PDA

View Full Version : Blues Vamp



Jeroenvanhulsteijn
22 september 2004, 12:28
de X V-amp is echt een leuk ding! hier nog een bluesy stukje met wat solowerk. volgens mij zit de kabel niet goed in de computer, want het stereobeeld verspringt wat.

Blues Vamp (http://home.student.utwente.nl/j.s.vanhulsteijn/MyMusic/Blues%20Vamp.mp3)

Stitch
22 september 2004, 13:20
ik weet wel zker dat er iets niet goed zit want hij kraakt als de hel. Of clipt ie soms?

Shaggy
22 september 2004, 18:35
ik heb geen last van clipping :)

cool gespeeld en die vamp klinkt erg leuk voor dat geld

Stratman70
22 september 2004, 19:12
Klinkt best lekker . :lol:

Hempo
22 september 2004, 21:24
Hij is inderdaad geclipt ja.
Vind het geluid niet zo, maar das m'n smaak dan ofzo.

Jeroenvanhulsteijn
23 september 2004, 00:07
ja, k moet het uitgangsnivo heel laag zetten, want het gaat ontzettend vlug clippen. k heb nu wel genoeg crap geplaatst haha. k zal volgende keer wat meer aandacht besteden aan het geluid (dit waren allemaal fabrieks settings) en de opname. bedankt voor de reacties iig.

Static-M
23 september 2004, 01:10
Klinkt leuk! Zat me net af te vragen waarom die MP3 zo snel binnen was totdat ik zag dat je ook op de campus zit ;). TWENTE UNIVERSITY RULES!

Stitch
23 september 2004, 11:01
anee nog meer UT bastards :D werktuigbouwers?

segers
23 september 2004, 11:42
lekker man :-D
Doet me denken aan Santana.

Jeroenvanhulsteijn
23 september 2004, 12:57
haha, santana....nouja...mss heeft de timing er af en toe wat van weg, hoewel mn timing er soms ook gruwelijk naast zit. maar ik vind santana wel heel erg tof spelen (zn oude nrs dan).

@stitch...ik ben bijna weg hoor van de UT :-D

Negative K3 fan
23 september 2004, 15:16
ik vind de toon niet echt geweldig, klinkt heel erg v-ampig, wel netjes gespeeld en hij clipt idd behoorlijk!

Shakeel
23 september 2004, 17:22
ik vind de toon niet echt geweldig, klinkt heel erg v-ampig, wel netjes gespeeld en hij clipt idd behoorlijk!

Wat is dan karakteristiek voor een v-ampig geluid? Ik heb jou 2 x laten geloven dat een v-amp een ENGL is.

@jeroen vind de opname eerlijk gezegd niks aan, probeer wat meer bite in je spel te stoppen en het wegwerken van de slechte geluidskwaliteit zal ook wel helpen :)

Negative K3 fan
23 september 2004, 18:25
ik vind de toon niet echt geweldig, klinkt heel erg v-ampig, wel netjes gespeeld en hij clipt idd behoorlijk!

Wat is dan karakteristiek voor een v-ampig geluid? Ik heb jou 2 x laten geloven dat een v-amp een ENGL is.

en beide keren was ik erg achterdochtig en geloofde ik er eigenlijk al niks van en vond de engls (als het engls waren) op zn minst slecht opgenomen.

ik moet toegeven dat ik laatst een v-amp clip tegenkwam (op hcaf) en die klonk best lekker en had dat typische v-amp geluid helemaal niet.

dat karakteristieke geluid is een frequentie gebied volgens mij rond de lage midden tonen die vooral met scheur naar voren komt, een vrij ernstig gebrek aan presence en nog wat meer.

Jeroenvanhulsteijn
23 september 2004, 23:54
dubbel

Jeroenvanhulsteijn
23 september 2004, 23:55
@shakeel, tnx man...ik begrijp wat je bedoelt. dit is ook een beetje levenloos gespeeld mss. gewoon positiespel en als ik een goeie noot hoor dan stop ik hehe. maar op zich hek bij het terugluisteren wel dingen gehoord die ik verder zou uit kunnen werken. ik moet echt een solo uitzoeken. en dan kan ik er mn ziel en zaligheid in leggen. die "bite"....dit stukje is heel licht gespeeld, met je plectrum over de snaren strijken zeg maar. volgende keer zal ik het ding er wat harder inzetten.

Shakeel
24 september 2004, 07:39
@shakeel, tnx man...ik begrijp wat je bedoelt. dit is ook een beetje levenloos gespeeld mss. gewoon positiespel en als ik een goeie noot hoor dan stop ik hehe. maar op zich hek bij het terugluisteren wel dingen gehoord die ik verder zou uit kunnen werken. ik moet echt een solo uitzoeken. en dan kan ik er mn ziel en zaligheid in leggen. die "bite"....dit stukje is heel licht gespeeld, met je plectrum over de snaren strijken zeg maar. volgende keer zal ik het ding er wat harder inzetten.

Ok dan 8-) succes!