PDA

View Full Version : Tender_Existence.mp3 by Bosch



Bosch
20 september 2004, 22:24
Shedding one’s skin.—

The snake that cannot shed its skin perishes.
So do the spirits who are prevented from changing their opinions; they cease to be a spirit.


Save as:
Tender_Existence.mp3 by Bosch (http://home.hetnet.nl/~boschracing/Tender_Existence.mp3)

Vocals: Ilona (geen midi, geen synth, maar human!)
Guitar: Wouter
Bass: Wouter
Drums: Neil

RgrdZ,

~Bosch~

Stratman70
20 september 2004, 22:41
Ondanks dat ik je een onaangename flapdrol vind, kan ik de muziek hier toch los van zien en uiteindelijk gaat het daar toch om. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit een alleraardigst werkje vind. Misschien had je er zelfs iets meer uit kunnen halen, want het blijft wel erg basic. Waarom toch niet wat van die typische Bosch solodingetjes erbij zo hier en daar? Je geluid vind ik persoonlijk net iets te korrelig, maar je laat wat leuke riffjes horen. Al met al dus best aardig en zeker eens verassend.

De zang is gaaf gedaan zo.

Negative K3 fan
20 september 2004, 22:55
de sound vind ik erg lekker en natuurlijk erg 'bosch'.

Ik vind het thema alleen niet echt lekker (smaak), de drums zijn ook niet echt geweldig opgenomen. En ik had ik mn stoutste dromen niet verwacht jou ooit powerchords te horen spelen :wink: ik mis de shred nu alleen wel.

vanwaar deze opname eigenlijk?

Das Schaap
20 september 2004, 23:08
Vette shit, lekker riffje. Wat sferische strings(dat kan geen mens zijn :o) erbij, relaxte drum. Die ene overgang bij 0:50 vind ik niet echt super gaan maar toch verder is het best tof. Je moet vaker gewoon wat rhythm spelen man, wel Bosch style natuurlijk. 8-)
Maar best relaxt, alleen die overgang ligt me niet echt lekker. :-?
En je geluid staat echt goed in de mix, normaliter sta je harder :lol:

Stitch
21 september 2004, 00:51
Ondanks dat ik je een onaangename flapdrol vind, kan ik de muziek hier toch los van zien en uiteindelijk gaat het daar toch om.


Omg wanneer gaan we dit eens achter ons laten :roll:

Enfin, vind de riff heel vet. Maar die drums arggh! Kan ie ook wat anders, of is dit loopwerk geweest? Zoals ik het nu hoor vind ik de verschillende componenten niet op elkaar afgestemd. Misschien ook nog iets veranderen aan de master? Het klinkt nu echt nog zo laag-op-laag.

greetz

FrankS
21 september 2004, 01:00
Yo!

Coole riff man!! Lekker swingy en coole nootkeus weer!! Die sfeer is ook cool! Dat stuk met die accoorden (brug) kun je wel meer op kwijt volgens mij ;) Maar gaaf joh, keer wat anders, ook door die zang en dat beetje 'trippy' effect! Moet je meer van posten :-D

Gert-Jan
21 september 2004, 08:04
Ondanks dat ik je een onaangename flapdrol vind, kan ik de muziek hier toch los van zien en uiteindelijk gaat het daar toch om. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit een alleraardigst werkje vind. Misschien had je er zelfs iets meer uit kunnen halen, want het blijft wel erg basic. Waarom toch niet wat van die typische Bosch solodingetjes erbij zo hier en daar? Je geluid vind ik persoonlijk net iets te korrelig, maar je laat wat leuke riffjes horen. Al met al dus best aardig en zeker eens verassend.

De zang is gaaf gedaan zo.


Over FLAPDROLLEN gesproken. Je hoeft Bosch zijn stuk niet eens te beluisteren om de arrogantie in jouw reply te lezen. De eerste zin natuurlijk, maar vooral woordkeuzes als; alleraardigst werkje, erg basic, Bosch solodingetjes, leuke riffjes, geven aan dat je niet door hebt dat je het tegen iemand hebt wiens niveau jij nooit zal bereiken. Dat je dat niet door hebt is tot daar aan toe, maar rot nou toch op met je domme replies, dat maakt het voor jou alleen maar erger.


