PDA

View Full Version : voor versterker in gitaar.......



sickpunk
16 mei 2002, 22:00
k ben opzoek naar een schema voor en voorversterker...........aan gezien k m'n gitaar toch ga verbouwen(humbucker bij de brug.....wee nog nie welke suggesties zijn welkom(k speel punk), andere slagplaat, tone/volume knoppen.......en wie weet kom k nog wat anders tegen...owja en m'n tremelo vast zetten en veren er uit slopen(voor de voorversterker))
k heb een squier strat dus........mochten jullie meer info willen mail me sickpunk@freemail.nl of post hier

thanx

aadplagiaat
16 mei 2002, 23:00
http://home.quicknet.nl/qn/prive/aad.sieraad/gitpre.jpg

sickpunk
17 mei 2002, 15:08
nog anderen??

aadplagiaat
17 mei 2002, 16:46
Hoezo....niet goed soms?

sickpunk
17 mei 2002, 17:52
Op 2002-05-17 16:46, schreef aadplagiaat:
Hoezo....niet goed soms?

owjawel hoor het is alleen altijd handig om meerdere dingen te hebben.......kan je nml. de beste er uit kiezen......verder is het goed hoor......thanx

sickpunk
17 mei 2002, 19:40
Op 2002-05-16 23:00, schreef aadplagiaat:
http://home.quicknet.nl/qn/prive/aad.sieraad/gitpre.jpg


zou je hier extra info kunnen mailen naar stefan@quicknet.nl??(benodigd heden?? enz...)

lars
17 mei 2002, 21:50
denk eerlijk dat ie er niks aan heeft omdat ie et niet snapt.....

niet dat ik er wel wat mee zou kunnen mort ik beschaamd toegeven met mij hbo opleiding...

sickpunk
17 mei 2002, 22:09
Op 2002-05-17 21:50, schreef lars:
denk eerlijk dat ie er niks aan heeft omdat ie et niet snapt.....

niet dat ik er wel wat mee zou kunnen mort ik beschaamd toegeven met mij hbo opleiding...

klopt k zelf snap er weinig van........en k doe ook havo......maar k heb een pa die het wel snapt en het ook kan(is werk en hobby van hem) dus.......k kom er wel uit hoor

Robbert
18 mei 2002, 15:39
Het is gewoon even goed kijken naar wat er getekend is.
Dan zie je al snel de in/output bussen, de batterij, wat condensators (c1 tm 4 met spec.), weerstandjes (R), de switch (SW).

Ziet er niet zo ingewikkeld uit, zelfs ik met mijn MBO diploma kan het volgen.

jaccoos
18 mei 2002, 16:36
Zeg Aad, wat voor werk of opleiding doe jij dat je zo donders veel van elektrotechniek afweet. Met mijn vwo kom ik niet veel verder dan zo'n systeembord op school. zelfs daar snap ik de ballen van.

sickpunk
18 mei 2002, 17:20
nou k ben begonnen nie via aad z'n schema....maar zit volgens mij heel weinig verschil tussen...en ben begonnen met die ander omdat k daar wel een print plaat lay-out van had.....dus.......

aadplagiaat
18 mei 2002, 18:07
Heheh Ik ben echt begonnen met electronica toen ik mijn enkelbanden gescheurd had (aaauuw) en in het ziekenhuis lag. Toen heb ik alle databoeken gelezen die ik kon vinden van eletronica. Daarna ben ik begonnen met bouwen en testen....SPAT!!!!....oh eh niet goed. Opnieuw, net zolang tot ik nu wel zo het een en ander kan.

aadplagiaat
18 mei 2002, 18:13
Oh ja ik doe nu dus electronica voor mijn beroep. Van alles dus......

Ik heb het schema en de layout van mijn preamp op mijn home-page gezet. Als je op de link klikt krijg je mijn tweede projectpagina dus te zien.
Wellicht is het een idee om zo een soort van ook visuele vraagbaak te maken?????

lars
18 mei 2002, 19:38
nog een simpel electro vraagje. mijn gitaar zit in een geaard stopkontact, ik twijfel er zwaar aan of deze aarde wel echt is, het bromt als een gek tenzij ik ijzer aanraak en soms krijg ik een tik.... hoe "bewijs" ik me pa dat hij de zooi niet goed geaard heeft? multimeter manier of iets anders?

jaccoos
18 mei 2002, 20:40
das een makkelijke. Als het goed is hebben jullie thuis een aardlekschakelaar in de meterkast. die weet je pa ook wel te vinden. Als je op het bewuste stopcontact en voltmeter oid plaatst tussen de fase en een randaardeklemmetje, moet de aardlekschakelaar omklappen en moet alle stroom in huis eraf gaan (is wel lullig met video opnieuw instellen enzo)
Misschien weet Aart wel een betere manier, maar zo weet je zeker dat je randaarde hebt. (verbind die 2 dingen niet met een ijzerdraadje want dan krijg je een stroomstoot van 230 volt door je heen)

lars
18 mei 2002, 22:58
hmmmja

ook een manier waarop ik het kan testen zonder aanspraak op de erfenis te moeten maken?

aadplagiaat
19 mei 2002, 00:07
Wellicht kun je zo wat doen:
Neem een stuk draad, lang genoeg om naar je kamer te komen en meet daarvan van tevoren de eigen weerstand op. Vervolgens verbind je 1 kant van die draad aan het aardpunt in de meterkast (die weet je dus zeker) en aan het andere einde meet je de weerstand tussen de randaarde in je kamer en het uiteinde van voornoemde draad. Let op dis is niet een echt betrouwbare meting maar kan wel iets duidelijk maken. Trek van de gemeten weerstandswaarde de eigen waarde van de draad af en je hebt de weerstand van de "aarding". Ben benieuwd.

lars
19 mei 2002, 00:16
als ik het goed begrijp, dan moet de weesrtand van die in de meterkast gelijk zijn dan die van de aarde in mijn kamer.
en je verwacht dat als het fout zit, dat die weerstand op mijn kamer groter is toch?

aadplagiaat
19 mei 2002, 17:50
Precies, Als jouw aarding goed is dan is die dezelfde als die in de meterkast. Dus moet de weerstand ertussen (dus tussen jouw aarde en die in de meterkast) NUL ohm zijn, of in ieder geval erg laag.

sickpunk
21 mei 2002, 20:14
m'n voorversterker is af :grin: k moet alleen nog ffies een stereo jackhalen en alles aan sluiten en een gaatjes(6 MM) in m'n slagplaat maken(voor de schakelaar) en dan is ie helemaal af......:grin: