PDA

View Full Version : Trafo in Jmp



Fenderstrat
22 september 2004, 19:05
K heb gisteravond ontdekt dat er in mijn (gemodificeerd naar jcm800) Marshall JMP uit 73' :-D een London City trafo zit, i.p.v een Marshall trafo. De orginele trafo van voor de modificatie zit er nog steeds in+die london city.

Beinvloed zo'n trafo je geluid heel erg, dan bedoel ik, gaat mijn geluid erop vooruit als k er i.p.v. london city een orginele marshall trafo in laat zetten? :???:



Tom

nicoverduin
22 september 2004, 21:30
Hebben we het over de voedingstrafo of de uitgangstrafo?
Nico

taylor
23 september 2004, 09:49
gemodificeert naar jcm 800??wat voor jmp heb je het over een 1959 of een 2203 serie.

een 2203 jmp modificeren naar een 2203 jcm800 heeft geen ene zin natuurlijk,veder je uitgangtrafo bepaalt ook je sound wel en die trafo's van londoncity is nu niet echt wat je noemt superspul.

Fenderstrat
23 september 2004, 14:17
Het was eigenlijk een Superbass uit 73' en er is het een en ander aan gemodificeerd, kweet niet de specifieke dingen, maar er is een xtra voorversterkerbuis ingezet voor (luxe)effectloop en er is een gain-knob aan de achterkant ingebouwd, ook is het een mastervolume geworden. denk trouwens niet dat de wiring zoals de jcm2203 is.
Het is de middelste trafo als je van de achterkant kijkt, en de rechtse zal wel de voedingstrafo zijn, dies wel orgineel.






Tom

andy
23 september 2004, 16:52
die trafo's van londoncity is nu niet echt wat je noemt superspul.

In welk opzicht???

Al
24 september 2004, 00:13
die trafo's van londoncity is nu niet echt wat je noemt superspul.

Ik heb eens een L-City OT vergeleken met een Marshall OT uit halverwege 70ér jaren (50W) en vond de City OT mooier d.w.z. warmer en een stuk minder blikkerig klinken.

Al

andy
24 september 2004, 00:30
Dat vind ik dus ook. Vandaar mijn vraag.
Behalve warm, ook lekkerder in het laag, maar dat is meestal een 2 eenheid. Maar London City staat er wel om bekend dat in sommige amps het materiaal wat minder is.
Maar mijn trafo"s draaien (draaiden) al dik 30 jaar.

PeeVee
24 september 2004, 09:47
Ik heb hier nog een prachtige vintage London sikkie OT en choke liggen, die moet ik dus goed bewaren begrijp ik?

andy
24 september 2004, 10:18
Vintage London City?? Oud bedoel je. :wink:
Het is altijd handig om wat spullen achter de hand te hebben, als je oude amps hebt. Ik heb ook diverse reserve dingetjes voor mijn 2 oude bakkies die ik nog heb.

nicoverduin
24 september 2004, 18:23
Dat vind ik dus ook. Vandaar mijn vraag.
Behalve warm, ook lekkerder in het laag, maar dat is meestal een 2 eenheid. Maar London City staat er wel om bekend dat in sommige amps het materiaal wat minder is.
Maar mijn trafo"s draaien (draaiden) al dik 30 jaar.
Bij die oude LC's is hooguit wat revisie werk nodig om het krakkemikkige soldeer en montage werk op te knappen. Verder gewoon het geijkte. Ga je normaal met een versterker om (dus niet alleen UIT en VOLLUIT) is er niks aan de hand en is zo'n top prima.
Nico

Fenderstrat
24 september 2004, 19:50
Ga je normaal met een versterker om (dus niet alleen UIT en VOLLUIT) is er niks aan de hand en is zo'n top prima.
Nico

Zal k zkr doen, hoop dat ze nog ff meegaat :lol:

Ik heb begrepen dat die London City trafo's wel lkkr klinken, dus maar niet vervangen door Marshall trafo :razz:
Thanx mensen!

andy
25 september 2004, 16:50
Bij die oude LC's is hooguit wat revisie werk nodig om het krakkemikkige soldeer en montage werk op te knappen. Verder gewoon het geijkte. Ga je normaal met een versterker om (dus niet alleen UIT en VOLLUIT) is er niks aan de hand en is zo'n top prima.
Nico

Ik had drie London/Power City amps. In twee ervan zat prima spul, maar in een ervan is lettelijk alles vervangen door de jaren heen. Uiteindelijk waren alleen de behuizing, printplaat en de knoppen nog orgineel. Mijn reperateur heeft zich er nog over verbaasd dat de kwaliteit van de componenten zo verschillend was in kwaliteit in de verschillende amps.
Maar de LC"s die nu nog draaien zullen wel de "goede" zijn.
Ik dacht dat het trouwens wel algemeen bekend was dat die amps in elkaar gedraaid werden met componenten die op dat moment voorhanden waren en daar zat vaak B materiaal bij.

nicoverduin
25 september 2004, 18:46
Ik heb tot nu to nog weinig problemen gehad met LC reparaties. Alleen een keer 2 CC weerstanden die tot een faktor 10 waren verlopen. Maar na zo'n lange levensduur is dat niet vreemd.
Nico

andy
25 september 2004, 20:57
Ik heb ruim 15 jaar over Power en London City amps gespeeld. Ze waren wel vaak stuk, maar dat waren doorgaans kleine reperaties idd. Ouderdom en zo, maar in combinatie met een opslagruimte die wat te vochtig was. Maar die ene heeft vaker bij de reperateur gestaan dan boven op een speakerkast. :wink:

Al
25 september 2004, 23:47
Ik heb tot nu to nog weinig problemen gehad met LC reparaties. Alleen een keer 2 CC weerstanden die tot een faktor 10 waren verlopen. Maar na zo'n lange levensduur is dat niet vreemd.
Nico

Zitten daar CC's in?

Al

nicoverduin
26 september 2004, 00:05
DIe ik ter reparatie had wel.

NIco