PDA

View Full Version : Nieuwe rek gedachten



wimmeltje
21 september 2004, 08:20
Ik zit nu al een tijdje te spelen met wat gedachten over het aanschaffen van een nieuw rek. Het zal een combi worden van een top met een rack. Hier het rack van bernd aufermann als voorbeeld.

http://www.bernd-aufermann.de/gearjunkie/images/soundsystems/sound-13-l.jpg

Ik zit zelf nu nog aan een powerball te denken met voorlopig een G-major, een paar losse pedalen die ik nog rond heb slingeren. De gitaar die ik nu pas heb gekocht en gebruik is een Valley Art. De Muziek:top40/rock/metal

Kunnen jullie wat input geven over dingen die zeker in mijn rek moet hebben zitten en wat ik er zeker uit moet laten. MIDI footcontroller. Loop systems ed.

Alle input van jullie is welkom.

Raffel
21 september 2004, 08:21
ik weet niet zo ontzettend veel van verschillende rackunits op dit moment, maar als je de powerball ooit wil horen, mag je altijd een keer langs komen :D

morris
21 september 2004, 09:20
Ik zit nu al een tijdje te spelen met wat gedachten over het aanschaffen van een nieuw rek. Het zal een combi worden van een top met een rack. Hier het rack van bernd aufermann als voorbeeld.

Ik zit zelf nu nog aan een powerball te denken met voorlopig een G-major, een paar losse pedalen die ik nog rond heb slingeren. De gitaar die ik nu pas heb gekocht en gebruik is een Valley Art. De Muziek:top40/rock/metal

Kunnen jullie wat input geven over dingen die zeker in mijn rek moet hebben zitten en wat ik er zeker uit moet laten. MIDI footcontroller. Loop systems ed.

Alle input van jullie is welkom.

Het rack van Bernd is behoorlijk gecompliceerd. Deze setup is zo ontworpen dat het in mono, stereo en W/D/W (met of zonder cabs) is te gebruiken.
Als je dat wil, reken op big $$$ !
Dus vertel eerst even wat je precies wil?

Morris

Alain
21 september 2004, 09:29
Ik heb een powerball met een G-force in de loop, en dan nog wat dingetjes in mijn rack, een Korg DTR-1 en een Samson PB11.

Klinkt vrij goed, al zeg ik het zelf. :lol:

In de toekomst zal er nog een rackshelfje bijkomen met nog wat spulletjes op, maar ik ben nog aan het kijken wat allemaal

Chiel
21 september 2004, 09:58
Dus Wim is ook flink aan de weg aan het timmeren? Ik heb nu ook een flink project in de pipeline :D

Thans ben ik (bijna) de trotse bezitter van een Custom Audio Electronics 3+ SE preamp. Mijn nieuwe setup wordt straks;

• Custom Audio Electronics 3+ SE
• Rocktron Intellifex ltd
• Line6 ModPro
• VHT 2/50/2
• BagEnd S12D cabs
• Masotti MXM
• Sennheiser EW172

Omdat de CAE geen FX routering heeft én geen midi onboard, heb ik voor de Masotti MXM gekozen (Thanx to Lordriff! :wink: ). De MXM is een 2 kanaals Midi mixer die tevens als channel switch voor de CAE kan fungeren. Hiervoor moet Masotti slechts een kleine aanpassing maken in de standaard auxiliary output. Super service hebben die jongens daar en dat voor een alleszins zeer schappelijke prijs :) .

Maar goed, Morris heeft helemaal gelijk. Zolang je nog geen lijstje met wensen en eisen hebt, wordt het moeilijk shoppen :-? .

LordRiffenstein
21 september 2004, 10:02
Maar goed, Morris heeft helemaal gelijk. Zolang je nog geen lijstje met wensen en eisen hebt, wordt het moeilijk shoppen :-? .

Mmm, one of everything???? :cool:

Alain
21 september 2004, 10:26
Mmm, one of everything???? :cool:

Why only one? 8-)

Raffel
21 september 2004, 14:36
Ik heb een powerball met een G-force in de loop, en dan nog wat dingetjes in mijn rack, een Korg DTR-1 en een Samson PB11.

Klinkt vrij goed, al zeg ik het zelf. :lol:

In de toekomst zal er nog een rackshelfje bijkomen met nog wat spulletjes op, maar ik ben nog aan het kijken wat allemaal

Doet me erg aan mijn setupje denken :-D

Alain
21 september 2004, 14:46
Ik heb een powerball met een G-force in de loop, en dan nog wat dingetjes in mijn rack, een Korg DTR-1 en een Samson PB11.