Hey Bosch ga zo ff luisteren maar moest dit eerst kwijt.

Maiden Michiel
21 september 2004, 08:22
Riffje/thema is wel vet ja, maar het is net of de "melodiegitaar" nog moet komen. Beetje leeg dus.
Die *synth* :) is ook wel grappig voor de afwisseling.

Gert-Jan
21 september 2004, 08:52
Hey Bosch,

Gave track, kicke die zang. Drums klinken idd wat minder tov de rest. Goeie gitaarbacking, mooi thema en mooi performed. Misschien dat je na deze ervaring aan het schrijven van een complete song toekomt 8-) 8-)

Luc-O
21 september 2004, 12:24
In het kader van 'goed voorbeeld doet volgen': dit nummer ontbeert idd nog een (zang)melodielijn, ik vind het net als Maiden Michiel nog wat 'leeg' klinken zo. Ook vind ik de gitaar (vooral als ik de pc-boxen hard zet) te wollig klinken, het 'zoemt' meer dan dat het beukt. Probeer eens een wat 'opener' setting. Verder wel een aardig basisidee om verder uit te werken.

Shaggy
21 september 2004, 13:07
In het kader van 'goed voorbeeld doet volgen': dit nummer ontbeert idd nog een (zang)melodielijn, ik vind het net als Maiden Michiel nog wat 'leeg' klinken zo. Ook vind ik de gitaar (vooral als ik de pc-boxen hard zet) te wollig klinken, het 'zoemt' meer dan dat het beukt. Probeer eens een wat 'opener' setting. Verder wel een aardig basisidee om verder uit te werken.

Dat wollige/modderige vind ik juist lekker klinken hehehe .. ik vind het een grappig nummer op de zang na en doet me denken aan een achtervolging met een vleugje comedy in een guy ritchie achtige film.. misschien is "the chase" wel een geschikte naam. :P

Bouke
21 september 2004, 14:07
Hey Wouter,

Hier nog een vette leadzang over en leadgitaar natuurlijk! Goed concept, gave sfeer, je rhytmgeluid ben ik niet echt weg van, wel lekker agressief, maar korrelig vind ik wel een aardige omschrijving voor de slagjes. In de losse noten komt deze wat lekkerder uit.

Beetje leeg nog idd, maar een zeeeer gave basis voor iets moois. Wat variatie in de drums geeft wat meer leven, maar dat kun je wel doen als je er een 'echt' nummer van maakt. Dit wordt vast super! Die drive (combinatie drums met je slagje) is heerlijk. De baspartij mag iets duidelijker, minder wollig ofzo.


Bouke

c.hultermans
21 september 2004, 17:44
Dit is gaaf!!!!!!!!

Mooie "toetsen" partijen en die tweestemmige Death achtige stukjes zijn errug lekkurrrrr...

Dit had ik eigenlijk nie van jouw verwacht, maar nu verwacht ik meer van dit natuurlijk!!!! :wink:

Over t geluid ga ik niet zeiken, want dat is een kwestie van smaak, het gaat uiteindelijk om t muzikale idee

toppie menneke,

Grtz,

Conrad

boudewijn
21 september 2004, 18:06
Wouter ik vind het echt te gek al mis ik wel wat van jou,

ruk de kop van men romp licks

kijk ik ken je natuurlijk veel langer dan wie dan ook hier.
En wat ik altijd waardeer in jou spel is het herkenbare.

Dat is iets wat maar weinig mensen hebben en iets dat je niet kan leren.

Dat is er gewoon !! :x :x

Groet Boudewijn

Blijepanda
21 september 2004, 19:26
Wat sferische strings(dat kan geen mens zijn :o)

Hehe, Ik wou net zeggen; wel een gaaf nummer trouwens :)

Bosch
21 september 2004, 21:03
...

Bosch
21 september 2004, 21:04
...

