PDA

View Full Version : klassiek Guiliani 'Variaciones Concertantes'



delphiro
22 september 2004, 22:28
Typische gitaarmuziek uit de Guiliani hoek (was een beetje een patser op de klassieke gitaar) voor 2 gitaren en een hoop tellen / (her)opnemen en vloeken voor het een beetje gelijk loopt..

Tot dusver is het dit geworden. Commentaar is welkom (mix, geluid etc). Ik wil het hele concert opnemen dus als deze mix wel aardig is dan gebruik ik 'm als uitgangspunt voor de volgende stukken. Spaar me dus niet.

(2Mb, bijna 2 minuten)
http://home.zonnet.nl/delphiro/mp3/01_introduction.mp3

Groeten,
Rob

Stratman70
22 september 2004, 23:00
Wat een prachtig stuk zeg! Ik heb toch echt intense bewondering voor jouw gitaarspel. Deze zal ik nog heel vaak gaan luisteren!!!http://home.wanadoo.nl/e.kosters/worshippy%5b1%5d.gif

Ik heb niks aan te merken op het geluid/mix etc. Ik vind het geluid echt prima zo.

hoop snel meer van dit stuk te horen

Maiden Michiel
23 september 2004, 09:04
Inderdaad goed geluid. En petje af voor je spel man!! Klinkt erg goed dit stuk en het lijkt me niet al te makkelijk :P

segers
23 september 2004, 11:46
Dit is echt goed gedaan. Het geluid lijkt mij ook prima eigenlijk :wink:

Bouke
23 september 2004, 12:11
Hey,

Klinkt te gek! Super gespeeld. Petje af!

Over het geluid. Van mij mag er een beetje meer definitie in de lagere noten, ietsje meer helderheid waardoor het 'onderin' wat duidelijker of gedefinieerder klinkt. Beetje met de EQ stoeien denk ik. Maar misschien ligt het ook wel aan mijn oren hoor :D

Goed man!

Bouke

Jeroenvanhulsteijn
23 september 2004, 13:03
zucht...zwijmel....k krijg gewoon zo'n zin om mn nylon snaren er weer bij te pakken. inspirerend spel!

over het geluid...daar heb ik eerlijk gezegd niet zoveel verstand van. mss heeft bouke wel gelijk. de basnoten klinken wat wollig soms.

Negative K3 fan
23 september 2004, 15:17
kan ook door niet verse snaren komen...

delphiro
23 september 2004, 21:23
he.. bedankt allemaal weer :)

deel twee is ook opgenomen en staat op
http://home.zonnet.nl/delphiro/mp3/02_tema.mp3
(1.6Mb)

Een stuk minder uitdagend maar ja het is ook het thema en daar moet nog wat virtuoos op te variëren zijn anders krijg je nooit een concert vol! :razz: Het volgende deel wordt even een tikkie pittiger.. van het weekend misschien :dance:

@Maiden Michiel
Dat is de kracht van Guiliani.. patsen terwijl het minder moeilijk is dan het lijkt. Serieus, daar was ie heel goed in. Dit is veel makkelijker dan dat solo stuk wat ik laatst postte (Valseana). Dit zijn typische gitaargrepen / technieken en typische gitaararpeggio's. Zeg maar de dingen die je leert zodra je net een jaar of wat klassiek speelt maar dan gecombineerd in één stuk. Als je meer Guiliani zou luisteren hoor je dat meteen terug. Zijn tijdgenoot Sor was even wat afwisselender om naar te luisteren.

Neemt niet weg dat ik dit wel een leuk concert van hem vind :-D

Axl Rose
23 september 2004, 21:48
Typische gitaarmuziek uit de Guiliani hoek (was een beetje een patser op de klassieke gitaar) voor 2 gitaren en een hoop tellen / (her)opnemen en vloeken voor het een beetje gelijk loopt..

Tot dusver is het dit geworden. Commentaar is welkom (mix, geluid etc). Ik wil het hele concert opnemen dus als deze mix wel aardig is dan gebruik ik 'm als uitgangspunt voor de volgende stukken. Spaar me dus niet.

(2Mb, bijna 2 minuten)
http://home.zonnet.nl/delphiro/mp3/01_introduction.mp3

Groeten,
Rob

ik vind em geweldig!! 8-)

VHsologitarist
25 september 2004, 13:49
Ik krijg m helaas niet meer gedownload :( ben zeer nieuwsgierig!!
greetz

delphiro
25 september 2004, 15:06
Ik krijg m helaas niet meer gedownload
klopt.. was even met een nieuwe (zeer ingekorte) website bezig en had alles verwijderd. Ze zijn nu weer upgeload (in goed Nederlands)

Shaggy
25 september 2004, 17:22
geweldig man :P

speel je ook electrisch?

bert k
26 september 2004, 23:39
Hehe, is weer geweldig... Mooi gespeeld, en ook goed opgenomen. En er is niks mis met een beetje patsen. Die Guiliani was zeker ook wel een groot versierder :D

Een beetje off-topic: Hoe krijg jij zulke grote bestanden ge-upload naar Zonnet? Bij mij is er een grens van 1 MB

delphiro
27 september 2004, 19:35
he Bert en shag.. bedankt :-D

@shag -> nope, nauwelijks meer e-gitaar. Alleen als ik af en toe behoefte heb aan een stukje les uit A Modern Method for Guitar. Dan komt de Washburn N2 weer uit het stof en dan wou ik dat ik zo'n vette jazztop had.

@bert -> Zonnet heeft een heel vaag beleid. Ik heb nu Zonnet Family en de "uploadgroottegrens" ligt op 3Mb. Gelukkig heb ik ook nog een andere webstek en daar kan gewoon direct 20Mb op als het moet. Het is me niet duidelijk hoe zonnet dat doet want anderen die ik sprak konden weer wel 5Mb uploaden. Selectief beleid denk ik.

ps.. wat wel kan; doe het uploaden in stukjes en plak de stukjes aan elkaar. Dit kan heel makkelijk met Linux (bzip2 kan ook nog beter comprimeren dan zip) maar er is vast ook wel een windows alternatief voor.

AcousticFreak
27 september 2004, 22:29
http://www.musicstudents.com/shop/mmo/images/mmo3602.jpg
Is dit um?



Je bent een goede motivatie voor me om verder te blijven spelen!!

Ooit kan ik dit ook :razz: Mijn nieuwe Bernabé geeft me iig wel weer een bak vol inspiratie!! :wink:


Voorlopig kom ik niet veel verder dan mijn huis, tuin -en keuken-mp3's op www.sjorsonline.nl Toch leuk voor bij een kampvuurtje..