Klinkt vrij goed, al zeg ik het zelf. :lol:

In de toekomst zal er nog een rackshelfje bijkomen met nog wat spulletjes op, maar ik ben nog aan het kijken wat allemaal

Doet me erg aan mijn setupje denken :-D
Je hebt goede smaak :lol:

Nog iets buiten PB en G-force?

skabouter
21 september 2004, 18:33
sorry wimmel, maar ik vind het altijd nogal een rare vraag. "wat zal ik eens in mijn rack doen? " :-?
je weet toch zelf wel wat je wilt, en wat je nodig hebt ? als je zelf niet weet wat je erin moet doen betekent dat kennelijk dat je het niet nodig hebt..........

je hebt het nu over een top, en een rack met G-major en wat losse pedals. dan heb je toch alles wat je nodig hebt ? geluid, en FX`s.

ok, wat je echt nodig hebt is dus een looper (voor je pedalen) en een controller. en als je een powerball hebt doe je er goed aan een midi-ampswitcher te kopen. verder zou je het nog op kunnen leuken met een rack tunertje, draadloos en een power conditioner ofzo :)

maar ik weet niet zozeer wat je eigen wensen zijn. ik zou eens beginnen met daar naar te kijken. wat wil je met je setup bereiken ?

ik wil je niet aanvallen hiermee, maar ik had deze vraag gewoon niet van jou verwacht. jij was toch al een die-hard racker ?

Raffel
22 september 2004, 08:48
Ik heb een powerball met een G-force in de loop, en dan nog wat dingetjes in mijn rack, een Korg DTR-1 en een Samson PB11.

Klinkt vrij goed, al zeg ik het zelf. :lol:

In de toekomst zal er nog een rackshelfje bijkomen met nog wat spulletjes op, maar ik ben nog aan het kijken wat allemaal

Doet me erg aan mijn setupje denken :-D
Je hebt goede smaak :lol:

Nog iets buiten PB en G-force?

Lekker OT dit lol :D

Powerball
G-force
TS-9
Dunlop Wah (wordt vervangen door Morley Wah)
en binnenkort Rocktron Banshee (voor de fun)

Raffel
22 september 2004, 08:49
@ Wimmel:

Zoals hierboven al werd gezegd, is een midi switcher voor de powerball wel een must. Je hebt namelijk niet eens alle functionaliteit van de top zonder midi switcher. Op de Z-5 Footcontroller zitten namelijk niet alle functies. Deze is volgens mij bedoeld geweest voor de Screamer (of Thunder?) combo en ook ingezet voor de PB.

Alain
22 september 2004, 09:15
Lekker OT dit lol :D

Powerball
G-force
TS-9
Dunlop Wah (wordt vervangen door Morley Wah)
en binnenkort Rocktron Banshee (voor de fun)
een TS-9 heb ik ook, met 808 mod, maar ik zou er nog een MXR 10 bands eq bij willen steken. Kwestie van de solo's nog wat te boosten

Raffel
22 september 2004, 09:55
geen slecht idee :D

Baco
22 september 2004, 10:02
Lekker OT dit lol :D

Powerball
G-force
TS-9
Dunlop Wah (wordt vervangen door Morley Wah)
en binnenkort Rocktron Banshee (voor de fun)
een TS-9 heb ik ook, met 808 mod, maar ik zou er nog een MXR 10 bands eq bij willen steken. Kwestie van de solo's nog wat te boosten
Check my sig :wink:
(too late guys :wink: )

Raffel
22 september 2004, 10:25
tja krap bij kas odm net auto gekocht :-D

LordRiffenstein
22 september 2004, 10:50
@ Wimmel:

Zoals hierboven al werd gezegd, is een midi switcher voor de powerball wel een must. Je hebt namelijk niet eens alle functionaliteit van de top zonder midi switcher. Op de Z-5 Footcontroller zitten namelijk niet alle functies. Deze is volgens mij bedoeld geweest voor de Screamer (of Thunder?) combo en ook ingezet voor de PB.

Op Ebay Duitsland staat een Z-11 te koop.

wimmeltje
22 september 2004, 14:06
Zit nu ook met de gedachten te spelen om een POD Pro XT te gaan gebruiken. 50 W of 20 W poweramp erbij en klaar, lekker klein en ook alles wat ik wil alleen gemodelleerd. Misschien minpunt maar dat wordt meer een kwestie van testen.

Alain
22 september 2004, 14:21
Dat is wel niet te vergelijken met je oorspronkelijke idee van een powerball met G major en nog wat losse fx

wimmeltje
22 september 2004, 15:02
Dat is wel niet te vergelijken met je oorspronkelijke idee van een powerball met G major en nog wat losse fx

idd, ben ik helemaal mee eens, maar zoek dus echt iets waar ik heel allround mee ben en alle FX in heb zitten zowel pedals als rek gear en kreeg toen het idee voor een pod XT Pro met eindtrapje.