Bosch
21 september 2004, 21:05
Wow, thanx voor de reacties! 8-)

De drums zijn afkomstig van drumkit from hell, ingespeeld door niemand minder dan Neil Conti. Het is een total-track dus geen geplakte samples, maar een take. Gek hoe smaken kunnen verschillen, want ik ben weg van deze drums. Ik heb er nog veel meer van, dus be ware! :D

“vanwaar deze opname eigenlijk?” 8)
Goeie vraag!!! Ik wou gewoon eens even wat anders doen. Ik ben jaloers op die vage (soms erg slechte) blackmetal bands die toch op een of andere wijze een “sfeer” neer kunnen zetten die mij iig raakt. Dat is hier ten dele gelukt.

Ik ben iig erg blij met de termen sferisch en trippy! En, natuurlijk dat men het over de Bosch-style heeft, … ik ga nu naast mijn schoenen lopen. :wink:

Ik was zelf wel tevreden met de mix, maar het kan natuurlijk altijd beter.

De zang is iig echt van een meid, ze heet Ilona en is erg knap 8-) . Er zit wel 350 kg reverb op, maar dat heeft als voordeel dat het lekker mysterieus klinkt.

De track kan zeker nog wel wat voller. Ik zou op zich wel iedereen willen vragen die een gruntstem heeft om er de lege stukken in te zingen, dan is ie voor mij af. Krijs ipv grunt moet ook mooi zijn. Dus! 8)

Hahaha, wellicht ooit een “complete song” van Wouter.

Voor wat betreft mijn slagsound. Shakeel zei al op de msn je 5150 had een betere toon en daar heeft ie gelijk in, (voor wat betreft de slag).

De gein is dat ik eerst serieus Bouke! wou mailen om te vragen om deze track in te zingen, maar daarvoor is ie denk ik niet goed genoeg, (het betreft weer een opname binnen een uur excl. vocals/mix). Ik had dan gedacht aan iets richting Senser, maar dan anders. Dus cool dat je reageert. :)

Ook koel de vergelijking met Death, maar dat zijn teveel credits.

Iig erg bedankt voor de reacties!

Rgrdz,

~Bosch~

Shakeel
21 september 2004, 21:24
Hey Wilmu toffe shit man, ik vind die hoofdriff echt lekker klinken lekker catchy en je hoort goed je stijl erin terug ( froggy met een grote portie pinch harmonicz )

Bel anders ff die ouwe Xeddex surinamer op of hij wat in wil ''zingen'' ;)

Swan
21 september 2004, 21:26
die riff met al die harmonics is erg vet :-D
k vind je rythm sound alleen niet zo erg vet, hoevaak heb je hem gedubd?
met 5150 was ie idd vetter geweest ;)

ik geloof eerlijk gezegd ook niet echt dat dat echte zang is :oops: maar t klinkt wel sferisch...niet echt mysterieus

Toffe gozer
21 september 2004, 22:47
Ik vind het wel gaaf om eens een andere soort song te horen van Bosch,dus niet het standaard geshred (ook wel lekker op zijn tijd natuurlijk).
Het klinkt erg gaaf die riffs, post eens wat vaker dit soort songs zou ik zeggen. Oja en die "zang" had voor mij ook wel wat melodieuzer mogen zijn.

c.hultermans
22 september 2004, 13:04
Wow, thanx voor de reacties! 8-)


Ook koel de vergelijking met Death, maar dat zijn teveel credits.

Iig erg bedankt voor de reacties!

Rgrdz,

~Bosch~

Teveel credits???

ok dan, ik vind t een saai en vals stukje en t klinkt cq. is gejat van Death!!!!!

Nou goed?? hehehhe :-D :razz: :wink:

Grtz,

Conrad

sneez0r
22 september 2004, 13:50
Ik vind het leuk dat er over de compositie is nagedacht, maar er had wat meer variatie in gemogen. In de middensectie begin ik af te dwalen. Iets meer werken met onderdelen, je snapt wel wat ik bedoel. Qua ritme klinkt het goed de maat die steeds herhaald wordt is rockt wel.

Die eerste zin is zeker geinspireerd door Ballerina 12/24 van Vai :)

segers
23 september 2004, 14:08
Wat een trip!! Vaag spacy stuk man!! :???:
Geluid is alleen niet zo mijn smaak, erg verzadigd.
Verder prima de luxe!! Gave riffs :-D