PDA

View Full Version : Eindelijk m'n nieuwe versterker !



e_lukather
21 september 2004, 13:47
Heb er lang op gewacht en nu dan eindelijk..

Ik had er niet op gerekent. Ik ging met de gedachte om een kleine Koch Twintone te kopen.. Maar ging weg met een Multitone (50 watt head) + 212cab 8-)

Dat is wel stoer he :razz: Ben er best wel trots op eigenlijk.

Ik heb wel een foto maar niet tof. Hij is met een telefoon gemaakt dus. De uber camera is onderweg dus later nog meer evt.

http://www.wepsite.net/elukather/images/Afb102.jpg

De clean is echt lekker ! Crunch ook. Alleen ik ben nog niet helemaal tevreden over het Scheur kanaal. Ik krijg er maar geen lekker geluid uit. Ik moet natuurlijk de versterker nog beetje kennen (Nocki). Verder ben ik al veel met de Speaker Damping en Presence gaan spelen (Lacrymosa).

Maar een boost pedaaltje zou dus misschien het werk kunnen doen. Klopt dat? In welke richting moet ik beetje kijken? Een boss pedaaltje misschien?

Ik hou wel van een lukather sounds hehe.. Heb dan wel geen CAE en VHT stuff enzo (helaas).

Of zou ik er een lading delay erachter aan moeten gooien?


PLease help me..

BramVersteeg
21 september 2004, 13:54
Hhhmmm, het kan zijn dat ik me vergis maar je klinkt alsof je nog niet eerder op die amp had gespeeld! Koch heeft (net als alle amps) een eigen geluid waar je van moet houden. Een boost pedaaltje kan helpen om je geluid iets luider/voller enz. te laten klinken. Vooral voor solo's op te boosten ofzo of amps met maar weinig gain helpen oversturen. Mij lijkt dat die Koch genoeg gain heeft. Probeer (zoals al eerder gezegt dus) wat uit met de knoppen. De amp zal ook zeker beter klinken als ie hard staat. Op laag volume willen buizen amps nogal eens digitaal klinken. Bij mijn ENGL Ritchie Blackmore heb ik de presence bijna dicht staan omdat de amp best veel hoog heeft. Misschien moet je dit ook eens proberen.
Gewoon veel proberen dus. En als je dan nog geen goed geluid hebt denk ik echt dat je de verkeerde amp hebt gekocht en dat je niet goed geprobeerd hebt maar eerder naar meningen van anderen hebt geluisterd. Maar dat hoop ik van niet.
Succes ermee.

e_lukather
21 september 2004, 14:01
Hey.. het rare was in de winkel klok hij zo verrekte goed!! En het ligt hem ook wel dat hij vrij hard moet. De oversturing maakt het veel lekkerder :) Maar ik speel nu zonder fx. Alleen reverb van de amp. Ik denk dat ik nog wel een heeeel eind kan komen met deze amp. Veel experimenteren. Maar ik ben echt wel DIK tevreden over het geluid. Ik hou de gain lekker laag. Niet té veel. Deze week tijdens de repetitie ff lekker voluit spelen.. Nu kan ik alleen overdag beetje scheuren haha

Maar hij is wel mooi he? :wink:

MaBeCo
21 september 2004, 17:00
Ik zelf heb ook een Koch Multitone 50 Watt combo.
Ben erg tevreden met de cleane sound, voor solowerk gebruik ik de Tonebone Classic in/op de cleane stand van de Multitone.
Vond dat toch lekkerder dan de gain ( stand 3 ) van de Koch.
Koch staat trouwens bekend om de goede cleane sound, over het gain kanaal hoor ik wel eens wat negatieve verhalen.
De buis gaat inderdaad pas lekker werken vanaf stand 5 en hoger, is eigenlijk met alles het geval waar een buis in zit, dus ook de TB Classic.

BramVersteeg
21 september 2004, 17:51
Hey.. het rare was in de winkel klok hij zo verrekte goed!! En het ligt hem ook wel dat hij vrij hard moet. De oversturing maakt het veel lekkerder :) Maar ik speel nu zonder fx. Alleen reverb van de amp. Ik denk dat ik nog wel een heeeel eind kan komen met deze amp. Veel experimenteren. Maar ik ben echt wel DIK tevreden over het geluid. Ik hou de gain lekker laag. Niet té veel. Deze week tijdens de repetitie ff lekker voluit spelen.. Nu kan ik alleen overdag beetje scheuren haha

Maar hij is wel mooi he? :wink:

Hij is zeker mooi hoor :wink: .
Ik speel zelf in een "hard metaal" band maar het de gain rond 10 - 11 uur staan en het kanaal volume ver open. Zo krijg ik een erg lekkere scheur. Ik houd niet zo van te veel gain en presence omdat het dan gaat krassen enzo. Verder heb ik behoorlijk wat mid voor een metal geluid (2 uur). Maar gewoon eens lekker open in dat repetitiehok en blijven draaien. Niet denken aan de instellingen die iemand je geeft. Doe je ogen dicht en blijf draaien tot er een lekker geluid uit komt!
Rock on :zz: !

e_lukather
21 september 2004, 20:27
Bedankt he Bram !

BramVersteeg
21 september 2004, 22:24
You're welcome :wink:

NeeraDJ
21 september 2004, 22:46
Gefeliciteerd dude! Ik heb uitvoerig op de Twintone halfstack gespeeld en de Multitone bij Lacrymosa thuis gehoord en die Multitone is bij verre een beter model voor wat meer hi-gain sounds. Ik vond beide echter wel een beetje droog klinken, tja ik kan het niet beschrijven. De Twintone is lekker voor '70's Rock, een beetje ACDC enzo. De Multitone is een stuk veelzijdiger.

Nette bak dus :)

e_lukather
22 september 2004, 13:35
tnx men :)

BartL
24 oktober 2004, 13:30
Hooooii! :razz:

Zit misschien ook over een tweedehands multitone na te denken, maarik hoor van veel mensen dat hij nogal fuzzy klinkt in het OD kanaal...of is dat alleen als je met high-gain speelt (watik dus niet ga doen).
Heeft iemand van de gebruikers hier soundfile's van deze versterker?
bvd

BartL
24 oktober 2004, 13:32
Lollie

Baker
24 oktober 2004, 13:45
Hooooii! :razz:

Zit misschien ook over een tweedehands multitone na te denken, maarik hoor van veel mensen dat hij nogal fuzzy klinkt in het OD kanaal...of is dat alleen als je met high-gain speelt (watik dus niet ga doen).
Heeft iemand van de gebruikers hier soundfile's van deze versterker?
bvd

geldt alleen voor high gain.

Ik heb zo'n multitone,
en de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat de overdive van kanaal 3 idd een beetje fuzzy is. Alleen, ik vind het niet erg. Ook hiervoor geldt: smaken verschillen. En als je hem flink opendraait draait, met niet teveel gain dan klinkt ie gewoon als een klok!

Als je een zgn high gain zoekt, voor (nu)metal bijvoorbeeld, dan kun je beter voor iets anders gaan. (een engl ofzo, of als je bij koch wil blijven de powertone) Als je een superveelzijdige Rock/blues/hardrock/funk en zelfs jazz amp zoekt, ga dan voor de multitone. 8-)

BartL
24 oktober 2004, 13:53
Nja...ik wil dus een lekkere rock / rock-hardrock amp zonder bergen gain...en met heel lekker clean. En als het kan 2x12" speakers...zo kwam ik bij de multitone :-D

Mjah, eerst Marshalltje kwijtraken...