PDA

View Full Version : amateur zoekt nieuwe versterker



The Flying Dutchman
22 september 2004, 18:59
Ik heb een tijdje geleden mijn eerste serieuze gitaar en versterker gekocht, maar ik heb mijn versterker wat overschat (15 watt Roland CUBE). Nu ik ben zoiezo van plan om later over te gaan naar een lespaul (ik zou er graag Gibson aan toevoegen, maar die kans zal klein zijn), maar mijn vraag aan jullie is nu: wat is volgens jullie een goeie versterker die je nog jaren kunt gebruiken?

dejohan
22 september 2004, 19:10
Hu?

AART
22 september 2004, 19:15
WTF :???:

jorrit
22 september 2004, 19:25
projector, ik denk dat je versterker bedoeld. je had dan beter een cube 30 of als je hem ook later in band verband wilt gebruiken de cube 60 kunnen kopen. maar het zou handig zijn als je een lijstje met eisen die je aan je versterker (of projector :razz: ) stelt en je muziek stijl....

AART
22 september 2004, 19:53
peavey bandit als je echt harder dan de drummer wil :razz:

The Flying Dutchman
22 september 2004, 20:05
inderdaad, verstrooid achter toetsenbord. Ik bedoel dus versterker.

Nu zal ik zo professioneel proberen te klinken (wat niet zo makkelijk is):

-Hij moet op ieder moment helder klinken (wat ik nu niet heb), daar ik nu vooral Led Zeppelin en Pink Floyd probeer te spelen. Maar een allrounder is natuurlijk zoveel te beter

-hij moet hoge volumes helder aan zijn (nu niet overdrijven, het is nog steeds voor in kleine kringen)

*net wat afsurfe naar info*

-ik dacht aan iets zond de 500€ à 700€ (goedkoper mag natuurlijk

-de standaart ingeboude effecten

-50 W (het mag iets meer zijn zelfs :p)

-liefst geen buizenversterkers...


BTW: het kan zijn dat ik nu domme dingen zeg, maar god ja, dat heb jij ook al gedaan :D

BartL
22 september 2004, 21:25
-50 W (het mag iets meer zijn zelfs :p)

-liefst geen buizenversterkers...
Waarom deze 2 punten?

Negative K3 fan
22 september 2004, 21:26
inderdaad, verstrooid achter toetsenbord. Ik bedoel dus versterker.

Nu zal ik zo professioneel proberen te klinken (wat niet zo makkelijk is):

-Hij moet op ieder moment helder klinken (wat ik nu niet heb), daar ik nu vooral Led Zeppelin en Pink Floyd probeer te spelen. Maar een allrounder is natuurlijk zoveel te beter

-hij moet hoge volumes helder aan zijn (nu niet overdrijven, het is nog steeds voor in kleine kringen)

*net wat afsurfe naar info*

-ik dacht aan iets zond de 500€ à 700€ (goedkoper mag natuurlijk

-de standaart ingeboude effecten

-50 W (het mag iets meer zijn zelfs :p)

-liefst geen buizenversterkers...


BTW: het kan zijn dat ik nu domme dingen zeg, maar god ja, dat heb jij ook al gedaan :D

dan zou ik eens gaan kijken naar de line6 flextone 3, meer dan 50 watt, geen buizen, ingebouwde effecten en een erg mooie, veelzijdige klank.

jorrit
22 september 2004, 21:27
@ bartl dat boeit niet....:D

gezien je lijstje zou ik gaan kijken naar de vox tonelab (dacht ik) serie, de line 6 spider 2 serie (of 1) en de roland cube 60.

BartL
22 september 2004, 21:42
Dat boeit nogal :-?

En waarom 50 watt of meer om 'in een kleine kring' wat te pingelen? :???:

Koop je een Buizenamp van 20-40 watt met een multi-effect erbij, ben je veel en veel beter uit lijkt me zo!

The Flying Dutchman
22 september 2004, 21:58
foutje :?