Misschien iets te vroeg gepost maar zoals ik al zei ik ben met mijn gedachten aan het spelen.

Chiel
22 september 2004, 18:39
:-? blijf dan voorlopig maar lekker verder spelen met je gedachten . . .


. . . een Pod zegt ie . . . :-? :???: :(

Dr. Tim
22 september 2004, 22:27
@ Raffel (offtopic)

Welke functies van de Powerball kunnen dan wel midi bestuurd worden die niet met de Z-5 bestuurd kunnen worden? Mij is nl. eens verteld dat de bright en bottom switches niet midi gestuurd kunnen worden...of kan dat toch wel?

Tim

Alain
23 september 2004, 09:21
ja dat kan wel

Raffel
23 september 2004, 09:33
inderdaad :)

@ Wimmeltje: Kun je niet beter een Vetta op de kop tikken dan?

LordRiffenstein
23 september 2004, 10:12
Nee dat kan niet.

De enige midi-schakelbare opties van de Powerball zijn Master a/b, Open-Focused en de kanalen maw dezelfde functies die je met de 1/4 jacks op de achterkant kan switchen.

Alain
23 september 2004, 10:28
Mijn excuses, LordRiffenstein heeft zoals altijd over Engls gelijk (dank u voor de rechtzetting :-D ) :
Ik had verward met open/focused

1. Switching between the two Master volume controls A and B (mono terminal);
2. Switching between the Sound-Style "open" and "focused" (stereo terminal).

1. Channel switching between Main Channel I and Main Channel II (mono terminal);
2. Gain Lo - Hi switching (Clean -> Crunch or Lo Lead -> Hi Gain Lead) (stereo terminal).

Het verschil met de Z-5 zit erin dat je je presets kan opslaan bvb knopje 1 is kanaal 1, MV A, open sound Style, Lo Gain,
2 is dan kanaal 2, MV B, focused, high gain

Waar je hier op 1 knopje drukt moet je op de Z-5 gaan staan rondspringen.

+ je kan nog andere midi-apparaten sturen

LordRiffenstein
23 september 2004, 10:40
Mijn excuses, LordRiffenstein heeft zoals altijd over Engls gelijk (dank u voor de rechtzetting :-D )

Ik ben waarschijnlijk ook de enige die de Engl-manuals uit het hoofd kent :???: :-?

Grapje!! :cool:

Alain
23 september 2004, 10:55
Ja,

Er zullen er misschien nog zijn die alle manuals uit het hoofd kennen.

Alhoewel ik niet direct zou weten wie :???:

Raffel
23 september 2004, 11:12
haha volgens mij heb ik er ook weer te snel over heen gelezen :D

Note to self: Niet op topics replyen als je net een half uur wakker bent...

wimmeltje
28 september 2004, 15:15
mmm, ik ben net gebeld door iemand die een ENGL SE tekoop heeft voor 2500 euro. nieuw staat. en twee maanden oud maar die gast heeft een geld probleem. Is dat een mooie prijs om hem aan te schaffen??

LordRiffenstein
28 september 2004, 15:20
mmm, ik ben net gebeld door iemand die een ENGL SE tekoop heeft voor 2500 euro. nieuw staat. en twee maanden oud maar die gast heeft een geld probleem. Is dat een mooie prijs om hem aan te schaffen??

Tja, je 'wint' 500 euro en als hij echt maar 2 maanden oud is lijkt me het een goeie deal.

Alain
28 september 2004, 16:49
Is een aanrader denk ik.

AART
28 september 2004, 17:34
nee, niet nog een engl op het forum
:evil:

"de jeugd van tegenwoordig....." :D

LordRiffenstein
28 september 2004, 19:31
"de jeugd van tegenwoordig....." :D

'Heeft goeie smaak'

Dat wou je toch zeggen eh? :razz: :cool:

wimmeltje
29 september 2004, 07:41
"de jeugd van tegenwoordig....." :D

'Heeft goeie smaak'

Dat wou je toch zeggen eh? :razz: :cool:

Ik heb eens even met mijn financiele afdeling zitten rekenen maar voor mij zit er toch nog geen SE in. op termijn wel maar nu dus nog niet. Zal toch beginnen met een kleinere top ofzo. Moet iig wel iets maken wat heel veel zijdig is.

