PDA

View Full Version : Multieffect kopen buiten Nederland



HammerOn
21 september 2004, 11:50
Wie heeft ervaring met het kopen van multieffecten buiten Nederland.
Met name de US.
Het gaat mij om de AC/9V adapters. Kun je die hier ook gewoon gebruiken of zitten er heel andere stekkers aan. M.a.w moet ik dan hier een nieuwe kopen.

En wie weet wat gemiddeld een goede nederlandse adapter kost? :roll:

Greetz

Antal
21 september 2004, 12:18
De amerikaanse adapter kun je hier niet gebruiken. Niet eens zo zeer vanwege de stekkers, maar vanwege het feit dat ze gemaakt zijn voor 110 Volt. Gebruik je die op 220 dan zal er dus ook een hogere spanning uit de adapter komen.

Ik zou dus vantevoren alvast uitzoeken op welke spanning het ding werkt dat je wil kopen en dan kijken of je daar iets voor kunt vinden.

HammerOn
21 september 2004, 12:33
Houdt dus concreet in dat je sowieso aan een ander adapter vastzit en misschien ook de pech hebt dat het US multi-effekt niet geschikt is voor 220V. :o Da's jammer want via de US kun je redelijk goedkoop een multieffekt ritselen :cry:

Als het wel geschikt is voor 220V, moet ik een nieuwe adapter kopen.
Wat kost een goede nieuwe?

Btw: Bedankt voor je reply :lol:

Antal
21 september 2004, 12:41
Houdt dus concreet in dat je sowieso aan een ander adapter vastzit en misschien ook de pech hebt dat het US multi-effekt niet geschikt is voor 220V. :o Da's jammer want via de US kun je redelijk goedkoop een multieffekt ritselen :cry:

Als het wel geschikt is voor 220V, moet ik een nieuwe adapter kopen.
Wat kost een goede nieuwe?

Btw: Bedankt voor je reply :lol:

Nee, je snapt het nog niet helemaal.

In nederland geeft het lichtnet 230V AC (wisselspanning). In de US is dat 110 V AC. Een multieffect werkt op een laag voltage gelijkspanning (DC). Om dit om te zetten heb je dus een adapter nodig.

Je MultiFX zelf hoeft dus niet geschikt te zijn voor 230 V. Maar de adapter die je gebruikt moet wel geschikt zijn om 230 V AC om te zetten in het juiste voltage gelijkstroom.

HammerOn
21 september 2004, 12:46
OK, get it. :wink: MultiFx is hoogstwaarschijnlijk geschikt, maar zit aan een ander adapter vast. Nu nog even uitzoeken hoeveel die kost en of het dan samen met de shipping costs nog uit kan

Thanx

Bluesbreaker
21 september 2004, 17:18
OK, get it. :wink: MultiFx is hoogstwaarschijnlijk geschikt, maar zit aan een ander adapter vast. Nu nog even uitzoeken hoeveel die kost en of het dan samen met de shipping costs nog uit kan

Thanx

als je in Nederland een effect koopt krijg je er vaak ook niet eens een adapter bij, dus die zou je er dan ook bij moeten kopen (of je betaalt al meer zodat de adapterprijs er bij in zit)

Speeddemon
21 september 2004, 18:34
kun je niet gewoon je Amerikaanse adapter die erbij zit in zo'n speciaal kastje stoppen, en dat kastje in je Nederlandse stopcontact? :???:

Joop M
21 september 2004, 18:37
Of spit eens in Duitsland,
1: goedkoper
2: geen b.t.w of invoerrechten
3: garantie
4: lage bezorgingskosten

Grz Joop

Antal
21 september 2004, 19:23
kun je niet gewoon je Amerikaanse adapter die erbij zit in zo'n speciaal kastje stoppen, en dat kastje in je Nederlandse stopcontact? :???:

Zo'n kastje heet gewoon een transformator hoor :wink:

Speeddemon
21 september 2004, 19:46
step down transformer dacht ik. Maar weet t nie zeker.

Weet jij wat die dingen kosten?
Ik heb hier nog steeds een minty vintage DOD 670 Flanger liggen die ik toch wel eens wil kunnen proberen.

HammerOn
22 september 2004, 12:20
Thanx voor de reacties.
Ik denk dat ik gewoon effe naar Duitsland cross en me daar een nieuwe aanschaf. :razz:
- inderdaad garantie
- en nieuw
- en geen wachttijd :wink: