PDA

View Full Version : EBS multidrive schema



soapwater
22 september 2004, 12:33
Ik ben op zoek naar een lichte 'crunchy' overdrive sound en ik denk dat de multidrive iets voor mij is... Aangezien dat ding meer dan 200€ kost, zou ik hem liever zelf bouwen. Is er soms iemand die zo'n schema heeft? Of iemand die een multidrinve heeft en hem wilt openhalen om een schemaatje op te tekenen? Je weet maar nooit.... Zelfbouw is the shit :razz:

Greetz

Phyrexian
22 september 2004, 14:09
Ik wil de mijne wel openen en fotograferen. Een schema tekenen zal me niet lukken, vrees'k, gezien m'n kennis van electro-schema's compleet nihil is.

soapwater
22 september 2004, 16:10
Jah, ik vrees dat ik niet veel ben met een foto, aangezien ik de printbanen van component tot component zou moeten kunnen volgen en de waarden of types van alle componenten zou moeten kunnen achterhalen... Een foto zou wel cool zijn, dan kan ik toch al eens zien hoe ze het bij ebs aanpakken... Zelfbouw rulessss... (beter en goedkoper)

Greetz

Phyrexian
22 september 2004, 17:21
Ik zal een foto maken dan...

soapwater
22 september 2004, 18:08
Ik zal een foto maken dan...

Zou leuk zijn ;)

soapwater
27 september 2004, 00:37
waar blijven die foto's ??

Phyrexian
27 september 2004, 09:33
Nog geen tijd gehad, maar ze komen er deze tijd aan...

Phyrexian
30 september 2004, 11:44
Hier is de foto van de binnenkant van de EBS MultiDrive.
Volgens mij ben je er niks mee, de bovenkant van die printplaat kon ik niet fotograferen gezien ze muurvast zit in die zwarte, metalen behuizing...


http://www.everlasting.be/bart/guitars/gitaarforum/ebsmultidrive.jpg

Phyrexian
30 september 2004, 11:47
Zeg, Soapwater, ik zie dat je in een groepje speelt? Van waar zijn jullie ergens?

soapwater
30 september 2004, 21:37
Zeg, Soapwater, ik zie dat je in een groepje speelt? Van waar zijn jullie ergens?

Kampenhout, België... Why?

Bedankt voor de foto... Veel is er niet op te zien, maar dat had ik verwacht met zo'n fabrieksding, ben je er tevreden van??

Greetz

Phyrexian
1 oktober 2004, 09:46
Zeg, Soapwater, ik zie dat je in een groepje speelt? Van waar zijn jullie ergens?

Kampenhout, België... Why?

Bedankt voor de foto... Veel is er niet op te zien, maar dat had ik verwacht met zo'n fabrieksding, ben je er tevreden van??

Greetz

Wel, onze band repeteert in Wijgmaal, da's niet zo ver van jou denk'k.

Héél tevreden van die pedaal. Het is wel belangrijk dat je een goeie amp gebruikt natuurlijk. De sound is echt overdrive, geen distortion.
Altijd goeie klanken nooit slecht. De Tube Sim stand klinkt het warmst en diepst. Standard klinkt wat all-rounder, en Flat klinkt een beetje vintage fuzzy (geen muff-fuzz).
Eerlijk gezegd gebruik ik hem niet veel meer in m'n groep, m'n Ampeg heb'k ingesteld zodat die zelf al overstuurd klinkt (via de buizen) zodat ik geen extra overdrive meer nodig heb. Misschien ooit nog eens een distortion aanschaffen voor echt extreme sounds f.x.

emielow
1 oktober 2004, 10:17
het is geen distortion maar overdrive zeg je,

is ie dan te vergelijken met een tech 21 bassdriver? dat zijn ook wel leuke apparaatjes nl..

Phyrexian
1 oktober 2004, 10:28
overdrive is subtiel, warm, meer als een overstuurde bass buizenamp
distortion klinkt aggressiever, meer zoals een gitaar-amp...

soapwater
1 oktober 2004, 19:57
Zeg, Soapwater, ik zie dat je in een groepje speelt? Van waar zijn jullie ergens?

Kampenhout, België... Why?

Bedankt voor de foto... Veel is er niet op te zien, maar dat had ik verwacht met zo'n fabrieksding, ben je er tevreden van??

Greetz

Wel, onze band repeteert in Wijgmaal, da's niet zo ver van jou denk'k.

Héél tevreden van die pedaal. Het is wel belangrijk dat je een goeie amp gebruikt natuurlijk. De sound is echt overdrive, geen distortion.
Altijd goeie klanken nooit slecht. De Tube Sim stand klinkt het warmst en diepst. Standard klinkt wat all-rounder, en Flat klinkt een beetje vintage fuzzy (geen muff-fuzz).
Eerlijk gezegd gebruik ik hem niet veel meer in m'n groep, m'n Ampeg heb'k ingesteld zodat die zelf al overstuurd klinkt (via de buizen) zodat ik geen extra overdrive meer nodig heb. Misschien ooit nog eens een distortion aanschaffen voor echt extreme sounds f.x.

