PDA

View Full Version : danelectro reel echo



john.3001
21 september 2004, 10:31
test

john.3001
21 september 2004, 10:31
Iemand bekend met dit pedaal. Het is een analoge delay (gaat tot 1500 ms). In de reviews die ik kan vinden is het grootste nadeel dat de knop geluid maakt bij aan/uitzetten, maar dat moet denk ik wel verholpen kunnen worden. Het kost rond de 100 euro en ziet er wel cool uit (alsof dat wat uitmaakt...).

http://www.musik-produktiv.de/bilder2/00/34/93/003493041l.jpg

Ik ben van plan om binnenkort een delay te gaan kopen namelijk (edit: wasabi ad-1), en ik twijfel tussen digitaal en analoog. De vibe v/e analoge delay zal mij wel bevallen, maar ik ben bang dat ik me ga storen aan de inaccuraatheid ervan, of valt dat wel mee?

Speeddemon
21 september 2004, 10:51
ik zal je effe uit de droom helpen;
het is een digitale delay.


Als jij een ANALOGE delay kan bouwen met al die features, met 1500ms(!!!!) aan max delaytijd, en hem voor minder dan $625 (de prijs van de ECHT analoge Echoczar, die 1000ms delaytijd heeft), ben je binnenkort een zeer rijk mannetje.

john.3001
21 september 2004, 12:18
ik zal je effe uit de droom helpen;
het is een digitale delay.


Als jij een ANALOGE delay kan bouwen met al die features, met 1500ms(!!!!) aan max delaytijd, en hem voor minder dan $625 (de prijs van de ECHT analoge Echoczar, die 1000ms delaytijd heeft), ben je binnenkort een zeer rijk mannetje.

edit: het pedaal imiteert een analoge delay :oops:

Speeddemon
21 september 2004, 12:32
anyway, je kunt je afvragen of je al die poespas (tape warble, ss/tube sound etc etc) nodig hebt, en gaat horen (op 't podium).

Voor in de studio, ja, dan kan het leuk zijn, maar dan kun je net zo goed ergens een dagje een Roland RE-201 huren ofzo.

Ik heb zelf 2 analoge delays (Ibanez AD9 en Boss DM-2) en 2 digitale (Korg 301dl, Ibanez DE7).
Momenteel gebruik ik alleen de digitale, omdat ze langere delaytijden hebben. Beide kunnen aardig analoog klinken.

Met name die Ibanez DE7 is een aanrader; 2.6seconden max delaytijd, stereo uit (dry/wet), en een switch voor digitaal/analoog (simulatie). En ik kan je vertellen, die simulatie is zeer overtuigend.

john.3001
21 september 2004, 12:39
iemand anders nog aanraders binnen mijn budget van 100 euro?

Robbert
21 september 2004, 12:41
DE-7 is cool. Ik weet niet wat een DD-5 tegenwoordig doet, maar ook interessant.

Antal
21 september 2004, 12:43
iemand anders nog aanraders binnen mijn budget van 100 euro?

De digidelay van Digitech

john.3001
21 september 2004, 13:41
Even over die DE7 van ibanez, daar kan ik niet mee tempo-tappen (als jullie snappen wat ik bedoel)? Die digidelay kan dat weer wel, maar als ik reviews lees dan blijken veel mensen te zeggen dat het pedaal erg 'noisy' is... Kan iemand dit bevestigen / ontkennen?

Quink
21 september 2004, 14:08
Het kost rond de 100 euro en ziet er wel cool uit (alsof dat wat uitmaakt...).


Ja nou en of dat wat uitmaakt! :-D Wel een grappige topic ook: welke rol speelt het uiterlijk van pedalen bij de aanschaf.....

Sjakie
21 september 2004, 16:20
Ik heb zelf 2 analoge delays (Ibanez AD9 en Boss DM-2) en 2 digitale (Korg 301dl, Ibanez DE7).


Ben jij tevreden over die Korg 301dl? Naar het schijnt ruist ie als de pest.

