PDA

View Full Version : kopen in us of in nederland



mark88
22 september 2004, 16:22
ik weet dat het hier al eens aan de orde is geweest, maar ik vraag het toch nog maar een keer specifiek over dit geval.
Ik ga over ong. een maand naar NYC en daar ga ik waarschijnlijk een usa strat kopen. Ik ben daarnaast ook opzoek naar een versterker. Maar ik vraag me of dat voordeliger is. Waarschijnlijk wordt het de peavey classic 30. Bij www.musiciansfriend.com kost deze $500, omgerend iets meer dan 400 euro. De goedkoopste hier in nederland vindt ik bij www.vintagetclub.nl, kost daar 579 euro. Bij www.musik-produktiv.de kost hij 555 euro. Als ik in amerika koop loop ik de kans invoerrechten + btw te moeten betalen en ook nog eens een omvormer voor het spanningsverschil. Wie kan mij zeggen wat het verstandigst is? Ik denk zelf dat in ne of dui kopen het beste is.

MrUndo
22 september 2004, 16:43
Kopen in USA gaat je zeker invoerrechten e.d. kosten, daar kom je niet omheen. Je kunt beter naar Polen gaan daar heb je (om maar iets te noemen) een Fender Strat die in NL ong. 650/700 euro zou kosten voor een euro of 100/150 minder. Gewoon achterin leggen en gassen maar, en als er toch gecontroleerd wordt kun je gewoon zeggen dat je hem in Nederland hebt gekocht en dat je ermee naar Polen bent geweest om samen met de band van een kennis van je op te treden...ofzoiets :wink: Dan kunnen ze je niks maken. Dat is het reisje naar Polen wel waard, en dan kun je ook zeggen dat je in Polen bent geweest :P .

mark88
22 september 2004, 17:05
Kopen in USA gaat je zeker invoerrechten e.d. kosten, daar kom je niet omheen. Je kunt beter naar Polen gaan daar heb je (om maar iets te noemen) een Fender Strat die in NL ong. 650/700 euro zou kosten voor een euro of 100/150 minder. Gewoon achterin leggen en gassen maar, en als er toch gecontroleerd wordt kun je gewoon zeggen dat je hem in Nederland hebt gekocht en dat je ermee naar Polen bent geweest om samen met de band van een kennis van je op te treden...ofzoiets :wink: Dan kunnen ze je niks maken. Dat is het reisje naar Polen wel waard, en dan kun je ook zeggen dat je in Polen bent geweest :P .

het spijt me maar van dit verhaal wat je vertelt klopt helemaal niks als je het mij vraagt. Een strat wordt (laten we fender ff nemen) gemaakt in de us of in mexico. Fender verkoopt hun gitaren echt niet voor 100 euro, die in de winkel hier om jou voorbeeld te nemen 650/700 euro kosten. Bovendien ga ik naar New York en niet naar Polen. Dus zou ik goedkoper uitzijn een versterker (want daar gaat het om) uit de us of uit nederland. Ik denk zelf nederland, misschien kan iemand dat bevestigen of vertellen waarom uit de us goedkoper is. In mij eerste bericht staat wat ik wil kopen.
Bvd,
mark

ps: er zullen vast wel strats zijn in Polen voor 100 euro, maar die vind je hier in nl ook voor 150 ofzo. (denk ik)

MrUndo
22 september 2004, 17:14
Hohoho, je leest verkeerd :wink: Er staat 100 of 150 euro minder dan de prijs in NL. En dat klopt wel. Maarja, als je toch net NYC gaat, is het misschien net zo goedkoop om er daar een mee te nemen (moet je ff kijken hoeveel die invoerrechten zijn enz.).

mark88
22 september 2004, 17:19
oke sorry, ik dacht al van dat is net iets te enthosiast.(hoe schrijf je dat ongeveer) Maar 100/150 euro minder kan zeker kloppen.

amon
22 september 2004, 17:24
je hebt dan idd nog een trafo nodig, kost ook weer wat, invoerrechten, kost ook weer wat, ik denk niet dat je dan nog onder de 55 euro blijft...
duitsland dus, of als je je die 20 euro naar de grens niet waard vindt, nederland...

nickless5@hotmail.com
22 september 2004, 17:52
Heb zelf interesse in een Fender versterker. Wil deze via internet bestellen in US. Heb je voor een Fender versterker ook een omvormer nodig? Versterker waar ik interesse in heb is de Fender 65 Deluxe Reverb. Heb hem hier in Nederland gezien voor €1300,- In de US heb je hem voor 799 dollar.

R. Flagg
22 september 2004, 18:09
Zonder de keuze van een peavey classic af te kraken het is namelijk in een zeer goede amp. Ik zou alleen als ik de keuze zou hebben om in de states een amp te kopen voor een head gaan van een merk wat hier niet zo goed te krijgen is of hier heel erg duur is. Ik denk dat je voor die peavey classic net zo veel geld kwijt in de states bent als uiteindlijk hier.

Ik denk dat als er hier een topic zou worden geopend genaamd ik ga naar Amerika en ik neem mee terug, het een aardig lang topic wordt.
Dus misschien zou je eens kunnen zeggen wat je graag wilt besteden. Maar voor de classic zou ik gewoon hier in de buurt een winkel zoeken

mark88
22 september 2004, 19:35
allen bedankt voor de reacties.

R. Flagg: ik heb al een topic over wat ik te besteden heb geopend. Wordt waarschijnlijk een fender usa strat uit de us :wink: kost $915 op www.musiciansfriend.com en www.samash.com. Als er nog invoerrechten en BTW over berekend moeten worden zou dat op ongeveer dezelfde prijs in euro's uitkomen, als er geen invoerrechten en BTW worden geheven komt het op zo'n 750 euro uit denk ik grof gezegd. Versterker koop ik denk ik gewoon in nederland. Als het de peavey wordt (is nog niet zeker, waarschijnlijk zaterdag testen) komt het in totaal tussen de 1300 en de 1500 pleuro uit denk ik.

MrUndo
23 september 2004, 16:37
Trouwens,...je kunt zo'n Amerikaans apparaat toch niet in Nederlandse stopcontacten doen. Dan brand hij door. Daar is verschil in dacht ik. :lol:

mark88
23 september 2004, 18:04
klopt :) wordt nederland dan denk ik