Wijgmaal... neen, dat is inderdaad vlakbij...
Je zegt dat je'm niet echt meer gebruikt?! Verkoop je'm soms?
Misschien moeten we is socializen en samen optreden :cool:
Dan kan ik de ebs ineens eens testen... ik zoek echt zo'n vettig randje bovenop m'n geluid, maar een ampeg is net iets boven m'n budget...

Laat me iets weten hé :-D

Greetz

Iceman
26 januari 2005, 16:35
Iceman wil de Multidrive ook wel van je overnemen.

Iceman
26 januari 2005, 21:47
Iemand anders die een EBS Multidrive over heeft?

Phyrexian
27 januari 2005, 10:16
Niet te koop, die EBS MultiDrivE. Ik gebruik 'm niet in m'n band, maar thuis wel.

Iceman
28 januari 2005, 15:04
Heb vanmiddag een EBS Multidrive besteld bij Musik Produktiv.

Bassist van Raunchy heeft er mee opgenomen, te beluisteren op hun platen 'Confusion Bay' en 'Velvet Noise'.

Had de goede man een mailtje gestuurd hoe hij in de studio had opgenomen, vandaar.

Phyrexian
28 januari 2005, 15:23
Heb vanmiddag een EBS Multidrive besteld bij Musik Produktiv.

Bassist van Raunchy heeft er mee opgenomen, te beluisteren op hun platen 'Confusion Bay' en 'Velvet Noise'.

Had de goede man een mailtje gestuurd hoe hij in de studio had opgenomen, vandaar.

Over welke amp gebruikte hij deze pedaal?

Iceman
28 januari 2005, 17:01
Ampeg buizenbak met een SWR cabinet.

Uiteraard doet die Ampeg heel veel, maar hij verzekerde me dat het EBS pedaal over de meeste buizenbakken goed klonk.

Nu speelde ik over een Behringer Bas V-Amp rechtstreeks in de oefenruimte PA, maar de buizengeluiden lieten te wensen over. Dat werd al gauw wespenhoog, niet erg cool. Nu had m'n gitarist nog een MusicMan HD150 met glijbaan. De top is 150 watt BUIZEN, en dat hoor je. Mooi diep, vet en transparant rond.

Ik gooi een H&K RedBoxPro tussen de amp en cabinet voor het PAsignaal.

Komende week moet de Multidrive binnen zijn, heb ik ook mijn rand(je).

Phyrexian
31 januari 2005, 10:05
Uiteraard doet die Ampeg heel veel, maar hij verzekerde me dat het EBS pedaal over de meeste buizenbakken goed klonk.

Da's waar. Ik speel ook over een Ampeg en een goede amp doet veel aan de basissound van een pedaal.

Phyrexian
31 januari 2005, 10:06
Ik gooi een H&K RedBoxPro tussen de amp en cabinet voor het PAsignaal.

Hoe klinkt deze DI-box?

Iceman
31 januari 2005, 16:48
Goed voor PA doeleinden.
Ik heb gisteren met een Ibanez tubescreamer over de MusicMan HD150 gespeeld, RedBoxPro aangesloten. Heeeel erg mooi. Een prachtige kleng-kleng. Versterkergeluid met een randje en de tubescreamer iets open.

Erg gaaf om mee te spelen, elke aanslag hoor je. Kleng-kleng.
Deed het bandgeluid ook goed. M'n V-Amp gebruik ik nu niet meer, de tubegeluiden zijn ontoereikend. Clean gaat het nog wel, maar buizengeluid hoef je niet te verwachten.

Deze week komt de Multidrive, maar ik ben nu al blij.
Meestal oefen ik thuis niet op de bas en speel ik alleen gitaar, maar vanmiddag de hele middag bas gespeeld over de Musicman thuis.

Dat zegt genoeg.

Ik zal binnenkort opnamens maken van m' n setup, signaal pak ik dan van de RedBox.
Kan een paar weken duren, in februari 4 optredens, dan zal er weinig in de oefenruimte gespeeld worden.

Iceman
31 januari 2005, 16:48
Goed voor PA doeleinden.
Ik heb gisteren met een Ibanez tubescreamer over de MusicMan HD150 gespeeld, RedBoxPro aangesloten. Heeeel erg mooi. Een prachtige kleng-kleng. Versterkergeluid met een randje en de tubescreamer iets open.

Erg gaaf om mee te spelen, elke aanslag hoor je. Kleng-kleng.
Deed het bandgeluid ook goed. M'n V-Amp gebruik ik nu niet meer, de tubegeluiden zijn ontoereikend. Clean gaat het nog wel, maar buizengeluid hoef je niet te verwachten.

Deze week komt de Multidrive, maar ik ben nu al blij.
Meestal oefen ik thuis niet op de bas en speel ik alleen gitaar, maar vanmiddag de hele middag bas gespeeld over de Musicman thuis.

Dat zegt genoeg.

Ik zal binnenkort opnamens maken van m' n setup, signaal pak ik dan van de RedBox.
Kan een paar weken duren, in februari 4 optredens, dan zal er weinig in de oefenruimte gespeeld worden.