Baco
29 september 2004, 08:38
"de jeugd van tegenwoordig....." :D

'Heeft goeie smaak'

Dat wou je toch zeggen eh? :razz: :cool:

Hehe, dankuwel :wink:

2500 euro lijkt me inderdaad geen slechte prijs afgaande op de nieuwprijs van die amp. Echt een super amp, die SE 8-)

Alain
29 september 2004, 09:41
Nog eentje erbij Baco?

Baco
29 september 2004, 09:46
Nog eentje erbij Baco?

I wish! Nee, ik denk dat ik eerder met een pre-amp via de Tube Driver over de een van de FX loops van de SE zal gaan om er nog meer sounds uit te krijgen, maar dat is verre toekomstmuziek. Eerst ergens een cab scoren... :roll:
Heb ondertussen even gemaild nr Engl betreffende horizontal 2x12 cabs, ben eens benieuwd of ik daar een antwoord op zal krijgen...

Alain
29 september 2004, 09:50
Heeft LordRiffenstein hier misschien al iets van opgevangen?
Of kan je suggesties doen?

LordRiffenstein
29 september 2004, 09:50
Heb ondertussen even gemaild nr Engl betreffende horizontal 2x12 cabs, ben eens benieuwd of ik daar een antwoord op zal krijgen...

Ik vraag er al 3 jaren achter, no dice :(

Baco
29 september 2004, 09:52
Heb ondertussen even gemaild nr Engl betreffende horizontal 2x12 cabs, ben eens benieuwd of ik daar een antwoord op zal krijgen...

Ik vraag er al 3 jaren achter, no dice :(

Dan zijn we ondertussen toch al met 2 die er om vragen :-D

morris
29 september 2004, 09:56
"de jeugd van tegenwoordig....." :D

'Heeft goeie smaak'

Dat wou je toch zeggen eh? :razz: :cool:

yeah right...
jij bent al net zo'n ouwe lul als ik! hehehehe

LordRiffenstein
29 september 2004, 10:00
yeah right...
jij bent al net zo'n ouwe lul als ik! hehehehe

LOL, ik had het ook over JEUGD. Trouwens, toen ik mijn eerste Engl kocht hoorde ik nog bij jeugd, althans zo voelde ik me toen nog :-?

Alain
29 september 2004, 10:01
Dus ofwel ben je jeugd, ofwel een ouwe lul....

Enig idee wanneer dat zo ongeveer wijzigt?

morris
29 september 2004, 10:01
Ha! zo voel ik me nog altijd... Alleen heb ik al mijn spiegels de deur uit moeten doen...

En de weegschaal ook!

:cool:

morris
29 september 2004, 10:02
Dus ofwel ben je jeugd, ofwel een ouwe lul....

Enig idee wanneer dat zo ongeveer wijzigt?

35 :-(

Alain
29 september 2004, 10:06
OEFF :dance:

Ik vreesde al dat het 30 ging zijn.

LordRiffenstein
29 september 2004, 10:06
Dus ofwel ben je jeugd, ofwel een ouwe lul....

Enig idee wanneer dat zo ongeveer wijzigt?

Als de grietjes voor het podium je dochters konden zijn.... Ben ik gelukkig nog ver vanaf :cool:

Hey Morris, jij hebt zeker verlof?

LordRiffenstein
29 september 2004, 10:07
Ha! zo voel ik me nog altijd... Alleen heb ik al mijn spiegels de deur uit moeten doen...

En de weegschaal ook!

:cool:

Mijn weegschaal is zelf gaan lopen, I wonder why :???:

Alain
29 september 2004, 10:11
Ik heb er geen :lol:

Mijn vrouw vindt dat niet nodig :wink:

wimmeltje
30 september 2004, 11:31
De laatste keer dat ik mijn weegschaal heb gebruikt was toen ik wilde weten wat het gewicht van mijn rekje was. :razz:

anyway. Ik heb wat zooi bij elkaar gezocht wat ik nog rond heb slingeren en daar ga ik maar niets van maken. Werkt immers allemaal goed alleen het is geen topspul. Ik heb nog een jmp-1 liggen en een marhsall JCM800 topje. De JMP-1 ga ik gebruiken als preamp en JCM800 return als eindtrap. nu nog een FX unit. Ik zit te dubben over een G-major maar waarschijnlijk zal die dan binnenkort als er weer wat geld over is worden vervangen door een G-Force dus nu ga ik denk ik maar ff doorsparen voor een G-Force. Verder nog een footcotroller. Klein maar wel veelzijdig. Axxess met 3 knopjes is genoeg. Verder een tuner op een loopje. een Phase 90, tubescreamer en compressor voor mijn preamp. That's it. Volgens mij ben ik dan al een heel eind heb hoef ik er niet zo heelveel bij te kopen.

