PDA

View Full Version : Egnater tol 50



R. Flagg
23 september 2004, 21:01
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe amp, en de laatste tijd kijk ik ook naar wat 2e hands versterkers. Ik ben deze pas tegen gekomen en vroeg me af of het een goede koop is. De reviews die ik lees zijn over het algemeen zeer positief, maar misschien hebben jullie nog wat informatie.

Het gaat om een rocktron Egnater tol 50 combo.

http://www.rocktron.com/egnater/tol50.html

De verkoper vraagt er 650 euro voor, is volgens mij redelijk geprijsd.
Ik heb ook nog wat foto's maar om een of andere reden kan ik nu niets uploaden.

ijff
23 september 2004, 22:54
Natuurlijk hebben we meer info:
http://www.jaredcoberly.com/egnater/

Tja.. verder weinig over te zeggen.. heb zelf een TOL 100 top en ben daar zeer tevreden over.

ieme
24 september 2004, 08:58
Kokolelo (ko) heeft volgens mij de top met 4X12...

R. Flagg
24 september 2004, 09:14
Ik heb wat foto's kunnen uploaden

http://home.quicknet.nl/qn/prive/souguir/egnup.jpg

http://home.quicknet.nl/qn/prive/souguir/egnfront.jpg

Het ziet er wat gehavend uit maar als ik me er aan erger kan ik dat zelf wel herstellen en er zitten pas nieuwe buizen in.

kokeleko
24 september 2004, 09:15
Ome Ko heeft idd ook de TOL 100 net als Ijff.

Killer top echt goede cleansouds en vette scheur, de TOL 50 is dan wel 2 kanaals , maar ik zeg dan maar beter 2 goede sounds dan 3 matige.

ieme
24 september 2004, 09:15
2 verschillende speakers?

kokeleko
24 september 2004, 09:16
2 verschillende speakers?

Een combi van speakers in niet ongebruikelijk.

ieme
24 september 2004, 09:18
2 verschillende speakers?

Een combi van speakers in niet ongebruikelijk.
Weet ik... maar vraag de verkoper ff of ie 1 van de vorige ver***** heeft of dat het bewust gedaan is om een beter geluid te krijgen...

R. Flagg
24 september 2004, 15:49
Klopt zitten twee verschillende speakers in maar de oude worden terug gezet.

kokeleko
24 september 2004, 16:21
let op origineel horen er V-30 speakers in!!!!!

ieme
26 september 2004, 20:14
let op origineel horen er V-30 speakers in!!!!!
Custom designed 12" Egnater Pro Speakers. (Celestion speakers optional on 2x12 combo)

kokeleko
27 september 2004, 09:09
let op origineel horen er V-30 speakers in!!!!!
Custom designed 12" Egnater Pro Speakers. (Celestion speakers optional on 2x12 combo)

Ja halloo , je kon een optie nemen op V-30, dus dan moet je gewoon V-30 kiezen, ik heb die Egnater Pro's ook , zijn trouwens Eminence speakers, heb ze gelijk vervangen door V-30.


Custom designed 12" Egnater Pro Speakers. (Celestion speakers optional on 2x12 combo)



Dus toen de amps nog te koop waren kon je kiezen Ieme.

Is dit trouwens een wedstrijdje beterweten :razz:

R. Flagg
27 september 2004, 10:01
Ik heb de amp gekocht ik ga hem deze week ophalen, dus we zullen zien wie er gelijk heeft.
Zelf denk ik dat er 12" Egnater Pro Speakers inzitten de verkoper had ze namelijk gelijk vervangen voor celestions G30H. Dus ik denk niet dat de V-30 er inzitten.
het verschil op de foto's komt omdat de 1 een 70 jaren model is met een metalen conus en de ander een nieuw model.

kokeleko
27 september 2004, 10:04
Ik heb de amp gekocht ik ga hem deze week ophalen, dus we zullen zien wie er gelijk heeft.
Zelf denk ik dat er 12" Egnater Pro Speakers inzitten de verkoper had ze namelijk gelijk vervangen voor celestions G30H. Dus ik denk niet dat de V-30 er inzitten.
het verschil op de foto's komt omdat de 1 een 70 jaren model is met een metalen conus en de ander een nieuw model.

12" Egnater Pro Speakers, zullen er ongetwijfeld inzitten, maar toen ze nog te koop waren, kon je kiezen.

R. Flagg
10 oktober 2004, 11:00
Ik heb de amp nu een paar dagen binnen en flink kunnen mishandelen. Dus het wordt misschien tijd voor een korte review.
Het is een 2 kanaalsamp, waarbij de eerste clean is richting fender en vox, en de 2e als een opgefokte marshall zou moeten klinken.

Het grappige van het cleane kanaal is dat deze te switchen is tussen een amerikaans en engels geluid, ik weet niet in hoeverre dit de werkelijk sound benaderd maar het is erg handig en maakt je sound weer iets veelzijdiger.
Als ik me strat in het cleane kanaal bespeel dan heb ik alleen maar een cleane sound zonder een klein randje scheur, pas als ik de gain en volume goed open draai dan komt er een lekkere oversturing overheen. Dit in tegenstelling tot mijn prs deze heeft gelijk een randje oversturing in het cleane kanaal. Ik denk dat dit voornamelijk komt door de elementen, en ik ga waarschijnlijk binnenkort wat "hetere"single coils aanschaffen.

Er zit op beide kanalen een boost functie die het mid gelijk omhoog gooit, zelf heb ik er niet veel gebruik van gemaakt maar het zal denk ik in band situaties de solo netjes op de voorgrond brengen.

Het lead kanaal is ook tot op zekere hoogte zeer clean maar in tegenstelling tot het cleane kanaal is het hier de prs die clean blijft tot ik me amp op zijn donder geef, de strat heeft namelijk gelijk al een randje oversturing.

Kortom een lekkere amp, ook de toevoeging om te schakelen tussen 50 en 10 watt is zeer handig, hoewel hij op 10 watt nog steeds keihard gaat.
De amp kan denk ik niet zo goed gebruikt worden voor metal of andere highgain typen. Maar voor blues, rock en jazz is deze zeer geschikt. Ik kreeg na even tweaken al snel een sweatspot te pakken, waar ik met de prs de sound van Santana erg dicht leek te benaderen, met de strat kon ik al snel een rhcp en met wat tweaken een srv sound benaderen. Dus zeer interessant voor mij in ieder geval. In plaats van hey eikel kan dat ding wat zachter hoor ik nu wel eens mooi geluid man :lol:

Als de Barber LTD ooit nog beschikbaar komt dan denk ik dat ik met deze toevoeging een amp heb die aan heel wat van mijn wensen voldoet. Dus ik kan iedereen die er een Egnater ziet staan deze van harte aan raden.