PDA

View Full Version : X-Vamp



Jeroenvanhulsteijn
21 september 2004, 22:39
Mijn Behringer X-Vamp (http://home.student.utwente.nl/j.s.vanhulsteijn/MyMusic/X-%20Vamp.mp3)

vandaag binnengekomen. een klein toverdoosje van behringer. ff laten horen hoe die klinkt. ik weet het...slechte frasering in de solo en af en toe weet ik eigenlijk niet wat ik moet spelen. maar ik vind de x-vamp lang niet slecht klinken. gewoon direct de computer in.

FrankS
22 september 2004, 15:25
Hey klinkt wel lekker man! Beetje alsof je een oudere blues-LP afspeelt ofzo. Alleen die tremolo staat een beetje te extreem vind ik hehe.

Shaggy
22 september 2004, 18:32
hehehe .. the good the bad and the ugly goes to mexico
die vibrator ff wat zachter zetten als je speelt :D

schwalbe
4 oktober 2004, 12:20
Hee, de x-vamp heb ik ook, en ook ik ben redelijk tevreden.
Ik heb er nog niks mee opgenomen, maar dat ligt meer aan mijn slechte gitaarspel dan aan mn spullen.
Overigens is Behringer vergeten in de handleiding te vermelden dat er een clip-indicator in de X-vamp zit; als je de ingangsgevoeligheid te hoog zet gaat er (vooral bij akkoorden) een lampje branden in de display, rechts onderaan naast het nummer van de patch.
Ik sta nog steeds verbaasd dat ze dit kunnen maken voor 70-75 euro, al moet ik zeggen dat het expressiepedaal wel waardeloos is.

Jeroenvanhulsteijn
4 oktober 2004, 14:26
oh dat van die clip indicator is wel handig! tnx!

Axl Rose
4 oktober 2004, 19:52
stoer geluid man! Misschien iets langzamere tremelo inderdaad. Maar verder klinkt het echt lekker.

dejohan
6 oktober 2004, 15:55
Cool.
Dit wou ik horen. Ik denk dat ik mij ook zo'n x Vamp ga op de kop tikken.

Zet er nog eens wat geluidjes op? Please?

Jeroenvanhulsteijn
6 oktober 2004, 19:59
@dejohan, ik heb je pm gestuurd. ik had al wat meer topics met geluiden van de xvamp.

Predator
19 oktober 2004, 10:26
Waarom koop je dan niet meteen een V-Amp2 vraag ik me soms af!? Behringer heeft dat ding echt alleenmaar op de markt gebracht om een extra zakcentje te verdienen met de concurrentie op de Digitech RP50 en RP80, die VEEL beter klinken dan de X-Vamp, trust me.

Anywaze, hier is hoe een V-Amp2 kan klinken: http://www.predator-v2.tk (check Firebird en Obsolete). Voor die paar tientjes meer zou ik het overwegen...

Jeroenvanhulsteijn
19 oktober 2004, 10:46
@predator, die V-AMP2 heb ik gehad :wink: Heb ik een tijdje gebruikt. Erg van genoten. Maar daarna was ik overgestapt op pedaaltjes. En nu heb ik thuis een Tonelab SE liggen. Deze XVamp is voor op mn kamer in Enschede. De Tonelab is lomp groot en zwaar om steeds op en neer te sjouwen. En ik weet wel dat de V-AMP2 uitgebreider is dan de XVamp, maar de V-Amp2 heeft geen expressiepedaal.

Predator
19 oktober 2004, 12:52
Dat is zo, daarvoor heb ikzelf dan ook een FCB1010 maar die is onmogelijk mee te sjouwen. De expressiepedaal is een pre aan de X-Vamp.

sash
19 oktober 2004, 19:02
Klinkt leuk! Alleen staat je compressor ook nogal hoog volgens mij. Alles klinkt behoorlijk bedrukt. Kan ook de tremolo zijn trouwens.