PDA

View Full Version : Tube screamer



soapwater
22 september 2004, 00:19
Ik heb net een j-fet booster gebouwd met master en gain-control... Hij doet het prima. Nu heb ik ook een schemaatje liggen van een tube-screamer, maar voor ik aan de slag ga, vraag ik me af welk soort geluid deze geeft? Omschrijf me eens een tube screamer en heeft iemand soms een soundsample? De sonic distortion (ook Ibanez) heb ik reeds gebouwd en die valt me wat tegen...

Greetz

Speeddemon
22 september 2004, 00:55
Tubescreamer: milde overdrive met heel veel (nasaal) mid.
Te weinig laag.
Als je met humbuckers speelt, lijkt het alsof je directe geluid naast het 'getube-screamde' geluid klinkt.

Niet zo geweldig als een zelfstandige overdrive, IMO, maar wel leuk toepasbaar als booster.

schwantz
22 september 2004, 10:17
zie ik net op marktplaats een oude ts-10 voor eur 80,- staan. wist niet dat dingen nog zoveel waard zijn? ik had em gekregen van iemand gratis in een doos met zooi (volgens hem). 8-)

kun je de TS-10 ook modden naar TS-9 of liever nog TS808? zo ja, hoe?

soapwater
22 september 2004, 10:36
Ik heb een schema van een TS808. Wat is hier zo bijzonder aan dan? Wat zijn de verschillen met de andere TS-modellen?

Greetz

schwantz
22 september 2004, 10:50
schijnt met allelei chipjes en weet ik veel wat te maken te hebben.
geluid zal me niet veel boeien want niemand hoort het verschil, maar vind het zelf wel leuk om wat schema'tjes te verbouwen, ff wat ervaring opdoen he... :D

Antal
22 september 2004, 11:58
zie ik net op marktplaats een oude ts-10 voor eur 80,- staan. wist niet dat dingen nog zoveel waard zijn? ik had em gekregen van iemand gratis in een doos met zooi (volgens hem). 8-)

kun je de TS-10 ook modden naar TS-9 of liever nog TS808? zo ja, hoe?

Volgens mij moet je er makkelijk 1 goedkoper kunnen krijgen dan 80 euro hoor. Kijk eens op Ebay.de.

Je kunt een TS10 idd modden naar een TS808. Is niet zo heel moeilijk. Er zijn volgens mij meerdere site's waar die mod op staat. Zal ff kijken of ik er nog 1 kan vinden.

dejohan
22 september 2004, 13:18
Hier staan ongeloofelijk veel samples. Ts 808 en andere TS versies staan er ook:
www.darkmusic.be/ptopic236.html

soapwater
22 september 2004, 16:08
Niet mijn sound dus, toch bedankt

Greetz

Fuhgawz
22 september 2004, 17:30
Hier staan ongeloofelijk veel samples. Ts 808 en andere TS versies staan er ook:
www.darkmusic.be/ptopic236.html
Vette site! 8-)

combo
22 september 2004, 20:50
zelf maken

www.generalguitargadgets.com


kostprijs : ongeveer 35 euro met behuizing in metaal bij.