PDA

View Full Version : Fender CyberTwin, Line 6 FlexTone III of iets anders..



mruiter
21 september 2004, 02:13
Hallo

Ik lig de hele tijd al wakker, ik heb een keuze, of een CyberTwin of een Line6 FlexTone III XL. Wat zouden jullie mij adviseren?

Misschien andere opties ?

Laat het mij a.u.b. weten ..

Jeroenvanhulsteijn
21 september 2004, 11:33
errrrm, mss de Vetta of Zentera?? tja....keus zat tegenwoordig. klinkt allemaal wel goed denk ik. maar waarom persé een modeling versterker??

G2G
21 september 2004, 12:01
koop de flextone 3 xl, ik ben er supertevreden van!

mruiter
21 september 2004, 13:34
Ik wil graag een modelling amp, omdat ik deze makkelijk kan meenemen overal naar toe. Veel gigs hebben we niet, wel oefenen we met de band elke week en dat is leuk.

Jammer is dat ik nu een TSL 100 heb waar ik niet veel mee doe.
Als effecten heb ik een G-Major en een MIDI footswitch.

Het is nogal lastig om dat allemaal mee te slepen elke keer en een beetje zonde van de apparatuur om zo weinig te gebruiken.

Als ik een "kleine" modelling amp heb kan ik die overal mee naar toenemen.

Zelf ben ik een echte Queen/ Brian May fan..
Daarom zat ik zelf te denken aan de VOX AD120VT

Wat jullie?

pint
21 september 2004, 21:58
gewoon probeeren die vox
laat je oren kiezen zou ik zo zegen

Lune-a-tic
22 september 2004, 17:16
Ben erg tevreden over de CyberTwin, al twee jaar nu.

alhambra
22 september 2004, 19:55
Ik toevallig vandaag de cyber deluxe en de flextoneIII en duoreverb naast elkaar getest (ja ja feedback is nog ergens goed voor).

Ben begonnen met de fender, klonk lekker maar niet bijzonder clean en bleusy wel prima in orde maar highgain shit was idd shit.
Voordelen heeft midi die je wel kan gebruiken (alle banken te sturen) en meer banken standaard, elk midifloorboard kan eraan.

Daarna de flextone III WWWWWWWWWWWWWWWWWWWWOOOOOOOOOOOOOOOWWWWWWWWWWWWWWW WWWWWWW
Dat is ff andere shit veel dieper/sprankelender en dus mooier highgain ook een stuk beter voor elkaar.
Ik was redelijk onder de indruk (en dat bij een tweede keer testen).
Nadeel DIE RUKKERS BIJ LINE6 moeten aangeklaagt worden voor koppel verkoop, oftewel je kan echt alleen het line6 floorboard gebruiken als je 100% van de mogelijkheden wilt benutten een ander board kan wel maar je kan dan niet alles.
Heeft standaard minder banken (met floorboard worden het er meer).

Duoreverb klonk ook niet misselijk maar heeft geen effecten onboard uiteraard wel een fxloop voor een losse bak.

Kort om speel je voornamelijk blues en rock/pop dan is de cyber zo gek nog niet wil je wat hardere shit ga dan zeker voor de line6.

O ja en geef ff een paar euro meer uit voor de plus versie dan heb je de mogelijk heid om extra cabs aan te sluiten heb je En stereo EN 2 keer 100 watt.

Swampash
22 september 2004, 20:20
En als je de VOX AD120 naast de Line6 zet dan zeg je WOOOOOOWWWWW voor de VOX. :lol:

Negative K3 fan
22 september 2004, 21:30
hah rob, ik had precies hetzelfde toen ik de flextone voor het eerst hoorde. prima bak!

mruiter
23 september 2004, 11:05
heeft iemand toevallig een VOX AD120VT(X) of een AD60VT(X) staan waar ik misschien eens op mag spelen?

ik heb nog geen winkel kunnen vinden die dat ding op voorraad heeft staan :(

Lune-a-tic
23 september 2004, 16:05
En als die VOX AD120 weer naast de CyberTwin staat beslis je voor die laatste. Vooral als je van de Fender klank houdt.

nocaster
23 september 2004, 20:46
waar woon je mruiter, heb hier een vox 120vtx