als iemand nog wat advies heeft hoor ik het wel.....

morris
30 september 2004, 14:54
De laatste keer dat ik mijn weegschaal heb gebruikt was toen ik wilde weten wat het gewicht van mijn rekje was. :razz:

anyway. Ik heb wat zooi bij elkaar gezocht wat ik nog rond heb slingeren en daar ga ik maar niets van maken. Werkt immers allemaal goed alleen het is geen topspul. Ik heb nog een jmp-1 liggen en een marhsall JCM800 topje. De JMP-1 ga ik gebruiken als preamp en JCM800 return als eindtrap. nu nog een FX unit. Ik zit te dubben over een G-major maar waarschijnlijk zal die dan binnenkort als er weer wat geld over is worden vervangen door een G-Force dus nu ga ik denk ik maar ff doorsparen voor een G-Force. Verder nog een footcotroller. Klein maar wel veelzijdig. Axxess met 3 knopjes is genoeg. Verder een tuner op een loopje. een Phase 90, tubescreamer en compressor voor mijn preamp. That's it. Volgens mij ben ik dan al een heel eind heb hoef ik er niet zo heelveel bij te kopen.

als iemand nog wat advies heeft hoor ik het wel.....

Ik begrijp het even niet meer....
Nog geen jaar geleden had jij toch een mega rack met RSB18, GForce, Triaxis etc. etc...
Wat heb ik gemist???

M.

Chiel
30 september 2004, 15:02
Ben ook ff de draad kwijt :-?.

Pfff :oops: . Gelukkig geen geldproblemen voor mij. Ben ik ff blijf dat ‘wij’ thuis tweeverdieners zijn :) (en dan ook nog dik onder de 30 ook! :razz: ).

Ben inmiddels alweer flink aan het rondstruinen voor mijn nieuwe racksetup.

Het wordt één rack met:
- Powerregulator
- Masotti MXM mixer
- Intellifex
- ModPro
- CAE 3+ SE
- EW172

En een rackje voor die lompzware VHT2/50/2.
Verder druk in de weer met een nieuwe Midi controller, maar ja ik heb even de tijd. We hebben ff lekker vakantie tot januari 2005 8-) .

srv-man
30 september 2004, 22:00
Ik begrijp het even niet meer....
Nog geen jaar geleden had jij toch een mega rack met RSB18, GForce, Triaxis etc. etc...
Wat heb ik gemist???

M.

Ach ja, sommige mensen wisselen sneller van gear dan de seizoenen wisselen 8-)

srv-man
30 september 2004, 22:02
Verder druk in de weer met een nieuwe Midi controller, maar ja ik heb even de tijd. We hebben ff lekker vakantie tot januari 2005 8-) .

Nieuwe midicontroller? Alweer van standpunt veranderd.... :D

Chiel
1 oktober 2004, 08:53
Nieuwe midicontroller? Alweer van standpunt veranderd.... :D

Meer een noodzakelijk iets :( . Sinds een laatste bieraanval op mijn trouwe GT3'tje werkt hij niet meer zo goed als voorheen :-( . Maar goed nu dus ook maar eens serieus kijken naar een behoorlijke Midi controller...

bluegate
1 oktober 2004, 09:52
@Chiel

Ik dacht dat jij de 3+SE te heftig vond? :-D

Chiel
1 oktober 2004, 12:27
Klopt, maar voor 'erbij' is hij wel erg lekker. Het was dan ook vooral jou prijsje wat nogal heftig was :wink: . Nu heb ik een volledig originele 3+ SE. :D .

bluegate
1 oktober 2004, 13:55
Ik heb 'm verkocht voor 1250. :dance:
En de footswitch apart voor 145. :seriousf:

Wat heb jij dan betaald voor je originele SE :-D

Maiden Michiel
27 april 2005, 12:24
Oud topic maar ik bedacht me wat:

Ik ben ook van plan een rack te kopen. Ik heb nu een digitech gsp2101 en een KH 2x120W buizen eindtrap.
In de niet al te verre toekomst schaf ik nog meer 19" apparatuur aan denk ik.

Nu vraag ik me af: de midiaansluiting voor mijn footcontroller van de gsp zit aan de achterkant. Is het ook mogelijk deze op een of andere manier door te lussen zodat ik hem aan de voorkant kan inprikken?
Of halen jullie hem ook allemaal gewoon uit de achterkant naar voren?

doncker
27 april 2005, 14:45
Normaal zit hij aan de achterkant. Je kan natuurlijk ook een interface maken met een blindplate zodat al de aansluitingen vooraan komen te zitten.

greets

kristof