PDA

View Full Version : Cubase vraagje



Ic3gl0vE
12 september 2001, 19:05
hallo iedereen. kan ik met mijn gitaar opnemen via Cubase?
zou ik wel vet vinden namelijk... en als 't kan... hoe dan?
ik heb alleen gitaar + versterker met line out (en een computer met cubase natuurlijk)

taylor
12 september 2001, 22:24
heb je ook en geluids kaart???

je zou dan via die geluidskaart kunnen opnemen(ook als er 1 mcrofoon op kan) als je het echt simpel en slecht wil doen.

je zult dan veder toch en mixer en 1 (redelijk goeie)microfoon moeten hebben (minimaal)

maar gebruik je cubase alleen om je gitaar optenemen??daar kun je veel meer mee ,dan kun je misschien better en programma als cool edit pro gebruiken

Ic3gl0vE
12 september 2001, 22:31
Tuurlijk heb ik een geluidskaart (volgens mij kan je Cubase niet eens starten zonder)
en d'r kan een microfoon op. Ik gebruik Cubase nu om MIDI bestanden te maken/editen en bladmuziek uit te printen met/voor mijn keyboard.
ik heb dus de Audio functie in Cubase nog nooit gebruikt...

taylor
13 september 2001, 21:01
cubase kun je wel starten zonder audio dan moet je de shift toets inhouden met het opstarten er van(je kunt het ook uitschakelen ergenens onder audio opties)

maar welke versie gebruik je gewoon de 5.0 vst?

veder wat ik al zij er boven.

ik zou als ik jou was naar iemand gaan die je het 1 en ander kan uitleggen er over want zo via de pc wordt het 1 lang verhaal .

Ic3gl0vE
13 september 2001, 21:06
Ik gebruik Cubase VST/32 en laat ik nou net niemand kennen die van het audio gedeelte verstand heeft (mijn keyboardleraar weet alleen hoe het MIDI gedeelte werkt)
Als je tijd over hebt kan je ook contact met me opnemen via ICQ of MSN:
ICQ: 72625829
MSN: Maarten1987@hotmail.com

Kitaarhiero
23 september 2001, 18:55
Zolang je maar ķets tussen je soundcard en de geluidsbron houdt, een (voor)versterker, amp-modeller of mixer kun je vanalles.

Bij Cu-base kun je ook Samples invoegen die je weer opkunt nemen met de windows geluidsrecorder.

Een sound card is eessentieel, want met alleen onboardsound loopt hij meteen vast. ik spreek uit ervaring.

sleep_to_saturate
24 september 2001, 10:46
Ja en als je op gaat nemen in de line in van de geluidskaart, moet je alles wat op de achtergrond draait afsluiten behalve explorer. Ik had gister 18 haakjes in 4 minuten audio :sad:

Gman
7 november 2001, 22:54
Ja en als je op gaat nemen in de line in van de geluidskaart, moet je alles wat op de achtergrond draait afsluiten behalve explorer. Ik had gister 18 haakjes in 4 minuten audio

Maar das toch logisch dat je alle inputs moet afsluiten. Mits er geen aparte faders tussen zitten. Want dan krijg je alleen maar meer input signalen dan alleen je gitaar.
Maar ik heb zelden of nooit een vastloper met vSt5 Doe wat extra geheugen in je pc als je met veel effekten wekt die via cubase lopen. Want als je te weinig geheugen hebt dan gaat het programma gauw hikken. Maar het lijkt mij het beste om een goeie geluidskaart aan te schaffen en dan is 2x in en 2x uit voldoende. Maar kijk wel naar een beetje kwalitijd en maar je portemonee. :smile:
Maarja als je cubase 5 kunt kopen die toch ook ruim 7 meier kost dan moet je niet gaan knibbelen op een geluidskaart. Lijkt mij, maarja, wie ben ik. :smile:

groetsels.

sleep_to_saturate
8 november 2001, 13:55
Het bleek dat m'n geluidskaart te dicht op m'n videokaart hing, dat ze dezelfde IRQ deelden ofzo. Geluidskaart verplaatst.. geen haakjes meer, dus laat maar zitten wat ik eerder zei.