PDA

View Full Version : Jekyll & Hyde H2O



Dr. Funkenstein
23 september 2004, 20:19
heej hallo,

Ik ben al geruime tijd opzoek naar een delay-pedaal en een goeie chorus. Nu zag ik de H2O voorbij komen. Wat vinden jullie van dit pedaal, krijg je waar voor je geld? Wat zijn een beetje de karakteristieken van dit pedaal?

Negative K3 fan
23 september 2004, 22:20
het merk is niet jekyll & hyde, maar visual sound.

jeckyll & hyde is een ander pedaal van hun.

Dr. Funkenstein
24 september 2004, 14:31
Heb de fout inmiddels ook al ingezien... :cry: :roll:

stewartfan
24 september 2004, 19:04
goed pedaal echt je moet m wel ff uitproberen maar zeker de moeite waard

ReinoutV
25 september 2004, 11:01
Heel goed pedaal. De andere gitarist in mijn band heeft er een. Hij is vooral erg warm. De chorus is een beetje spacey, het is lastig hem erg mild in te stellen, maar hij is wel erg rijk. De delay klinkt ook lekker analoog. Ik vind het zelf jammer dat er geen tap-tempo op zit, maar je kan ook niet alles hebben. Wel een aanrader!

jorrit
25 september 2004, 13:08
ik zat ook al te denken om dat ding te gaan testen want een chorus en een delay wil ik eignelijk nog wel in mn setup hebben...

hoe zit het met de bypass van die dingen, ik heb laatst vluchtig een vaag verhaal gelezen dat ze niet true bypass waren maar een beter systeem hadden...

Dr. Funkenstein
26 september 2004, 10:30
Het pedaal is inderdaad niet true bypass, maar daar hadden ze een reden voor:

Do Visual Sound pedals have "true-bypass"?
No, but for some very sound reasons. And they have something which may be better: Pure Bypass.
First, the switches required for "true-bypass" are far more expensive than ours and are less reliable in the long run. This would make our pedals in the $200+ range (list price) and they wouldn't last as long. Our unique electro-mechanical switching system with heavy-duty switches and a "switch chip" should last a good long time.
Secondly, the buffering system in the pedals was taken from our Pure Tone pedal. This pedal was built originally for guitarist Neil Zaza who needed something to clean up his bypass tone for all the pedals he used (VOX wah included). Pure Tone, when placed first in the chain, made it sound like you were plugged straight into the amp even when going through notorious tone killer pedals. We ended up selling about 200 of these to very happy tone conscious guitar players before we put it into Jekyll & Hyde as an added feature. So, if J&H or Rt. 66 is first in your chain, it will buffer everything that follows it as well as itself. Even if it's in the middle of the chain, it will still work to some extent.
Thirdly, the Pure Tone buffer also keeps the Hyde circuit (in Jekyll & Hyde) stable. In the early stages of design, I noticed that the Hyde circuit was prone to occillation and feedback until I put the Pure Tone circuit before it. Somehow, it left all the good characteristics in tact and eliminated the ugliness.

bron: www.visualsound.net

ReinoutV
26 september 2004, 10:34
Ik zie alleen de H2O hier niet genoemd. Of komt dat doordat men weet dan een chorus/delay vaak niet vroeg in de keten zit?

Dr. Funkenstein
26 september 2004, 21:21
Lieve schat (en daar bedoel ik helemaal niks mee...) het gaat hier om de pedalen van Visual Sound... en laat de H2O nou nét van Visual Sound zijn... hier wordt bij enkel de Jekyll & Hyde en de Route 66 nog iets extra's uitgelegd...