PDA

View Full Version : Zoekt iemand nog een brute shredbijl voor weinig?



Anders Destium
20 september 2004, 19:25
Charvel model 1 op gitaarmarkt:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=29720

Negative K3 fan
20 september 2004, 21:59
3 keer single coil en een fender achtige tremolo? no thanks.

EmgMaster
20 september 2004, 22:03
leuk ding, maar wat maakt hem nou meer shred dan een fender??

Bluesbreaker
20 september 2004, 22:28
de naam

Swan
20 september 2004, 22:32
zo goedkoop is dat nou ook weer niet toch

NeeraDJ
20 september 2004, 22:57
zo goedkoop is dat nou ook weer niet toch

Nouja laat ik het zo zeggen, voor 50 euro minder heb je een tweedehands A klasse multiplex Les Paul :-D

Anders Destium
20 september 2004, 22:59
leuk ding, maar wat maakt hem nou meer shred dan een fender??

De hals en het type elementen

Luc-O
20 september 2004, 23:01
zo goedkoop is dat nou ook weer niet toch

Inderdaad, 289,- (?, Hebbie een euro terug? :D ) voor een gitaar van tegen de 17 jaar oud met verder oninteressante hardware/pick-ups vind ik ook nogal aan de hoge kant hoor

Anders Destium
20 september 2004, 23:07
Het is nog altijd meer waar voor je geld dan bij bijvoorbeeld een Fender als je het mij vraagt...

Alain
21 september 2004, 09:16
Ik heb krek dezelfde. Zelfde kleur en al. Het is eigenlijk absoluut geen shred gitaar, maar mijn alternatief voor een strat, IMHO beter (iets rauwer) voor een rock-klank, maar dat is mijn mening he.

Ik heb ze een 13 jaar geleden gekocht, tweedehands voor 375 €.

Vexx
22 september 2004, 01:12
LOL je komt nog eens iets tegen... Ik heb de verkoper wel eens gemaild (hij stond toen op muziek.2ehands.nl). In eerste instantie dacht de verkoper dat het een Model 3 was. Daar heb ik haar toen van afgepraat met uitgebreide argumentatie (credits to JCF-Online).

Maar 289 is idd te veel geld. Voor dat geld kan je ook een Model 3 hebben.

michielv
22 september 2004, 08:02
Grappig dat zo'n Charvel als veel te duur wordt beschouwd terwijl een Japanse Fender van dezelfde leeftijd al snel hetzelfde of meer op mag brengen.

Het is voor de players onder ons denk ik wel een goed alternatief voor een (USA) strat maar er gaat natuurlijk niets boven een San Dimas Charvel (als je die kunt krijgen ;) )

Vexx
22 september 2004, 10:41
Grappig dat zo'n Charvel als veel te duur wordt beschouwd terwijl een Japanse Fender van dezelfde leeftijd al snel hetzelfde of meer op mag brengen.

Dat is het hem nou juist! Omdat het geen Fender ís, is de markt voor de gitaar gelijk een stuk kleiner. Het gekke bij gitaristen is dat ze (vaak) meer waarde hechten aan de naam op de headstock dan aan kwaliteit.

Ps. Deze Charvel is van basswood, en een (USA/Japanse) Fender van Alder. Ik vermoed dus dat je uit deze gitaar niet snel het 'Fender' geluid haalt. Hij zou natuurlijk wél erg geschikt zijn als hotrod (lijkt me nog steeds erg vet om te hebben).

Alain
22 september 2004, 10:58
het is volgens mij geen model 1, maar een model 1 A
:-?
model 1 is met humbucker en floyd

Quink
22 september 2004, 11:17
Ps. Deze Charvel is van basswood, en een (USA/Japanse) Fender van Alder.

Kleine correctie, Japanse Fenders worden behalve van alder ook van basswood gemaakt.

bert k
22 september 2004, 12:48
het is volgens mij geen model 1, maar een model 1 A
:-?
model 1 is met humbucker en floyd
Dat is toch een model 2? Die heb ik.

Alain
22 september 2004, 15:16
nee, model 1 had 1 humbucker en floyd, maar model 2 ook
model 1 A single coils