Harry
21 september 2004, 17:58
die reel echo schijnt heel aardig een bandecho te kunnen imiteren. Als je dat zoekt ben je met 100 euro wel voordelig uit. Ik heb er een Memory man deluxe voor aangeschaft die aanzienlijk duurder was....

Speeddemon
21 september 2004, 18:10
Ik heb zelf 2 analoge delays (Ibanez AD9 en Boss DM-2) en 2 digitale (Korg 301dl, Ibanez DE7).


Ben jij tevreden over die Korg 301dl? Naar het schijnt ruist ie als de pest.
totaal geen last van!
Hij heeft wel z'n eigen GESTABILISEERDE 300mA adapter gekregen. (pedaal slikt zelf 150mA! da's best veel)

pluspunten:
-heel veelzijdig
-2 presets (die je op kan slaan)
-ducking feature (instelbaar... hoe harder je speelt, hoe meer de delay op de achtergrond komt... en stop je met spelen, komt de delay opzetten)
-behoorlijke analoge imitatie (ook hifi/lofi)
-relatief klein

minpunten:
-aan/uit-schakelaar heeft soms kuren. Ofwel is ineens je hele signaal doffer (als je 'm wil aanzetten), en soms WEG signaal.
Nog een keertje aan/uit klikken verhelpt dit bijna altijd wel, maar 't is best irritant.
-schakelaars en jack inputs zouden wel wat degelijker mogen
-hij mist wat laag voor een echt goeie analoog-imitatie. (dus niet zo wollig als een AD9)

en echt miereneuken:
-als je 'm aanzet, merk je wat toon-degradatie (hoog-verlies)
-hij heeft maximaal 1 seconde delay (soms wil je net iets meer. of voor loops ofzo)

Speeddemon
21 september 2004, 18:11
Ik heb zelf 2 analoge delays (Ibanez AD9 en Boss DM-2) en 2 digitale (Korg 301dl, Ibanez DE7).


Ben jij tevreden over die Korg 301dl? Naar het schijnt ruist ie als de pest.
totaal geen last van!
Hij heeft wel z'n eigen GESTABILISEERDE 300mA adapter gekregen. (pedaal slikt zelf 150mA! da's best veel)

pluspunten:
-heel veelzijdig
-2 presets (die je op kan slaan)
-ducking feature (instelbaar... hoe harder je speelt, hoe meer de delay op de achtergrond komt... en stop je met spelen, komt de delay opzetten)
-behoorlijke analoge imitatie (ook hifi/lofi)
-relatief klein

minpunten:
-aan/uit-schakelaar heeft soms kuren. Ofwel is ineens je hele signaal doffer (als je 'm wil aanzetten), en soms WEG signaal.
Nog een keertje aan/uit klikken verhelpt dit bijna altijd wel, maar 't is best irritant.
-schakelaars en jack inputs zouden wel wat degelijker mogen
-hij mist wat laag voor een echt goeie analoog-imitatie. (dus niet zo wollig als een AD9)

en echt miereneuken:
-als je 'm aanzet, merk je wat toon-degradatie (hoog-verlies)
-hij heeft maximaal 1 seconde delay (soms wil je net iets meer. of voor loops ofzo)

Antal
21 september 2004, 19:26
Die digidelay kan dat weer wel, maar als ik reviews lees dan blijken veel mensen te zeggen dat het pedaal erg 'noisy' is... Kan iemand dit bevestigen / ontkennen?

Geen last van. Maar misschien ligt dat aan de gebruikte adapters, dat zou eventueel kunnen. Enige nadeel is dat hij wel batterijen vreet. Dus een goede adapter is wel aan te raden.

Speeddemon
21 september 2004, 19:50
iemand die hier nog met ONGESTABILISEERDE adapters werkt, VERDIENT ruis! :evil:

:wink:

Robbert
21 september 2004, 19:59
:seriousf:

Antal
21 september 2004, 20:15
iemand die hier nog met ONGESTABILISEERDE adapters werkt, VERDIENT ruis! :evil:

:wink:

+1 :-D

Harry
22 september 2004, 21:11
ja dank je wel hoor :roll:






:wink: