PDA

View Full Version : Amps vergelijken.



dejohan
23 september 2004, 15:29
Als dit hier al eens gepost is, sorry dan, maar check deze link eens:

http://www.proguitar.de/AudioDemo/CompareAmps/CompareAmps.html

:o

Mr.Bluesbreaker
23 september 2004, 15:39
:o Holyfuck wat een arsenaal aan superamps! echt, ongelofelijk.
Hoe komen ze aan al die zooi denk je dan. Wel een vreemde site, soms doet ie heel raar en kun je niks beluisteren maar je moet het ff doorhebben, super man!

spanky_franky
23 september 2004, 15:57
relaxt! :P

wel jammer dat er geen betaalbare amps tussenstaan.. dan zou ik er ook nog eens wat aan hebben :D

birt
23 september 2004, 16:05
die orange ad30 klinkt geweldig :)

dejohan
23 september 2004, 16:15
Ligt het aan mij, of kan je echt duidelijk horen dat die Line6 amp er maar magertjes uitkomt tussen die andere amps. Nuja, hij is waarschijnlijk ook vier keer goedkoper dan de meeste amps die er op staan...

Maar ik vond het wel leuk, om zo eens al die dure dingen naast elkaar te zetten.

Negative K3 fan
23 september 2004, 16:39
die line6 is inmiddels ook alweer achterhaald, de flextone 3 is er nu en die is ongeveer 4 keer goedkoper dan de rest ja :)

R. Flagg
23 september 2004, 16:42
Ik vind die dr. z maz 18 erg lekker klinken, wel gaaf van die site dat ze hun produkten zo aan prijzen. Weet iemand btw nog een winkel in Nederland behalve van der haar en jukebox die wat minder bekende merken amps verkoopt.

dejohan
23 september 2004, 16:59
Die Matchless 'iets met 40 in de naam' vind ik wel ok, warme clean en toffe crunch. Bovendien was ik aangenaam verrast door de Bogner en die Mesa Boogie Mark IV die er ergens tussenstaat. Ik ken niets van zulke amps hoor, en zal er waarschijnlijk nooit zo een hebben. Dus sorry als dit een beetje stom klinkt.

Mr.Bluesbreaker
23 september 2004, 17:11
:-D
Met die line 6 hoor je meteen hoe goor die schuert, gadverdamme.
Die Dr.Z 2 keer 10 witte combo :o oef wat een clean zit daarin trouwens.

Wat me nog leuker lijkt is een week opgesloten zitten in een ruimte met al deze amps. En dan zelf alles instellen en spelen. :)

jaywalker
23 september 2004, 17:44
wow, serieuz respect voor die orange. En clean ook erg goed

Diedo
23 september 2004, 18:50
vette site... kan ik eindelijk nou eens de verschillen van die amps serieus horen.
:)

dejohan
24 september 2004, 19:35
"Meneer de ampverkoper, ik heb ondertussen een keuze gemaakt: Ik had graag de Matchless CD 40 gehad meneer, kan u die inpakken voor mij? Oh ja, bijna vergeten, wat kost die eigenlijk? 2000€? Oh, euh, ja, euh, laat dan maar, dan blijf ik misschien toch liever bij m'n tubeampje van 500 €. En dan kan ik tenminste toch nog mijn huis blijven afbetalen. "

BLOK182
24 september 2004, 21:02
Site is erg cool (kende em al), wat me alleen opvalt is dat die dude amps heel de tijd op dezelfde manier instelt en op dezelfde manier de clips speelt. Een rectifier laat ie dus ook bluesy met veel mids klinken terwijl de doelgroep metalheads is. Maar goed, staan zeker gave clips op!

NeeraDJ
25 september 2004, 13:42
Voor die de soldano SLO100 heavy nog niet heeft gehoord, beluister hem nu, dat is echt gewoon een droomsound! Kende de site ook al, het leuke van die site is dat de clips in tegenstelling tot andere sites, deugen! Daarmee bedoel ik dat het erg representatief is

vinni
25 september 2004, 19:41
Kende de site ook nog niet.

Voor mij persoonlijk de meest opvallende....de Orange
ook de Marshall SLP is wel zeer oké......deze twee amps hebben toch
wel de sound die ik zoek. De Orange vind ik zo opvallend omdat je dr toch
relatief weinig over hoort.

En tja....hij mag dan wel wat achterhaald zijn en qua prijs in de lage regionen zitten maar de Line6 valt toch wel door de mand.

Ook opvallend...de SLO, Diezel en de rectifier hebben zo'n herkenbaar geluid.....die haal je er overal tussen uit.....

Groet,
Vinni

jw009
25 september 2004, 23:52
jammer dat er bij de wat meer "metal" amps niet iets meer
heavy sounds clips zijn

vinni
26 september 2004, 13:42
Maarru.....Kloppmann Elementen?

Noooooit van gehoord! :???: .......tot gisteren dan! :lol:

Klinken wel verrekte lekker zeg.....zal ook wel weer combinatie
Gitaar (hout/bouw)/elementen/amp zijn....maar toch
Zo op het eerste gehoor niet verkeert.

Is er iemand die die pu's gebruikt?

Groet,
Vinni

ReinoutV
26 september 2004, 16:49
Maarru.....Kloppmann Elementen?

Noooooit van gehoord! :???: .......tot gisteren dan! :lol:

Klinken wel verrekte lekker zeg.....zal ook wel weer combinatie
Gitaar (hout/bouw)/elementen/amp zijn....maar toch
Zo op het eerste gehoor niet verkeert.

Is er iemand die die pu's gebruikt?

Groet,
Vinni

Vergeet de vingers niet. Zo te horen is de kerel die deze dingen inspeelt de minste niet... :)

jaywalker
26 september 2004, 17:08
die mesa is ook wel tof.


Ok spam: Iemand marshall tsl 100 kopen?

dejohan
26 september 2004, 18:35
Nu ik toch de aandacht heb van amp kenners:

Zou het mogelijk dat dat iemand mij zou kunnen vertellen op wat voor amp(s) Note To Self (Don't die) van Ryan Adams gespeeld is (of toch de intro)?

Heb het maar ineens ge-upload:
http://users.pandora.be/dejohan/Ryan%20Adams%20-%20Note%20to%20Self%20Don't%20Die.wma

Ik vind dit een heel goeie basic rock sound, misschien is dit wel een hele typische sound van een amp.
Misschien is het ook gewoon een stomme vraag, wegens onmogelijk te zeggen, maar proberen kan altijd hé?