PDA

View Full Version : Wie weet er iets over de kitty hawk m5????



qwerty
17 mei 2002, 10:50
Hoi, ben in de gelegenheid om een kitty hawk M5 te kopen en wil graag even weten of er mensen zijn met positieve en negatieve ervaringen.
Alle extra info ook welkom.

qwerty
17 mei 2002, 16:20
Weet er dan echt niemand iets!?!?!?

Quink
17 mei 2002, 18:19
Ik heb geen ervaring met de M5, maar heb zelf een M1. Echter, de gebruikte eindbuizen zijn verschillend, dus ik kan vrees ik weinig zinnigs zeggen over het geluid van een M5. Voor zover ik weet is de M1 meer Marshall-achtig (EL 34 eindbuizen) en de M5 is meer Fender-achtig (6V6 eindbuizen). Ik ben in ieder geval redelijk tevreden over het geluid van de M1.
Qua constructie en gebruikte componenten ben ik ook redelijk tevreden, ik heb weinig problemen gehad met mijn Kitty.

Algemene info: 45 watt, een set toonregelaars voor beide kanalen, ingebouwde reverb, footswitch om kanaal te switchen. Nieuwprijs indertijd rond de 1600 gulden. Volgens Music Maker een versterker met een heel dynamisch geluid, en een lekker overstuurd geluid.

Ik persoonlijk zou, afhankelijk van de prijs en de staat van de versterker zeker eens gaan uitproberen.

Quink
17 mei 2002, 18:22
Ik zie dat ik iets niet erg duidelijk ingetikt heb. Ik bedoel het is een twee kanaals versterker. Beide kanalen delen dezelfde toonregeling (dus niet per kanaal een toonregeling).