PDA

View Full Version : Valvestate VH100 top



Casseman
22 september 2004, 11:14
Hallo.
Ik ben al een hele tijd op zoek naar een 100 watt top voor op m`n marshall mg100 4x12 kast.
Nu zag ik laatst een Valvestate VH100 top voor 180 euro op marktplaats staan.

Nu is mijn vraag, zijn die dingen betrouwbaar?

Groeten
Casper

Mr.Bluesbreaker
22 september 2004, 11:47
Het is niet mijn ding, en ik zou het je niet van harte aanbevelen, maar als je het een redelijk goed geluid vind zou ik hem iig voor de prijs niet laten staan!
Kijk ff of er krakende potmeters zijn, zo ja ff wat over zeggen, misschien iets van de prijs eraf ofzo... en let op de reverb, die wil nog wel eens raar klinken. Is alles ok en kun je zien dat er een beetje goed mee is omgesprongen, (geen deuken krassen verbogen knoppen blabla) dan heb je zeker een goede deal. Betrouwbare amp ook voor live vind ik.

Casseman
22 september 2004, 11:49
Het is niet mijn ding, en ik zou het je niet van harte aanbevelen, maar als je het een redelijk goed geluid vind zou ik hem iig voor de prijs niet laten staan!
Kijk ff of er krakende potmeters zijn, zo ja ff wat over zeggen, misschien iets van de prijs eraf ofzo... en let op de reverb, die wil nog wel eens raar klinken. Is alles ok en kun je zien dat er een beetje goed mee is omgesprongen, (geen deuken krassen verbogen knoppen blabla) dan heb je zeker een goede deal. Betrouwbare amp ook voor live vind ik.

Bedankt voor de reactie:)

Raffel
22 september 2004, 11:55
gaat dit over marshall? Want de VH100R van Laney is toch buizen?

Casseman
22 september 2004, 12:15
gaat dit over marshall? Want de VH100R van Laney is toch buizen?

Dit gaat over de Marshall valvestate VH100 top

dejohan
22 september 2004, 12:58
Het is niet mijn ding, en ik zou het je niet van harte aanbevelen, maar als je het een redelijk goed geluid vind zou ik hem iig voor de prijs niet laten staan!
Kijk ff of er krakende potmeters zijn, zo ja ff wat over zeggen, misschien iets van de prijs eraf ofzo... en let op de reverb, die wil nog wel eens raar klinken. Is alles ok en kun je zien dat er een beetje goed mee is omgesprongen, (geen deuken krassen verbogen knoppen blabla) dan heb je zeker een goede deal. Betrouwbare amp ook voor live vind ik.

100% mee eens. Potmeters kraken weleens, en reverb valt soms weg. Maar de prijs is wel ok als ie in orde is.

Nog 1 ding: let op de bass knop (vooral van het drive kanaal), bij mijn Valvestate "reageerde" die bijna niet: of je hem nu helemaal open zette of helemaal dicht, echt veel verschil was er niet. Dat vond ik een nadeel, want als je graag een sound wil met heel veel of heel weinig bass, kan je die moeilijk uit die amp halen (kan wel aan de speaker gelegen hebben die er in zat). Ook als je voornamelijk clean wil spelen, zou ik hem niet aanraden. De overdrive vond ik persoonlijk wel iets hebben, vooral met een humbucker.

Mr.Bluesbreaker
22 september 2004, 13:09
:-D
Dat ding dat reageert gewoon niet zoals een buizenamp op de eq knoppen... bij mij ook, of ik de bas nu op 10 of op 4 heb, ach het klinkt niet veel anders...

Edit: o wacht, het zijn natuurlijk heeeel goede versterkers voor het geld hoor :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Ik moet dr een kwijt... wordt nog lastig.

dejohan
22 september 2004, 15:53
KUT

dejohan
22 september 2004, 15:54
:-D
Dat ding dat reageert gewoon niet zoals een buizenamp op de eq knoppen... bij mij ook, of ik de bas nu op 10 of op 4 heb, ach het klinkt niet veel anders...

Edit: o wacht, het zijn natuurlijk heeeel goede versterkers voor het geld hoor :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Ik moet dr een kwijt... wordt nog lastig.

Ja het blijven kutdingen; maar als je er een kan kopen voor bijna geen geld....

Als je in de buurt van de grens woont: probeer hem in België te verkopen, de tweedehandsprijzen liggen daar een stuk hoger. En er staat Marshall op hé, altijd een verkoopsargument :razz: .