PDA

View Full Version : lampentop+effekt



gust
17 mei 2002, 13:13
Hierbij een oproep naar jullie deskundigheid:
Verlies ik het effekt van een lampentop indien ik hem een overstuurd signaal zend via een multieffekt? Dit is namelijk nodig omdat het een oude versterker betreft zonder overdrive-kanaal. Ik reken op jullie. Dank.

Robbert
17 mei 2002, 13:23
Als je bedoelt; een distortion ofzo gebruiken op de gewone input, nee maakt niet uit, maar mijn ervaring is dat het niet echt lekker klinkt.
Heb zelf een boss ds-1, en die klinkt nou niet echt lekker op mijn buizenbak. Heb overigens wel een keer een zoom 1010 geleend die wel geinig was.

gust
17 mei 2002, 21:59
Het gebruikte effect is een Boss GT-3. Ik vrees dat ik een hoop herrie ga maken en geen muziek. Ik heb wel al iemand horen zeggen dat een externe overdrive 'gezonder' is vor de lampen. Ze zouden minder snel verslijten. Het was een goede bron. Hebben jullie daar enig idee van?

lars
17 mei 2002, 22:27
een ds1 klinkt nergens echt goed op als je em als distortion gebruikt (wel als boost maar das een ander verhaal)

pimmetje
18 mei 2002, 08:35
Op 2002-05-17 21:59, schreef gust:
Het gebruikte effect is een Boss GT-3. Ik vrees dat ik een hoop herrie ga maken en geen muziek. Ik heb wel al iemand horen zeggen dat een externe overdrive 'gezonder' is vor de lampen. Ze zouden minder snel verslijten. Het was een goede bron. Hebben jullie daar enig idee van?

Dit zal best zo zijn. De buizen slijten sneller naarmate je ze meer gebruikt. Dat 'meer gebruiken' moet je zien in zowel frequentie als intensiteit. Als je de oversturing van de buizen niet gebruikt, dan zullen ze minder snel slijten. Maar het is dan wel doodzonde... niets mooier dan overstuurde buisjes.