PDA

View Full Version : snarentopic nr 3425246



emielow
23 september 2004, 21:11
allright, ik heb nu van die cheapass hartke snaren (www.bassstrings.nl) wel lekker goedkoop 3 setjes 22.95, maar ze worden wel erg snel weer dof heb ik het idee

welke snaren klinken ALTIJD als nieuw, en mot ik dus hebben voor een VET slapgeluid ?!

MazeMouse
23 september 2004, 21:29
Elixer?
(die zijn dan ook gelijk 3 keer zo duur voor slechts 1 setje :D)

emielow
24 september 2004, 10:41
ja dat bedoel ik , dan gooi ik er liever voor elk optreden nieuwe snaren op...

The Mule
24 september 2004, 11:33
Ik ben zelf erg blij met DR en GHS, kost een paar centen, maar dan heb je echt wat. Nou treed ik niet op, heb ik gelukkig geen zure poten, en is oude/nieuwe snaren een kwestie van voorkeur, maar ik vervang pas snaren als er eentje breekt, en dat komt zelden voor...

emielow
24 september 2004, 11:41
klinken met die alembic's van jou de snaren altijd als nieuw? dan moet ik ook eens zo'n apparaat ophalen...

ik hou wel van het "nieuwe" geluid van snaren, zoals mark king. maar die zet er om het half uurnieuwe snaren op ofzow :-?

Shaggy
24 september 2004, 14:13
iemand ooit de snaren van warwick uitgeprobeerd?? ik zie ze te koop staan voor 18 euro en dat voor 5 strings is niet duur

en btw .. ik heb ook overwogen om die hartke te kopen maar nu ik dit lees heb ik er geen trek meer in.

emielow
24 september 2004, 14:20
de hartke snaren zijn op zich best oke, ze zijn te vergelijken met slinkys vinnik.. kan ook tussen mn oren zitten dat de snaren snel dof worden natuurlijk...

de warwick snaren vinnik echt bagger, kheb ooit s zon rood pakketje gekocht, ook lekker goedkoop idd, maar nix waard. zere poten, en kutgeluid.

Shaggy
24 september 2004, 14:31
hoe lang heb je die snaren erop zitten dan?

Chris Wolstenholme
24 september 2004, 14:35
heb elixers gehad, klinkt wel erg lang nieuw maar beetje dunne sound.
heb nu R Cocco's en dat zijn super fijne snaren, klinken goed en zijn lief voor je vingers en niet te vergeten super strak.

daar nog voor had ik sid's powerwound's ofzo, ook wel goed en strak, maar waren toch wel gevoeliger voor vuil en niet zo lief voor de vingers.

emielow
24 september 2004, 15:36
de snaren zitten er nu sinds 21 augustus op

The Mule
24 september 2004, 22:47
klinken met die alembic's van jou de snaren altijd als nieuw? dan moet ik ook eens zo'n apparaat ophalen...

Ja joh, het is toch een en al knopjes en electronica, zoiets banaals als hout en zeker de leeftijd van de snaren heeft helemaal geen invloed op het geluid... :wink:

basswasp
25 september 2004, 10:49
Was er niet ooit een groot snarentopic? :)

Ik heb nu 'Bass Masters', een vaag merk snaren die ze in een lokaal winkeltje hier verkopen. Ze zijn duur, €34 ofzo. Ze zitten in een Ashdown-achtig-filmblikje met rode 'bekleding' aan de binnenkant (vandaar de bijnaam 'pooiersnaren'). Ze hebben bolvormige kogeltjes aan één kant (en geen cilindervormige) en leuke kleurtjes aan de andere kant.

De E-snaar is erg dik, daar waar het uiteinde in de 'bas' moet. Dat gaf wat problemen.

Verder zijn dit dé strakste snaren die ik ooit ben tegengekomen, ideaal! Ze spelen goed, zijn niet zo stroef als Cocco's. Tappen en 'gelijke toon over de hele snaar gezien' zijn weer beter bij DR's.

Laus
25 september 2004, 11:06
heb nu cocco's omdat die op mn andere bas goed bevielen. Op de TB vallen ze nogal tegen. Binnenkort weer andere dus. Zullen wel weer een keer d'addarios worden. Op GHS en Dr ben ik ondertussen uitgekeken.

John P
25 september 2004, 13:08
Ik ben momenteel ook de Hartkes aan het proberen. Valt me helemaal niet tegen voor dat geld. Ik heb beroerdere snaren gehad voor veel meer geld. Misschien dat het ook aan mijn bas ligt (p-bass); heeft veel midden en minder moderne sound (minder hoog). Het Hartke spul zal wel allemaal in China worden geproduceerd en dan kost het weinig.

MazeMouse
25 september 2004, 15:11
ja dat bedoel ik , dan gooi ik er liever voor elk optreden nieuwe snaren op...
Ik gooi er dan liever een set snaren op die als je ze goed onderhoud maanden lang goed blijven klinken :)

Shaggy
25 september 2004, 20:03
welke diktes gebruiken jullie?

is 040 een beetje de standaard?

Indiana Joost
25 september 2004, 20:08
045 is zo'n beetje de standaard.

Iron Maiden
26 september 2004, 11:19
de hartke snaren zijn op zich best oke, ze zijn te vergelijken met slinkys vinnik.. kan ook tussen mn oren zitten dat de snaren snel dof worden natuurlijk...

de warwick snaren vinnik echt bagger, kheb ooit s zon rood pakketje gekocht, ook lekker goedkoop idd, maar nix waard. zere poten, en kutgeluid.

Hoezo zere poten?

emielow
26 september 2004, 22:57
ja weunie, net alsof de snaren heel erg "stroef" spelen ofzow, en dat ik daardoor zerep oten krijg :???: