PDA

View Full Version : es335



Angel
23 september 2004, 21:23
Ik heb een voorstel van iemand gekregen om mijn gibson lp custom(1980) te ruilen met een mooie sunburst es335 dot van 91.

Heb altijd al een es335 willen hebben, maar is dat wel een goede deal of moet ik mijn custom houden?

Eerlijk gezegd is hij me te zwaar en speel ik er al een tijdje niet meer op :oops:

nocaster
23 september 2004, 21:37
Tja, kan me er wel iets bij voorstellen, een goede es-335, ben er ook naar op zoek, evt een cs-336, het is zo dubbel, beide zijn geweldige gitaren, het moet je emotie zijn, volg die !
Waarde vast, verwacht dat de es 335 meer waard blijft, les paul word nu overspoeld door de historic, wat bij de es-335 nog niet echt gebeurd.
PS unplugged speelt ie ook lekker

vulvasonic
23 september 2004, 22:59
Auw! Zoiets doen zeer aan het scrotum.
Heel moeilijke keus lijkt me. Voor jou dan, jij moet de beslissing nemen.

Aangezien ik uiteraard geen 'emotionele' binding heb met jouw gitaren, lijkt de keus van hieruit wat makkelijker gemaakt: Niet doen. Als die LP je zoveel waard is, doe het niet want je krijgt er geheid spijt van. Verkoop je kanari, verkoop desnoods je vrouw zodat je alsnog die ES kan kopen, maar verkoop die LP nooit! :D

Mithrandir
23 september 2004, 23:00
Angel.......je sig????? :o

Je verkoopt een Gibson LP Custom of wil hem ruilen tegen een oude STRAT en twijfeld over een eventuele ruil van (ook?) een Gibson LP Custom voor een ES335.........ik snap nie

Negative K3 fan
23 september 2004, 23:09
tja een dot is natuurlijk wel minder dan een custom he...

Luca P
23 september 2004, 23:41
Customs eh ..... zuigen! (Sorry Harry)
Nee hoor ik heb ook een Custom gehad maar dat vond ik niks.
Een ES335 on the other hand.... :dance:
Of je er wat betreft de waarde van je gitaar op vooruit gaat weet ik niet.
Maar gewoon, ik vind de 335 stukken mooier.

prs
23 september 2004, 23:51
Ik zou ook voor de 335 gaan...

Angel
24 september 2004, 06:53
Angel.......je sig????? :o

Je verkoopt een Gibson LP Custom of wil hem ruilen tegen een oude STRAT en twijfeld over een eventuele ruil van (ook?) een Gibson LP Custom voor een ES335.........ik snap nie

Hey,

mijn voorstel was om mijn custom te ruilen met een oude strat en nu doet me iemand een voorstel met een es-335, dus daarom

jerox
24 september 2004, 07:34
zeg, jij moet er toch op spelen?
Als een gitaar je niet meer bevalt of hij heeft niks meer waardoor je er vaak op speelt, doe je hem toch gewoon van de hand?
Je schrijft dat je hem niet veel meer gebruikt......... well let's sell that babe.

Okee, ik ben geen les paul liefhebber maar als dit een gitaar betreft die qua waarde ongeveer gelijk is dan kun je er toch geen buil aan vallen?

Ok, mijn punt is geloof ik wel duidelijk :-?

Harry
24 september 2004, 10:19
Customs eh ..... zuigen! (Sorry Harry)
Nee hoor ik heb ook een Custom gehad maar dat vond ik niks.
Een ES335 on the other hand.... :dance:
Of je er wat betreft de waarde van je gitaar op vooruit gaat weet ik niet.
Maar gewoon, ik vind de 335 stukken mooier.

wel @#$%^& wat zullen we nou krijgen!!!!?????


Nee hoor, als ik destijds de keus had tussen die LP en een ES335 had ik voor de laatste gekozen. Maar die waren nog weer duurder dan mijn LP, die ik voor een aardig prijsje (1800 gulden) kon kopen......

Mr.Bluesbreaker
24 september 2004, 13:21
Nu kom ik dus weer tot de conclusie dat ik 25 jaar te laat ben geboren. Een LP custom voor 1800 gulden, man ik betaalde voor mijn nieuwe standard al 2000 euro :o

Bluesbreaker
26 september 2004, 01:04
Moet weg: Marshall 8240.
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=29792

wtf doen die foto's van een jaguar bij de advertentie van je marshall

Mr.Bluesbreaker
27 september 2004, 15:39
Ja dat wil ik ook wel es weten aangezien ik geen jag heb. Ik zet er dus foto's neer, komen dr automatisch andere (willekeurige?!) foto's bij, resultaat: leuk geintje hoor gitaarmarkt, maar ik zit nog met die 8240.

Angel
27 september 2004, 18:08
Ja dat wil ik ook wel es weten aangezien ik geen jag heb. Ik zet er dus foto's neer, komen dr automatisch andere (willekeurige?!) foto's bij, resultaat: leuk geintje hoor gitaarmarkt, maar ik zit nog met die 8240.

Heb net hetzelfde gemerkt toen ik een advertentie wou plaatsen, vreemd!

munkie
28 september 2004, 11:09
Het zijn wel 2 totaal verschillende instrumenten hoor, alleen qua hals zijn er overeenkomsten. Body afmetingen, gewicht, balans, plaats van de draagbandknop, het geeft een heel andere lichaams houding bij het spelen. Op een ES335 kan je lekker jazzen en bluesen maar voor echt vette rock is ie niet geschikt, gaat rondzingen, is niet strak.
Monetair maakt het niet zoveel uit denk ik. Er is wel veel aanbod aan LPīs de laatste tijd en de vraagprijzen zakken, zouden er geen jongeren meer gitaar spelen?

kNikkEr
28 september 2004, 15:07
... zouden er geen jongeren meer gitaar spelen?

Ja, we lijden aan zware vergrijzing onder de gitaarspelers... :razz: Waarom heeft Gibson trouwens toentertijd zijn prijzen van de LP zo omhoog gegooit? (daar is een topic over geweest meen ik, maar ik heb nooit echt gelezen of iemand wist hoe dat zo kon komen...) Het wordt voor de "burger" er niet echt makkelijker op om een Gibson te bemachtigen, toch jammer... :(