PDA

View Full Version : Drumcomputer + Bass gitaar



Bleak
21 september 2004, 12:43
volgens mij is dit een goede combinatie om lekker te jammmen!

is het mogelijk om een boss dr-3 http://www.bossus.com/index.asp?pg=1&tmp=122

op de actieve ingang van men hartke 3500 aan te sluiten en dan men bass op men pasieve zodat het uit 1 box komt?

of kan ik hem in men speaker stoppen? (hartke 410 xl) of in een ander gat :D (zitten er nog 3 of zo!)

plus men 2e vraagje: Wat voorn kabel moet ik kopen om direct vanuit men top op men computer te recorden? :oops:

buuck
21 september 2004, 16:54
ik zou het kastje alleen gebruiken om em aan de comp te lussen.. je moet gwoon een kabel hebben van een instrument ofzo.. gitaarkabel gwoon zeg maar.. maar je je moet wel een verloopje hebben van jack naar mini-jack.. zodat ie in de line-in past achterin je comp of voorin (als je luxe wilt doen :P)

Bastijn
22 september 2004, 17:45
Hoe ik en mn bandleden het al tijden doen:
Met Madtracker de drumlijnen van onze nummers inprogrammeren, voor de gitaristen daar de baslijnen overheen opnemen, en voor mij de gitaarlijnen eroverheen, cdtje in mn stereo, versterker aan, disco lampen aan, en je waant je elke keer weer met je band op het podium......
(in de realiteit sta je op je kamer een beetje te jammen, maar zo leer je je nummers wel strak spelen :) )

Bleak
22 september 2004, 19:17
HAHA nice one!

soapwater
23 september 2004, 10:42
Als je hem op je basversterker wilt aansluiten kan je er best een mixer tussensteken... Niet zo'n ding om slagroom stijf te kloppen maar een 'audiomixer' Aan 2 monokanalen heb je al genoeg. Als je hem gewoon in de actieve ingang steekt en de bas in de passieve, kan het zijn dat je een audiosignaal op je pickups zet en dat je bas het niet meer doet... zo'n mini-mixer is eenvoudig zelf te bouwen in een stomp-box... Eenvoudig schemaatje met simpelweg 2 volumeknoppen voor bas en drumcomputer... (someerversterker heet dat)

Als je een bassist van het 'rijkere' type bent kan je je natuurlijk ook zoiets als dit aanschaffen:

http://www.behringer.com/MX602A/MX602A_medium.jpg

Greetz

Bleak
23 september 2004, 20:54
ik ben een bassist van het arme onhandige type :oops: