PDA

View Full Version : Geen of totaal ander geluid via mengpaneel



fördärvad
20 september 2004, 22:56
Ik volg het even niet ...

Ik heb afgelopen zaterdag een zoom tm01 distortion pedaal gekocht, waar ik zeer tevreden over ben. Aangesloten op mijn Marshall oefen-amp (mg15-CD) klinkt het pedaal geweldig.

De tm01 zit samen met een digitech synth wah pedaal in de effect loop van een Boss ns-2 (noise suppressor), de noise suppressor is op zijn beurt weer aangesloten op de amp of pod 2.

Maar ... nu wil ik via een mengpaneel gaan spelen, o.a. ivm opnemen, en hier loop ik tegen problemen aan. :cry: Ik heb geprobeerd:

- .. 'emulated headphones' (op de amp) > line-in op de mixer .. bijna niets te horen, zelfs niet met gain (line level) helemaal open. (hoofdtelefoon direct op de 'emulated headphones' gaat wel (ik hoor in ieder geval iets), hoewel het geluid niet optimaal is; te veel laag en hoog, te weinig mids, waardoor ik amper nog verschillende tonen kan onderscheiden, het lijkt slechts een hoop ruis.)
- .. 'emulated line-out' (op de amp) > line-in op de mixer .. er is wel wat te horen, maar het geluid is totaal anders; veel te schel, te weinig mids, de eq op de amp verandert daar niets aan.
- .. effecten aangesloten op de pod 2, en de pod 2 weer naar 2 afzonderlijke mono-kanalen op de mixer. Goed geluid, maar niet het geluid dat ik over de marshall amp hoor, verre van dat zelfs, welke preset (amp model) ik ook probeer.

Zijn de uitgangen van de mg15-CD dan echt zo verschrikkelijk slecht, of .. ?
De pod 2 lijkt me ook geen optie, deze laat mij niet dat horen wat ik wil horen.
Een microfoon voor de versterker is geen optie ivm. het feit dat ik (1) op een flat woon en (2) rekening heb te houden met gezinsleden.

Suggesties, iemand?