The Flying Dutchman
22 september 2004, 21:59
-50 W (het mag iets meer zijn zelfs :p)

-liefst geen buizenversterkers...
Waarom deze 2 punten?

geen buizen omdat ik het omgekeerde van handig ben en me heeft gezegd dat dat nog gevoelig kan zijn...

daarbij zie ik het niet zitten om die buizen jaarlijks (naar wat men mij heeft gezegd) te vervangen wanneer er zaken bestaan met gelijkaardige of betere kwaliteit...

50 watt of meer is niet al te letterlijk op te nemen, ik wil enkel zegge, ik wil iets hebben dat op langetermein mee kan gaan en dacht dat ik dan net zo goed wat kracht in m'n versterker kon zeggen (alweer, ik kan hier verkeerd zijn, ik ben een leek :?)

AART
22 september 2004, 22:38
bij de feedback is de fender cyber deluxe in de aanbieding van 1570 voor 589, misschien is dat wat voor je, je kan je in ieder geval geen buil lopen daaraan :)

Epic
23 september 2004, 09:23
geen buizen omdat ik het omgekeerde van handig ben en me heeft gezegd dat dat nog gevoelig kan zijn...

daarbij zie ik het niet zitten om die buizen jaarlijks (naar wat men mij heeft gezegd) te vervangen wanneer er zaken bestaan met gelijkaardige of betere kwaliteit...

50 watt of meer is niet al te letterlijk op te nemen, ik wil enkel zegge, ik wil iets hebben dat op langetermein mee kan gaan en dacht dat ik dan net zo goed wat kracht in m'n versterker kon zeggen (alweer, ik kan hier verkeerd zijn, ik ben een leek :?)

Je hoeft helemaal niet handig te zijn voor een buizenversterker, als je een vintage ding koopt van 30 jaar oud dan misschien...
Moderne buizenversterkers zijn robuust genoeg.

Het vervangen van buizen hoeft ook niet ieder jaar, tenzij je 3 avonden in de week optreed met het volume op 10.

50Watt.. een buizenamp klinkt nu eenmaal het best als ie flink open staat, daarom zal een 15 watter op vol volume ook beter klinken dan een 50 watter met het volume bijna dicht. Pas op 50 watt is voor thuis gebruik veel te veel (tenzij je op een boerderij woont).

Mithrandir
23 september 2004, 09:55
Ik denk dat Flying Dutchman veel beter af is met een veelzijdige modeling amp voor thuis dan met een kleine buizen versterker en een brak multi-effect.

Waarom modeling in zijn geval:

- Veelzijdig / allrounder
- Afhankelijk van het model goed tot zeer goed geluid
- Klinkt goed op lage volumes, dus geschikt voor slaapkamer/huiskamer/kleine optredens
- Blijft clean op hoge volumes, want modeling en dus geen buizen oversturing.

Opties, ongeveer gerangschikt naar kwaliteit:

Vox Valvetronix
Line 6 Flextone III
H&K Zenamp
Fender Cyber Twin
Line 6 Spider

Ga ze testen zou ik zeggen en laat je niet meesleuren door de "buizen is overal goed voor" tendens

dejohan
23 september 2004, 10:06
geen buizen omdat ik het omgekeerde van handig ben en me heeft gezegd dat dat nog gevoelig kan zijn...

daarbij zie ik het niet zitten om die buizen jaarlijks (naar wat men mij heeft gezegd) te vervangen wanneer er zaken bestaan met gelijkaardige of betere kwaliteit...

50 watt of meer is niet al te letterlijk op te nemen, ik wil enkel zegge, ik wil iets hebben dat op langetermein mee kan gaan en dacht dat ik dan net zo goed wat kracht in m'n versterker kon zeggen (alweer, ik kan hier verkeerd zijn, ik ben een leek :?)

Je hoeft helemaal niet handig te zijn voor een buizenversterker, als je een vintage ding koopt van 30 jaar oud dan misschien...
Moderne buizenversterkers zijn robuust genoeg.

Het vervangen van buizen hoeft ook niet ieder jaar, tenzij je 3 avonden in de week optreed met het volume op 10.

