PDA

View Full Version : Effectpedaal via Send / Return of direct.



Fender2
21 september 2004, 16:03
Even een vraag.

Onderwerp zal ongetwijfeld al besproken zijn maar ik kon het niet vinden, sorry.

Wat geeft het beste resultaat. De effect processer aan sluiten via de send en return of gewoon rechtstreeks op de input aansluiten.

Ben in het bezit van een Boss ME 50 (meerdere effecten dus) en een buizen amp.

Gr. Frits

Marco5150
21 september 2004, 16:21
Multi effecten zoals de ME50 zou ik gewoon tussen de gitaar en de versterker zetten. Op de me50 zitten namelijk ook scheureffecten en die moeten niet in de fx loop.

Algemeen: Modulatie fx en delay in de loop en dist/od, wah, phaser, compressor (en vast nog een paar die ik zo niet uit mn hoofd weet) voor de versterker.

Nicci
21 september 2004, 16:42
volgens mij ligt het ook aan de versterker en of je met verstand van zaken de boel aan sluit. op mijn versterker heb ik nog geen bevredigende resultaten kunnen behalen door welk pedaal dan ook door de loop te doen.
ik gebruik niet veel pedalen, maar er staat er geen in de loop.
gewoon proberen dus. en kijken wat jou goed bevalt.

lcvanderhelm
21 september 2004, 19:31
Ik heb mijn multi effect[GT3]in de loop staan.Hiervoor heb ik wel de te gebruiken programmas opnieuw geprogrammeerd dus geen pre amp. eq. O.D. dist. comp.Wel galm ,delay en chorus;maar met minder effect.Je moet echt opnieuw programmeren ,anders heb je een vagina geluid[netjes toch?]

skabouter
21 september 2004, 20:04
is vind phaser meer iets voor in de loop marco..............
meer mensen met phaser ervoor ?

met dingen als een GT-3 (of andere versie) of GX-700 enzo (in feite alles met een schakelbare loop) kan je ook de 4-cable methode toepassen. dan kan je alles zelf instellen wat je waar wilt enzo. ook wel handig. komen alleen wel weer veel kabels bij kijken..............

Nicci
21 september 2004, 20:07
ik biedt €150 voor die roland

skabouter
21 september 2004, 20:09
grapjas :)

Nicci
21 september 2004, 20:11
graag of niet . . . . :-D

skabouter
21 september 2004, 20:12
ik wacht toch nog heel ff een beter bod af, denk ik................:D
(maar ik zal het onthouden :) )

sorry dat ik hem wegdoe btw, prachtig ding, maar ik heb nu ook al 2 halfstacks, en ik heb geld nodig. het ding is beetje overbodig geworden...........

Nicci
21 september 2004, 20:15
geen excuses nodig. ik heb enkel nog medelijden met dat 'kereltje' dat een kop kleiner was dan ik (en ik ben al niet bijster groot) dat een JC120 met een skateboard en de trein naar het verre westen moest brengen . . .
al die moeite voor niets.
:D

Mr.Bluesbreaker
21 september 2004, 23:05
ska, je hebt pm :wink:

skabouter
21 september 2004, 23:46
geen excuses nodig. ik heb enkel nog medelijden met dat 'kereltje' dat een kop kleiner was dan ik (en ik ben al niet bijster groot) dat een JC120 met een skateboard en de trein naar het verre westen moest brengen . . .
al die moeite voor niets.
:D

mja, dat was idd geen lolletje. vooral niet dat kwartiertje op de fiets van het station naar huis met een jc-120 aan 1 arm. dammmss, wat een pokke werk. maarja, ik probeer er nog wel wat extra`s uit te slaan, zodat ik mijn bloed zweet en tranen terug kan kopen :D


ska, je hebt pm :wink:

U2 :)

kokeleko
22 september 2004, 08:29
is vind phaser meer iets voor in de loop marco..............
meer mensen met phaser ervoor ?

Ja de phaser ervoor , voor van Halen sounds.