. Nu wil toch echt horen wat je eraan hebt veranderd! :)

Cool Edit zegt bij mij: cannot find file ofzo. :???:

hmmm, das vreemd :D

probeer dit anders eens:

http://members.lycos.nl/chineseblues/redhouse_finalversion.mp3

save as....


als dat niet lukt zal ik em op een andere website ergens doen zonder dat rare lycos :)

timlawson
27 september 2004, 19:31
best goed gedaan, je hebt heel wat snelheid alleen mag het iets melodieuzer, stukje rond 2:15 vind ik niet zo, beetje teveel stiltes ook, lick rond 2:38 is lekker

en die backing is STOER, mag ik die???? pliessss????

Axl Rose
27 september 2004, 19:50
best goed gedaan, je hebt heel wat snelheid alleen mag het iets melodieuzer, stukje rond 2:15 vind ik niet zo, beetje teveel stiltes ook, lick rond 2:38 is lekker

en die backing is STOER, mag ik die???? pliessss????

Bedankt voor je reactie :) Inderdaad mag het iets melodieuzer alleen is mijn ervaring nog niet zo groot qua improviseren etc. Ik heb vooral gnr nummers leren spelen hiervoor en nu ben ik op een punt waarbij ik het leuk vind om verschillende dingetjes zoals dit uit te proberen.

De stiltes heb ik express zo gedaan omdat ik bij mijn demo hiervan juist te weinig stiltes had waardoor het snel eentoning werd. :D

De backingtrack is te vinden op http://www.guitarbt.com/index.php
fftjes registeren en je kunt em downloaden 8-)

thnx for je positieve kritiek!! :D

WesMontgomery
4 oktober 2004, 13:58
Helemaal niet slecht, maar eh... gebruik eens wat minder vervorming man!!! Dat klinkt gelijk een stuk bluesier...

Axl Rose
4 oktober 2004, 19:45
Helemaal niet slecht, maar eh... gebruik eens wat minder vervorming man!!! Dat klinkt gelijk een stuk bluesier...

Daar heb je inderdaad gelijk in! :D Zal in het vervolg rekening mee houden! :)

Gert-Jan
5 oktober 2004, 07:33
Hey de link werkt niet!!!

Axl Rose
5 oktober 2004, 10:46
Hey de link werkt niet!!!

haha, ze hebbe me site weggehaald. Ik kreeg een waachuwing al vanwege de mp3tjes. ff nieuwe server zoeke dan maar :D

jimihendrix
18 oktober 2004, 15:01
hey,

ik luisterde naar Red House,
de intro was mooier geweest als je die gewoon met Clean gedaan had.
en de solo's moet iets hoger worden gespeeld.

mar hij klinkt wel goed hoor :wink:

Marco 8-)