PDA

View Full Version : H&K Tubefactor in lijn met Boss CE20



Globetrotter
23 september 2004, 16:44
Hoi!

Ik heb sinds enkele uren een Tube factor van Hughes en Kettner. Ik kocht dit pedaal omdat ik de overdrive en distortion van mijn Fender transistor bak niet bijster inspirerend vond klinken. De Tubefactor levert zeer goed werk en ik kan er best wel schone sound uit krijgen. Het output volume van 't kastje is wel enorm hoog, zodat ik mijn versterker nagenoeg helemaal moet dichtdraaien/houden, anders is 't volume zo goed als ondraaglijk. Hier kan ik wel mee leven.
Toch heb ik nog een andere vraag ook. Mijn pedalboard bevat de volgende pedaaltjes in volgende volgorde:
1) Vox wah
2) Boss TU2
3) De H&K Tubefactor/ de boss DS1 (die vliegt er nog uit)
4) Boss PH2 (phaser)
5) Elektro Harmonix Pulsar (Tremolo/vibrato)
6) Boss CE 20 (Chorus Ensemble = digitaal)
Ik vind bij gebruik van mijn andere pedaaltjes in combinatie met de Tubefactor dat het geluid niet zo reuze is. Natuurlijk moet ik wat verder knoeien met instellingen enz, dus komt dit ook nog wel goed. Waar ik me meer zorgen over maak is dat, wanneer ik met de Tubefactor aan speel, het "peak lampje" van de CE 20 knippert, soms zelf blijft branden. Wat wil dit zeggen, ik heb geen handleiding van het ding. Kan het zijn dat de output van die Tubefactor te hoog is voor de andere pedaaltjes? Is dit schadelijk voor mijn CE 20. Hoe kan ik dit oplossen (bv. andere volgorde...)?
Cheers,

Bart

Speeddemon
23 september 2004, 16:55
de Tubefactor heeft gewoon een volume knop hoor. Zet die lager dan '10 uur' en geen probleem.

Wat je eigenlijk moet doen is de modulatie effecten
(dus die phaser, Pulsar en CE-20) in de fx-loop van je gitaarversterker hangen, als die mogelijkheid bestaat.

Globetrotter
24 september 2004, 01:22
de Tubefactor heeft gewoon een volume knop hoor. Zet die lager dan '10 uur' en geen probleem.

Wat je eigenlijk moet doen is de modulatie effecten
(dus die phaser, Pulsar en CE-20) in de fx-loop van je gitaarversterker hangen, als die mogelijkheid bestaat.

Hoi!
Ik heb hem al stiller gezet, maar voor sommige geluiden moet je 't ding dus gewoon helemaal opendraaien (volgens de manual). Het drive knopje moet dan wel weer wat meer dicht...
Die modulatie effecten kan ik denkik niet in send-return zetten, want dat heb ik denkik niet. Ik speel over een Fender FM212R, is niet zo 'n whaw versterker, maar voor mijn huidige kunnen meer dan voldoende. Er is wel een power uit en power in, en volgens de manual kan dit als Send-return gebruikt worden, maar dit blijkt (uit ervaring) toch niet zo te kloppen...
Cheers,

Bart

Speeddemon
24 september 2004, 01:29
bedoel je de 'preamp uit' en poweramp in?

Dat zou op zich moeten werken.

Niet naar die handleiding kijken, gewoon spelen!

Wil je classic rock uit de TF? Drive op 12 uur, Voicing op 11 uur.

Wil je rock/metal spelen? Drive op 5 uur, Voicing op 2 uur.

Volume kan altijd harder of zachter.

BartL
24 september 2004, 14:56
Die handleiding van de tubefactor is dus echt dikke ruk :-D Als je je daaraan houdt ben je binnen één dag doof!

Antal
24 september 2004, 16:26
Lekker waardeloos dan, van zo'n CE20. Maar goed, volgens mij zou in je effectloop ook niet werken. Dan komtie na je preamp, en dan is het geluid alleen maar nog ietsie meer versterkt.