50Watt.. een buizenamp klinkt nu eenmaal het best als ie flink open staat, daarom zal een 15 watter op vol volume ook beter klinken dan een 50 watter met het volume bijna dicht. Pas op 50 watt is voor thuis gebruik veel te veel (tenzij je op een boerderij woont).

Ik heb een tijdje geleden een Fender amp gekocht van 10 jaar oud, en de eigenaar had er nog steeds zijn originele Fender Labeled Sovtek buizen er in zitten. Amp werkte en klonk nog prima, ik heb nog een tijdje op die ouwe buizen gespeeld. Daarnaast staat er in ons repetitiehok een Silverface Dual Showman, en een SF Bandmaster, en daar zitten ook nog de oude RCA's in, dus ik denk dat die ook al minstens 15 jaar met dezelfde buizen draaien (eigenaar zegt het toch ook), en die amps zijn intensief gebruikt, iedereen die er komt repeteren mag er op spelen. Al kan de geluidskwaliteit verminderen van de buizen, het kan lang duren voor ze echt kapot gaan hoor.

On Topic: eerlijk gezegd denk ik ook dat topicstarter beter af is met een goeie modelling amp.

Jammin J
24 september 2004, 11:23
+1

Ik speel zelf nou een jaar electrisch en heb ook net een modeling amp gekocht (Line6 Flextone occ. voor 260 euri). Ideaal voor een beginner/amateur. Je kan naar hartelust expirementeren met verschillende versterker modellen en effecten.

Ik vind het voor nu perfect.

Suc6

MrUndo
24 september 2004, 16:00
Mijn aanbevelingen:
Peavey Bandit 112
Randall RG 75
Fender FM65R (dicht bij je voorgestelde Wattage)
Laney TFX1
:wink:

SiNiSTRaL
24 september 2004, 17:35
Mijn aanbevelingen:
Peavey Bandit 112
Randall RG 75
Fender FM65R (dicht bij je voorgestelde Wattage)
Laney TFX1
:wink:

bandit?! damn...dat vind ik dus GEEN goeie aanbeveling ;)

johantipker
25 september 2004, 11:50
Nou zoal iemand al zei, met die Peavey Bandit (t nieuwste Model) uit de transtube serie, werkt met tubesimulatie, heb je een beest van een amp voor 350 euro, ik vind 'm voor het geld te gek klinken met heel veel soundmogelijkheden. Je kan ook kijken naar de Line6 spider serie, maar dat vind ik toch wat klootlozer.

SiNiSTRaL
25 september 2004, 12:07
Nou zoal iemand al zei, met die Peavey Bandit (t nieuwste Model) uit de transtube serie, werkt met tubesimulatie, heb je een beest van een amp voor 350 euro, ik vind 'm voor het geld te gek klinken met heel veel soundmogelijkheden. Je kan ook kijken naar de Line6 spider serie, maar dat vind ik toch wat klootlozer.

dat nieuwste model met transtube geluid hadden ze 3 jaar terug ook al....en ik vind m echt zwaaar verneukt klinken, mijn marshall vs230 klinkt zelfs nog beter (zonder transtube en met maar 1 buisje ergens in dat ding)
dat transtube geluid is echt niets, lijkt in de verste verte niet op een buizengeluid...

vester86
27 september 2004, 23:33
ik gebruik m nu al 2 jaar met bandrepetitie, en ik vind m niet verkeerd klinken, zitten 3 distortionmodellen op (vintage, high gain en modern) en 2 clean kanalen (vintage en Modern) en zo heb je een redelijk veelzijdige amp. voor het geld dat jij wil uitgeven kun je dr zelfs 2 kopen :razz:

Randall RG75: niet kopen als je veel verschillende geluiden wilt, ik heb zelf de RG100SC, die is qua geluid redelijk beperkt tot rock en metal, maar met n multieffect ervoor ook voor de rest bruikbaar. als je veel verschillend wil zou ik deze niet aanraden.